Rock Werchter 2025

Dat is toch al jaren zo?
Ik veronderstel dat ik er ook liep rond mijn 16a18 en toen was dat ook een zeer uitgebreid publiek.
Ik heb niets tegen verjonging, maar echte klassiekers die toch nog volop meedraaien hebben toch nog altijd meer cachet.
We zullen wel zien welke impact dit gaat hebben, maar hiervoor zien ze mij dit jaar toch niet voorlopig.
Tuurlijk is dat al jaren zo maar op bepaald moment moet je wel gaan versnellen. We komen van een 3 oud 1 jong verhouding de vorige 2 edities nu gaan we naar 50/50. Vrij logisch en liever dit als een (hoeveel ik ook van die bands en het genre hou) een GMM waar er van huisbands wordt gesproken en een Iron Maiden, Slipknot en Judas Priest meer routine dan verrassing zijn geworden.

Linkin Park mag de donderdag afsluiten. Ik wist 99% zeker dat hun het gingen worden. Helaas ben ik geen fan van festivals wegens te druk etc, dus ik ga proberen om ze te zien in Arnhem, want het voorprogramma is daar zowaar met Spiritbox :O En laat ik nu ook daar een mega fan van zijn.

Linkin Park mag de donderdag afsluiten. Ik wist 99% zeker dat hun het gingen worden. Helaas ben ik geen fan van festivals wegens te druk etc, dus ik ga proberen om ze te zien in Arnhem, want het voorprogramma is daar zowaar met Spiritbox :O En laat ik nu ook daar een mega fan van zijn.
Spiritbox deze week ontdekt. Zou die toch ook wel eens live willen zien.

Vandaag wordt de affiche aangevuld met een reeks verse namen. Nieuw voor donderdag 3 juli zijn Fontaines D.C., Amyl and The Sniffers en While She Sleeps. Simple Minds, girl in red, Wet Leg en Lola Young komen op vrijdag 4 juli naar Werchter.

RAYE, Elbow, Beth Gibbons en Barry Can’t Swim concerteren op zaterdag 5 juli. Noah Kahan, RÜFÜS DU SOL en Overmono zullen op zondag 6 juli naar het Festivalpark komen.

Donderdag/Vrijdag beginnen wel tof te worden. Voorlopig zie ik zelf nog niet genoeg redenen om er Zaterdag/Zondag ook bij te willen zijn.

Het lijkt wel alsof die festivals altijd maar sneller uitverkocht geraken, of is dat een gedacht?
(Ik ben dan toch blij dat ik het eerder bij kleinschalige evenementen hou. :unsure: )

Het lijkt wel alsof die festivals altijd maar sneller uitverkocht geraken, of is dat een gedacht?
(Ik ben dan toch blij dat ik het eerder bij kleinschalige evenementen hou. :unsure: )
Gewoon slimme marketing. Heel veel volk wil Linkin Park zien met die comeback. Fontaines DC heeft een klassieker gemaakt en ook Amyl and the sniffers is echt wel straf zowel live als met die laatste plaat, gezien jouw smaak kan ik u die laatste ook wel echt aanraden.

Die 3 op 1 dag kunnen zien ja dat is wel next level

Gewoon slimme marketing. Heel veel volk wil Linkin Park zien met die comeback. Fontaines DC heeft een klassieker gemaakt en ook Amyl and the sniffers is echt wel straf zowel live als met die laatste plaat, gezien jouw smaak kan ik u die laatste ook wel echt aanraden.

Die 3 op 1 dag kunnen zien ja dat is wel next level
Daar zal het idd veel mee te maken hebben.

Bedankt voor de tip. Punk zo te lezen? Als het iets weg heeft van classic punk interesseert het mij mss wel. (Jammer dat ik op dit moment niet in staat ben om te luisteren, laat staan naar punk. :( )

Al geleden van 2010 (dzjeezus, hoe rap gaat dan man!) dat ik nog eens voor de volledige 4 dagen naar Werchter afzak.
Deze keer met een mobilhome op een privéplek dus niet meer op een gewone camping (dat zou ik niet meer overleven).
Dat was al beslist voor de eerste namen bekend geraakten. Mijn vrouw en ik hadden er gewoon nog eens zin in.

Tot nu niet echt weg geblazen van de namen, toch zeker niet de headliners. Bijvoorbeeld geen fan van Linkin Park, al vermoed ik dat de sfeer wel top gaat zijn dan.

Wel heel blij met Amyl & The Sniffers, al een hele tijd fan van, maar nooit op één van hun Belgische concerten geraakt. Ook Fontaines DC, Girl in Red en Sam Fender kijk ik naar uit.

13 nieuwe namen!
Donderag: Deftones, Iggy Pop en Jacob Collier
Vrijdag: Underworld, Purple Disco Machine en Mark Ambor
Zaterdag: Maribou State, Amenra, Blanco White en Goldband
Zondag: Gracie Abrams, Dean Lewis en Goose

Ondertussen toch wel heel blij met mijn donderdagticket.
Ook een serieus split qua leeftijd tussen verschillende dagen heb ik de indruk. Is dat normaal niet meer gemixt?

Terug
Bovenaan