Ronde van Catalonië 23/03 - 29/03

Wie wint er?

• Vingegaard

Stemmen: 12 85,7%
  • Almeida

Stemmen: 0 0,0%
  • Evenepoel

Stemmen: 2 14,3%
  • Pidcock

• Lipowitz

• Uijtdebroeks!

• Iemand anders

• Totaal aantal stemmers
    14
  • Opiniepeiling gesloten .
Paret-Peintre heeft altijd al goeie dagen en dan was hij dan ook heel goed. Lipowitz zit daar toch ook en Remco in de groep erna dus Red Bul >>> QS

Nee, deze comment is degene die lame is. Komaan zeg, natuurlijk heeft Red Bull betere renners, dat is de discussie niet. Wat is dit voor reactie :laugh: Het punt is dat dat bijna allemaal met een surplus aan talent te maken heeft (en dus het geld om ze te halen), niet met andere dingen.

Ma bon, ik ga E3 kijken.

Door die val weten we eigenlijk niks meer, wachten op de volgende ronde tegen deftige concurrentie.

Nee, deze comment is degene die lame is. Komaan zeg, natuurlijk heeft Red Bull betere renners, dat is de discussie niet. Wat is dit voor reactie :laugh: Het punt is dat dat bijna allemaal met een surplus aan talent te maken heeft (en dus het geld om ze te halen), niet met andere dingen.

Ma bon, ik ga E3 kijken.
Wat was uw punt dan in je post?

Lenny toch ook stap vooruit gezet precies, vroeger zou die nooit de moeite doen om GC te volgen en er dan voor een ritwinst eens zijn dag uit te kiezen bergop.

Lenny toch ook stap vooruit gezet precies, vroeger zou die nooit de moeite doen om GC te volgen en er dan voor een ritwinst eens zijn dag uit te kiezen bergop.
Vorig jaar 5de in het eind klassement van deze ronde, 2de in Romandie. 2 jaar geleden al 2x top 10 in deze Rondes. Hij heeft voorlopig vooral problemen in grote rondes

Waarom is dit lame. Is niet eens commentaar op Remco, wel op iedereen (en ja dat zijn veel mensen, en ja eigenlijk Remco zelf ook wel) die constant doen alsof iedereen zoveel beter gaat worden bij Red Bull of andere topploegen en vooral daarbij onterecht afgeven op (in dit geval) Quick Step.
Niet eens commentaar op Remco maar wel op iedereen (en ja, eigenlijk ook Remco). Die post was gewoon flauw.
Moest ik anders 3 :unsure: erachter zetten? Of had 2 voldoende geweest?
Zo heb je natuurlijk de steek wel uitgedeeld. Kan je jezelf achteraf altijd verstoppen achter :unsure:.

De val zal zeker impact gehad hebben maar de sprint van gisteren en aan de finish laat wel zien dat het vermoedelijk niet zo erg geweest zal zijn. Had op zen minst toch met die groep ervoor mee moeten zijn.

Vorig jaar 5de in het eind klassement van deze ronde, 2de in Romandie. 2 jaar geleden al 2x top 10 in deze Rondes. Hij heeft voorlopig vooral problemen in grote rondes
Heb toch de indruk dat er nog meer opzit, in die laatste rit in PN ging die toch gezwind mee

Hij zal hoe dan ook met veel vraagtekens zitten na deze ronde. In welke mate die val meespeelt, kunnen we moeilijk inschatten.

Feit blijft, dat ook deze ronde geen ferm klassement zal gereden worden door Remco, net zoals dat in UAE ook niet lukte. En bijkomend is Lipowitz hier (vandaag alleszins) de betere klimmer. De frustraties zijn ook zichtbaar aanwezig.

Hierna volgen de klassiekers. Dan zal het wachten worden tot juni om te kijken hoe ver hij staat qua klimwerk.

Hij zal hoe dan ook met veel vraagtekens zitten na deze ronde. In welke mate die val meespeelt, kunnen we moeilijk inschatten.

Feit blijft, dat ook deze ronde geen ferm klassement zal gereden worden door Remco, net zoals dat in UAE ook niet lukte. En bijkomend is Lipowitz hier (vandaag alleszins) de betere klimmer. De frustraties zijn ook zichtbaar aanwezig.

Hierna volgen de klassiekers. Dan zal het wachten worden tot juni om te kijken hoe ver hij staat qua klimwerk.
Er zijn nog 2 etappes en staat nu 6de op 30 seconden van het podium. En het klassement was niet het hoofddoel, dat waren ritzeges maar daarvoor is die val een probleem natuurlijk.

Heb het letterlijk uitgelegd?
Maar dat Paret-Peintre op zijn topdagen een heel goeie klimmer is, is toch gewoon een feit. Snap nog steeds wat de bedoeling van je sneer naar iedereen (ook naar Remco) was en vooral wat je punt was. Red Bull heeft een sterke ploeg maar daarom wil dat niet zeggen dat renners van QS niet ook gewoon goed bergop rijden. Paret-Peintre is wel geen renner die 3 weken aan stuk top klimt en die zijn er wel bij Red Bull.

Er zijn nog 2 etappes en staat nu 6de op 30 seconden van het podium. En het klassement was niet het hoofddoel, dat waren ritzeges maar daarvoor is die val een probleem natuurlijk.
Er is toch niemand die gelooft dat klassement niet het hoofddoel is? Dat zegt hij gewoon om de druk te minderen.

Die uitleg van dit ritzeges vond ik ook al vreemd eigenlijk. Ik ga er vanuit dat je toch ambieert om mee te strijden voor de overwinning in de Tour, of op zijn minst weer op het podium te belanden?

Dan vind ik het vreemd dat je niet naar een Ronde van Catalonië komt om die gewoon te winnen. Of alleszins een duel uit te vechten met Vingegaard.

Kan me niet inbeelden dat een Pogacar of Vingegaard zo'n rondje starten zonder de ambitie om die te winnen.

Maar goed, we zullen in juni dan wel zien hoe ver hij staat.

Er is toch niemand die gelooft dat klassement niet het hoofddoel is? Dat zegt hij gewoon om de druk te minderen.
Dan moet je nooit nog iets geloven dat in de pers komt. Ze (Red Bull) hebben het reeds gezegd nog voor hij gevallen was dat ritzeges het doel waren voor hem en dat het klassement dan wel zou volgen.

@Archaos : tuurlijk wil hij winnen, wie niet? En voor ritzeges moet je nu eenmaal de degens kruisen met Vingegaard maar het was niet persé de bedoeling om alles op het klassement te zetten, daarom ook zijn aanval in de "vlakke" etappe (niet voor het klassement maar voor een ritzege)

Ik blijf dat toch altijd een beetje raar vinden, je hebt de ambitie om de Tour te winnen maar je gaat in WT rittenkoersen dan op ritjes jagen? Vlakke dan nog. Dat lijkt mij dan toch eerder een manier om te proberen van de druk af te houden maar zo werkt het niet natuurlijk. Eens je een bepaalde status hebt in een peloton is die druk er tóch, los van wat je zelf zegt.

Als je dan écht voor ritten wil gaan en je voelt vandaag dat het er niet in zit bergop, geef dan effe 5-6-7 minuten weg zodat je morgen misschien wat marge krijgt. Zondag is in principe ook nog een Remco ritje met die korte hellingen in Barcelona.

Terug
Bovenaan