Rolgordijn ophangen

DwightSchrute

Well-known member
294617759-2909115626062019-7268727197320230680-n.jpg

293879041-617185742982969-5344119550494372079-n.jpg



Hai jongens en meisjes

Wij hebben een rolgordijn (niet op foto) die we al een drietal keer hebben opgehangen aan het plafond hierboven.
Het rolgordijn weegt 3,5kg en ik kan het eraan hangen maar ik zie ook meteen dat dit niet stevig is. Het is nu dus de derde keer dat het rolgordijn eraf valt en wil nu wel eens een betere oplossing vinden.

Zoals je id bovenste foto kan zien is het plafond heel fragiel, ik ken werkelijk niets van materialen maar dat ziet er niet uit alsof dat 3kg kan dragen, misschien met speciale pluggen zoals een tuimelaar of is dit sowieso verloren moeite ? Die muur is ook nooit goed gedroogd geweest.

Zoals je kan zien aan het zwarte gordijn die wel blijft hangen is er op de muur boven het plafond wel een stevige basis. Dit is een volwaardige muur waar een gordijn kan aanhangen, is mijn beste optie om het rolgordijn daar ook te hangen ? Nadeel is dan wel dat de gordijnen nogal dicht tegen elkaar hangen.

Alvast bedankt, als het helpt om een foto te nemen van het rolgordijn, laat gerust weten !
 
Heb je het al geprobeerd met andere pluggen en vijzen dan je bij het rolgordijn kreeg?
De dagkanten lijken geïsoleerd met een XPS plaat of iets dergelijks. Probeer in je lokale bouwmarkt op zoek te gaan naar lang dunne vijzen die tot in het linteel of betonbalk raken.
 
Heb je het al geprobeerd met andere pluggen en vijzen dan je bij het rolgordijn kreeg?
Ik wou dit net een bump komen geven :)

Nog niet geprobeerd neen, wat grotere nemen misschien ? Zou het mss ook helpen om nog enkele van die verstevigingspunten te kopen ? Op dit moment hangen er een tiental, stel dat ik er langs die zwakke kant drie bijhang, zou dat helpen of maakt dit niet uit ?
 
Heb net nog wat bij getypt.
Wat je ook kunt doen, maar dat vergt meer werk. Is om plaatselijk multiplex te voorzien. Probleem is dan wel dat je dus een deel van je pleister en Isolatie gaat moeten verwijderen. (En daarna terug proper moet zetten, wat je eigenlijk sowieso al moet doen gezien het nu al los zit 🤔)
 
Proberen met langere vijzen lijkt me al een goed idee, gebruik ik hier dan speciale gyproc pluggen en vijzen of toch eerder beton ?
 
Terug
Bovenaan