Rock Werchter 2025

Ik heb voor de zekerheid zonet een parkeerticket gekocht. Ik heb nu toch al zekerheid van een plaats op parking The Hive.
We passeren Leuven op weg naar Werchter dus we zullen langs het station rijden en zien hoe druk het is, is het doenbaar parkeren we daar wel, is het zoals voor RW rijden we wel door naar naar Werchter.

Ja voor Rock Werchter maar toch niet voor TW Classic waar de boomer zijn wagen nog altijd als automatisme gebruikt om ergens te geraken?
Haha, goed punt.

Ja voor Rock Werchter maar toch niet voor TW Classic waar de boomer zijn wagen nog altijd als automatisme gebruikt om ergens te geraken?
Probleem bij zo'n classic is daarom niet die boomer die zijn auto pakt maar het feit dat het festival stopt op een uur dat er 0,0 openbaar vervoer is. En voor zo'n dagfestival is er bij mijn weten ook geen camping dus ook de jongere generaties gaan met de wagen komen. Een ander alternatief, voor mensen die niet op fietsafstand wonen, is er niet. Tenzij je de shuttle neemt naar Leuven en daar nog enkele uren op café gaat tot je een trein hebt.

Of legt de NMBS ondertussen treinen in na Werchter?

Probleem bij zo'n classic is daarom niet die boomer die zijn auto pakt maar het feit dat het festival stopt op een uur dat er 0,0 openbaar vervoer is. En voor zo'n dagfestival is er bij mijn weten ook geen camping dus ook de jongere generaties gaan met de wagen komen. Een ander alternatief, voor mensen die niet op fietsafstand wonen, is er niet. Tenzij je de shuttle neemt naar Leuven en daar nog enkele uren op café gaat tot je een trein hebt.

Of legt de NMBS ondertussen treinen in na Werchter?
Er zijn nachttreinen ja. Naar Brussel, Antwerpen en Gent. Met stops onderweg

Ik veronderstel dat die treinen altijd wat later vertrekken? Er zijn er altijd die nog onderweg zijn op zo'n shuttle bus daarnaartoe. En ze gaan echt wel zoveel mogelijk mensen mee willen nemen, want zit dat niet in het ticket inbegrepen? Alhoewel ik denk dat de laatste noot gezongen wordt om 12u en die nachttrein pas vertrekt om 1u45 dus tijd genoeg.

Festivals, je moet er niet naartoe gaan voor de luxe & het gemak :)

Ik veronderstel dat die treinen altijd wat later vertrekken? Er zijn er altijd die nog onderweg zijn op zo'n shuttle bus daarnaartoe. En ze gaan echt wel zoveel mogelijk mensen mee willen nemen, want zit dat niet in het ticket inbegrepen? Alhoewel ik denk dat de laatste noot gezongen wordt om 12u en die nachttrein pas vertrekt om 1u45 dus tijd genoeg.

Festivals, je moet er niet naartoe gaan voor de luxe & het gemak :)
Niet in het ticket en rijdt inderdaad pas zodra de laatste shuttle is toegekomen. Bij AC/DC waren er te weinig bussen dus toen is 1 uur 2 uur kwart ofzo geworden

Hoe ver wil je fietsen natuurlijk. Je kan neem ik aan altijd de carpoolparking aan autostrade gebruiken of wat verderop aan rondpunt (indien er plaats is)

Of een andere parking die mss niet zo bekend is (heb er nog nooit op gelet): Roze parking is hier vlakbij maar je hebt de schoolstraat verderop bv en daar is een parking aan kerkje (voor 30 wagens gok ik)

Werchter Boutique enkele jaren geleden had ik mijn fiets in de auto gelegd, ergens op 3-4km van de ingang mijn auto geparkeerd langs straat en zo verder gefietst. Ik denk dat ik makkelijker een uur sneller op de wei stond.

Werchter 2023 heb ik wel de officiële parking gebruikt voor auto+fiets maar ik was er vrij vroeg, er was toen geen probleem.

Als ik naar Werchter ga, ga ik altijd in de buurt van het Damiaan museum in Tremelo staan.

Da's een iets minder dan half uurtje stappen langs de Dijle. Vroeger was daar echt veel plek. Tegenwoordig steeds een grotere zone waar je niet mag parkeren en een (kleine parking) van het festival zelf. Nooit file gehad en altijd vlot weg.

Er zijn nachttreinen ja. Naar Brussel, Antwerpen en Gent. Met stops onderweg
Net op de website ontdekt idd.
Ze waren wat laat met hun info of ik had het overwogen maar ondertussen al een parkingticket gekocht voor de donderdag. We zijn ook met 4 in 1 wagen dus zo'n parking is wel een pàk goedkoper dan 4 nachttreinen.

Ik sta, dankzij een tip van mijn collega, op parking groen. Richting Antwerpen is Hive en dat zou een ramp zijn om weg te geraken. Groen zou goed te doen zijn volgens hem. Soit, ik zie het wel als het zo ver.

Probeer nog een ticket te zoeken voor donderdag, maar zal veel geluk moeten hebben duidelijk gezien de 500+ personen loterijen op Ticketswap.

Zou mijn eerste keer ooit Werchter zijn...

Probeer nog een ticket te zoeken voor donderdag, maar zal veel geluk moeten hebben duidelijk gezien de 500+ personen loterijen op Ticketswap.

Zou mijn eerste keer ooit Werchter zijn...
Zwier u ook op de wachtlijst

Check op ticketmaster ook regelmatig de doorverkooptickets, zijn ook goedkoper dan ticketswap.

Wat ik al 2 keer heb voorgehad op ticketswap is dat het ticket op de pagina verscheen voor de loting opstartte en er dus ook nog geen melding was. In alle stilte gewoon gekocht en binnengeraakt. Wel heel veel chance mee hebben.

Laatst bewerkt:
Ik moet nog wel wat ontdekken als metalfan.

While she sleeps, Fontaines DC, Deftones, Linkin Park wil ik sowieso zien.

London Grammar klinkt ook goed. Zal dit vol staan in de Barn als ik wil aansluiten na FDC?

Amyl klink ook goed.

Verder nog must sees?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan