Ja, en vroeger mochten mensen ook trouwen met hun directe familie... We gaan er als maatschappij op vooruit (op veel vlakken toch) dankzij wetenschap, het bestuderen van geschiedenis, enzovoorts dus ik kan toch met vrij veel zekerheid zeggen dat pedofilie nooit of te nimmer meer aanvaard zal worden. Of enfin, omdat je nooit 100% zeker van iets kan zijn zal ik het anders verwoorden voor je: als pedofilie ooit aanvaard wordt op maatschappelijk vlak in onze regio, dan is iedereen op dit forum al lang dood.
En neen, ik omschrijf niet elke BDSM fan als ziek. Wat een belachelijk argument. Lees jij eigenlijk wat ik zeg, of zit je gewoon in discussie te gaan om in discussie te kunnen gaan?
Een BDSM fan die met een seksueel volwassen partner die daarmee instemt zijn/haar driften botviert is helemaal niet ziek. Een BDSM fan die plots, zonder toestemming van de andere, begint te knevelen en slaan, ook al wordt er heel duidelijk gemaakt dat die partner dat niet wilt en dan toch nog blijft verder doen, tja... Die zou ik misschien al ziek noemen.