Action PC PS5 XBOX RoboCop: Rogue City

Aangezien deze in promo staat op bol.com (40 euro)
RoboCop: Rogue City heb ik deze gekocht (wel op amazon maar maakt niet uit).
Had beetje schrik door de review van @Killjoy maar moet zeggen dat het aangenaam speelt. Met een paar uitzonderingen toch wel een mooie game. Lichteffecten zijn uitstekend, gameplay is tof, muziek past perfect... Ben wel nog niet zolang bezig dus kan nog keren, maar ik geniet er nu dus van. Binnenkort de film nog eens bekijken.
Enjoy the ride...

Ik moet nog enkele chapters spelen, en het backtracken voor platinum zal heel licht zijn, voor mij althans, aangezien ik elke ruimte wel doorzoek in principe.

Lichteffecten zijn zoals je zegt heel goed, en de sfeer in sommige chapters is mindblowing goed gedaan

De sfeer bij die rellen vond ik uitmuntend

Maar de action is zo goed, ik zou zelf een multiplayer hiervan echt wel zien zitten moest dat mogelijk zijn. En alle details zitten echt wel goed, getuige de squad car die bij het buitenrijden zijn onderstel (zijn poep) raakt bij het buitenrijden naar boven toe...

Is niet gerushed deze game, maar echt steengoed afgewerkt (ik kan enkel spreken voor ps5). Ik ga mijn conclusie nu al delen, ongeacht ik het nog niet heb uitgespeeld, voor mij is dit mijn goty voor 2023 (ik heb wel weinig gespeeld in totaliteit, maar deze zit er boenk op)

Storywise zit alles trouwens puik in elkaar ook
 
Aangezien deze in promo staat op bol.com (40 euro)
RoboCop: Rogue City heb ik deze gekocht (wel op amazon maar maakt niet uit).
Had beetje schrik door de review van @Killjoy maar moet zeggen dat het aangenaam speelt. Met een paar uitzonderingen toch wel een mooie game. Lichteffecten zijn uitstekend, gameplay is tof, muziek past perfect... O ja, is nogal gore ook.

Ben wel nog niet zolang bezig dus kan nog keren, maar ik geniet er nu dus van. Binnenkort de film nog eens bekijken.

Robocop Rogue City is de enige rev dit jaar waar ik het gevoel heb misschien een tikje te hard geweest te zijn. 😁 Ik heb die gelijktijdig of net na Alan Wake 2 gespeeld, en dat heeft arme RoboCop geen plezier gedaan. Ik blijf er bij dat die gameplay te lomp en te repetitief is om een game van tegen de vijftien uur aan op te hangen, en de verhaalvertelling een stuk lomper is dan de satire van de film van Verhoeven, maar eigenlijk had ik het in hindsight een 7 of 7,5 kunnen geven en dat was ook niet onterecht geweest.

En bij deze hebben we meteen het idee voor een feature in 2024 waarin de redactie even terugblikt op een game waar ze later hun mening over gewijzigd hebben op negatieve of positieve wijze. 😅
 
Voor diegene die graag blasten hierbij een element op het board dat u echt gaat helpen... Ik zet het even in spoiler over welk board het gaat en welke element specifiek...hierdoor heb je een continuous
Blast van je gun, massive damage hierdoor

20231230_112258.jpg


Het gaat om board 4.3

Thank me later...
 
Hopelijk heeft deze game veel opgebracht, dat ze een mooi budget hebben voor hun volgend project. Heb hem ook uitgespeeld vond hem soms vrij repetitief , gfx waren ook maar zo zo

De sfeer en details naar de films waren dan weer geweldig
 
Zoals in een andere topic al aangehaald, deze game deed me denken aan de game Die Hard Trilogy op de ps one.
Vooral dan de first person shooting op de airport.

Spel dus gekocht en er nog geen moment spijt van gehad.
Ben heel op het gemak aan het spelen, en overal goed aan het rondsnuffelen. Soms mag er dan wat meer actie zijn vind ik, maae da zal wel aan mijn manier van spelen liggen.

Tips over die skill points heb ik ook nie gezien, dus zal idd wel wat missen.
 
Nog 1e trophy, die timed (10mins area clearen) en de platinum is binnen, zal voor morgen zijn. Jawatte die voorlaatste trophy die ik gedaan heb noemt Murphy has got good eyes ofzo, ik denk dat ik er 10 kere langs ben gelopen en ik snapte nog niet wat ik moest doen :ROFLMAO:
 
Zitten wel veel oneffenheden/slordigheden in het spel. Overgangen van cutscenes naar andere cutscenes zijn niet altijd soepel. Of van de ene prater naar de andere prater.
 
Zitten wel veel oneffenheden/slordigheden in het spel. Overgangen van cutscenes naar andere cutscenes zijn niet altijd soepel. Of van de ene prater naar de andere prater.
Juist, dat wel, maar niks dat mij echt heeft gestoord hierbij

Ondertussen platinum, heb het blijkbaar op normal uitgespeeld, vond dat wel al stevig bij momenten. Al heb ik voor die timed objective eventjes naar easy gezet, anders was het niet te doen... En was toch een clean up trophy.

Al bij al geef ik dit voor mij een 9/10

Ik weet dat dat subjectief is, maar zo goed vond ik de sfeer en de actie. Heb er mij toch mee geamuseerd, en een platinum als bonus, al heb ik voor 3 clean up trophies toch wat tijd uitgerokken.

Totale speeltijd was 40 uur :crazy: ik weet dat ik mijnen tijd neem om te exploren, maar vond het wel veel als ik het zo bekijk...
 
Ook mee bezig. Mooi spel, zeker voor zo'n low budget game. Moet wel zeggen dat ik op fidelity mode speel, wat ik persoonlijk zeer irritant vind. Maar op performance is het echt te blurry. Dit spel bewijst nog maar eens dat een pro console nodig is. Ma bon, spel is wel vet, verstand op nul en pure nostalgie...
 
:rofl:

Dat ze eerst wat meer moeite doen met de hardware die ze beschikbaar hebben. Genoeg ontwikkelaars die het tonen hoe het kan.
Goh, final fantasy 16 was een behoorlijk gepolijste game bij launch. Kreeg veel lof van DF hiervoor ook. Maar daar voel ik ook in de performance mode dat de console net te kort komt. En als we nu praten over bijvoorbeeld unreal 5 engine games, die vergen gewoon enorm veel kracht. En daar zien we ook tekortkomingen. De ontwikkelaar die het al het beste heeft laten zien is insomniac games. Maar een spel als bijvoorbeeld GTA 6 gaat toch andere koek zijn, moet je nooit in 60 fr verwachten op een standaard PS5. Vraag me af hoe series s dat gaat draaien...
Al die belichting technieken, high res textures,..zijn tegenwoordig enorm veeleisend. Daarom dat in de toekomst veel gaat afhangen van een betere 'dlss' op consoles en machine learning technieken. Dat zal waarschijnlijk zijn voor de ps6 en de volgende Xbox. Maar ik verwelkom een PS5 pro toch ook al mocht deze eind dit jaar komen 😄.
 
Sinds gisteren ook aan begonnen op ps5.
Zijn er nog veel mensen met problemen op performance mode? Frame rate durft wel eens serieus zakken vind ik.
 
Terug
Bovenaan