Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zuid-Afrika. Een land waar het vol rijdt met overladen vrachtwagens en waar de autostrades maar 1 rijvak hebben.Toch al gelezen dat er hier wat leden zitten met "rij ervaring" in landen waar de rijgewoonten, euh, toch net iets anders zijn dan hier in België.
Feel free to share your experiences!
Zelfde in Mexico!Zuid-Afrika. Een land waar het vol rijdt met overladen vrachtwagens en waar de autostrades maar 1 rijvak hebben.
Vreemd genoeg gaan die vrachtwagens dus aan de kant als je er aan komt om u "in het midden" er tussen te laten.
In Thailand ook, ze hebben daar ook de gewoonte van voor jou uit te kijken wanneer je zou kunnen (veilig) voorsteken en geven dat aan door naar links te pinken (hier zou dat uiteraard rechts zijn dan).Zuid-Afrika. Een land waar het vol rijdt met overladen vrachtwagens en waar de autostrades maar 1 rijvak hebben.
Vreemd genoeg gaan die vrachtwagens dus aan de kant als je er aan komt om u "in het midden" er tussen te laten.
Gelukkig waren mijn passagiers er af en toe om mij te helpen 
BMW i3 REX of Fisker Karma zijn zo 2 auto’s die in mijn hoofd schieten als ik denk aan zo’n type auto’s. Geen idee of er nu nog nieuwe modellen zijn met zo’n range extender systeem.Ik weet niet of dat type aandrijving bestaat hier, dus 100% elektrische aandrijftrein, gecombineerd met een kleine batterij een een benzinemotor die een generator aandrijft (die dus nergens gekoppeld met de wielen is).
...zeker op de fucking rotonde
).
Marokko! waar er verkeersregels zijn maar iedereen het beschouwt als een optie...zeker op de fucking rotonde
1. In de praktijk gelden andere “ongeschreven regels”
In Marokko zien veel bestuurders een rondpunt niet als een circulatiezone met rijstroken, maar gewoon als een kruispunt zonder lichten.
Wie eruit wil, duwt zich er gewoon tussen → van binnenbocht meteen naar buiten.
2. Weinig gebruik van richtingaanwijzers / spiegels
Omdat men vooral rijdt op oogcontact / assertiviteit, kijken veel bestuurders niet of er iemand op de buitenring zit. Ze gaan er gewoon vanuit dat jij wel moet remmen.
3. “Grote” of “dominante” rijstijl
Bestuurders verwachten dat je ruimte maakt. Degene die het meest beslist optreedt, krijgt meestal “voorang” in de praktijk (al is dat verkeersrechtelijk vaak fout).
4. Gebrek aan handhaving
Er is zelden controle op correct gebruik van rotondes.
Zonder boetes → geen gedragsverandering.
5. Ontwerp van rondpunten
Sommige rotondes zijn te krap of slecht gemarkeerd. De binnenbaan is eigenlijk niet bedoeld om lang te blijven rijden, maar mensen gebruiken hem toch → conflict met bestuurders buiten.
Wat is dus het gevolg?
Auto’s op de binnenring snijden naar buiten zonder te kijken
Auto’s op de buitenring worden “geblokkeerd” of moeten bruusk remmen
Chaos → wie het hardst duwt, komt het eerst buiten
'Yellow line driving', heerlijk om die vrachtswagengs aan de kant te zien gaanZuid-Afrika. Een land waar het vol rijdt met overladen vrachtwagens en waar de autostrades maar 1 rijvak hebben.