Rijbewijs met punten

Ben je voor of tegen een rijbewijs met punten?


  • Totaal aantal stemmers
    33
Bumperklevers en linksplakkers heb ik ook een hekel aan maar jouw gedrag is even asociaal hoor. Als jij gewoon opzij zou gaan hoeven ze niet te komen kleven.
Iemand die er tergend traag over doet om in te halen en daarbij ruimschoots de tijd en ruimte neemt is inderdaad irritant. Maar dat is geen reden om zo iemand van de baan te rijden of in gevaar te brengen.
Maar daar gaat het hier toch over? Asociale bestuurders die proberen af te dwingen dat je naar rechts opschuift, ook al is daar niet voldoende ruimte voor om dat veilig te doen waarop ze zelf in een gat duiken dat er eigenlijk niet is.
Ah, ik wist niet dat het hierover ging?
 
Iemand die er tergend traag over doet om in te halen en daarbij ruimschoots de tijd en ruimte neemt is inderdaad irritant. Maar dat is geen reden om zo iemand van de baan te rijden of in gevaar te brengen.
Uiteraard niet en dat zeg ik ook nergens. Feit is dat het wel even asociaal en irritant is.
 
Omdat je onmogelijk rechts iemand kan inhalen als die zich op het linkerbaanvak tegen de maximumsnelheid bevindt.
Mensen hebben nog altijd het recht/de vrijheid om te snel te rijden. Daar hangen natuurlijk mogelijke gevolgen aan vast.
Links plakken moet inderdaad harder aangepakt worden, maar rechts inhalen is hier een gevolg van, en zal dus vanzelf verdwijnen als men het 1e aanpakt.

OT: er zou eerst duidelijk moeten gekaderd worden hoe en wat voor ik een voor/tegen stem kan geven. Voorlopig ben ik tegen. Zelf heb ik minder dan jaarlijks een snelheidsovertreding. Ik denk gemiddeld elke 2-3 jaar eens.

Ik heb nog eens nagedacht en ga mijn mening draaien. Ik ben voor. Zeker als dit chauffeurs van de baan kan houden die regelmatig beschonken rijden. Daar is men imo veel te laks op. Ik ben al bijna 20 jaar deelnemer in het verkeer, en heb nog nooit moeten blazen.
 
Laatst bewerkt:
Als die punten ook van toepassing zijn op bumperklevers en mensen die hun pinkers niet gebruiken bij het verlaten van de rotonde, dan ben ik voor.

Anders maakt het me geen zak uit want da pinkergedoe is het enige dat mij lichtelijk triggert. :unsure:
 
Door naar rechts te gaan.
Al genoeg situaties meegemaakt waarbij er bumperklevers zijn waarbij ik niet naar rechts kan (rij vrachtwagens bumper tegen bumper) of dat er uberhaupt maar één rijstrook is.

De simplismen helpen de discussie niet.

Daarnaast, dat is toch overduidelijk in het verkeer zelf, zijn er (eigenlijk absurd) weinig mensen die weten/beseffen wat een "veilige" afstand is op de snelweg.
 
't is bizar hoe mijn voet steeds lichter op het gaspedaal drukt hoe dichter de bumperklever plakt.
 
Mensen hebben nog altijd het recht/de vrijheid om te snel te rijden. Daar hangen natuurlijk mogelijke gevolgen aan vast.
Links plakken moet inderdaad harder aangepakt worden, maar rechts inhalen is hier een gevolg van, en zal dus vanzelf verdwijnen als men het 1e aanpakt.
Vreemde redenering... Volgens mij heb jij absoluut geen vrijheid om zelf te kiezen of je meer als de toegelaten snelheid rijdt. Probeer maar 's voor een politierechter: ik oefende mijn recht uit om sneller als 120 te rijden mijnheer de rechter... Ze zullen daar 's goed lachen. Ik ben niet heiliger als de Paus, heb een sportieve wagen en laat me ook al 's gaan. Maar nooit of te nimmer zal ik dat beschouwen als een recht. Net zoals rechts inhalen overigens ook verboden is. Een linksplakker is geen vrijgeleide om de wet even naar je hand te zetten he. Ook al is die linksplakker zelf in overtreding.
Ik heb nog eens nagedacht en ga mijn mening draaien. Ik ben voor. Zeker als dit chauffeurs van de baan kan houden die regelmatig beschonken rijden. Daar is men imo veel te laks op. Ik ben al bijna 20 jaar deelnemer in het verkeer, en heb nog nooit moeten blazen.
Ah maar wat doe je dan met iemand die zijn recht uitoefent om beschonken te rijden?

Je redenering slaat werkelijk nergens op.
 
Al genoeg situaties meegemaakt waarbij er bumperklevers zijn waarbij ik niet naar rechts kan (rij vrachtwagens bumper tegen bumper) of dat er uberhaupt maar één rijstrook is.

De simplismen helpen de discussie niet.

Daarnaast, dat is toch overduidelijk in het verkeer zelf, zijn er (eigenlijk absurd) weinig mensen die weten/beseffen wat een "veilige" afstand is op de snelweg.
Er rijden vooral veel korte lontjes rond vind ik.
 
Er rijden vooral veel korte lontjes rond vind ik.
Absoluut mee akkoord, mogelijks zou het helpen als men iets actiever andere overtredingen zou aanpakken zodat mensen het gevoel krijgen zodat 'dergelijke personen' (die eender welke overtreding begaan) sneller gepakt worden.

Als ik bv al iets zie wat zo simpel te controleren valt als het inhaalverbod voor vrachtwagens op 5 minuten 10 keer zie gebroken worden, dan heb ik ook mijn bedenkingen en snap ik de frustraties in het verkeer.

Niet dat dat zelf gevaarlijk gedrag vertonen goed praat natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan