Returnal

Returnal

Hoe lang is een run ongeveer? Ik kan mijn ps niet in rustmode zetten omdat ik die altijd meeneem. Wel vervelend dat je niet gewoon je game kan pauzeren/saven en de dag erna gewoon verder doen waar je zat
Hangt er van af, je kan naarmate je al verder geraakt bent kortere runs doen, en sneller naar het einde rushen, nadeel is dat je dan wel minder deftig ontwikkeld bent in die run. Zie velen dat zeggen van ja je kan meteen door naar het einde, maar snap niet waarom je dat zou doen. Is veel slimmer net zo veel mogelijk alles te clearen en je goed te builden en dan door naar de laatste boss. Op die momenten als de items en upgrades wat mee zitten kan het spel in eens een 2/10 difficulty worden.

Maar om meer op de vraag te antwoorden kan 1 uur zijn, maar ook 3 depends hoe je speelt.

Pfff kan je refunden via store?

Oke ik snap het genre maar wat frustrerend is dit dat je heel die run steeds opnieuw moet doen naar de Boss.

Okee tis een uitdaging maar waarom gewoon niet de keuze geven van saven of niet.

Dit spel kost 79 euro nieuw bij vele winkels dus dan mag dit wel.

Lol wat heeft dat er nu mee te maken. Dat is nu gewoon de opzet van dit spel. Prijs heeft daar totaal niets mee te maken.
Elk ze mening. Maar snap het genre wel maar dan zou ik hier nooit zoveel geld aangeven. Maar goed we gaan het nog eens een kans geven ^^

Maar geef de speler de keuze. Moest ik ontwikkelaar zijn zou ik dat toch doen. Ben niet de enige die klaagt. Moesten ze dit doen zou het sowieso ook stuk meer verkopen.

Dit spel is toch niet oneerlijk moeilijk?

Dit spel stond tot vorige week totaal niet op mijn radar, maar dankzij de reviews en het geklaag dat het "moeilijk" is op mijn radar gekomen en gemerkt dat dit een spel perfect naar mijn bek is. Als er de keuze was geweest had er waarschijnlijk anders over gepraat en had ik dit spel volledig niet gekocht.

Plus moeilijkheid scalen is ook niet makkelijk, en als ze het dan gewoon oplossen met stats aanpassingen krijg je weer bazen waar je een uur op moet schieten en wordt het niet moeilijker maar saaier. Dus voor mij hebben ze het perfect gedaan.

Waarom niet? Je kiest dan toch voorbeeld voor de originele mogelijkheid zoals het bedoelt is.

En laat de andere kiezen voor savepoints maar zelfde moeilijkheid ^^

Op de Souls reeks wordt toch ook niet geklaagd dat ze een easy mode moeten toevoegen? De moeilijkheid is voor velen net een aantrekkingspunt.

Omdat het een RogueLike Genre is, zijn ze dat dan wel verplicht om een easy mode? Ik denk dat we nu met alle accessability features etc veel te veel gewoon zijn geworden dat iedereen elke game moet kunnen spelen. Dit was vroeger op zich ook niet het geval.

Oke ik snap het genre maar wat frustrerend is dit dat je heel die run steeds opnieuw moet doen naar de Boss.

Okee tis een uitdaging maar waarom gewoon niet de keuze geven van saven of niet.
Heb het gevoel dat je het dan toch niet echt snapt.

Saven in een roguelike heb ik nog nooit geweten.. het enige waar kan over geklaagd worden, is dat je niet je spel kan afsluiten en hervatten later.
Maar dat is een save om gewoon pauze te kunnen nemen, niet om te herbeginnen als je dood bent. Als je sterft blijft het de bedoeling dat je herbegint. Dat is heel het punt van het genre.

En laat de andere kiezen voor savepoints maar zelfde moeilijkheid ^^
Yeah no... :p
Op de Souls reeks wordt toch ook niet geklaagd dat ze een easy mode moeten toevoegen?
Je zou er nog van verschieten hoeveel er daar over klaagden bij Bloodborne en Sekiro xD

Ik ben in elk geval blij dat hier nooit gehoor naar wordt gegeven. Je kent de opzet van het spel op voorhand.

Als zo iets er al in zit ben ik tevreden. Want nu kan je een uur spelen en dan wilt voorbeeld een vriend een potje cod spelen en je kan de game gewoon niet afsluiten...

Als zo iets er al in zit ben ik tevreden. Want nu kan je een uur spelen en dan wilt voorbeeld een vriend een potje cod spelen en je kan de game gewoon niet afsluiten...
Daar geef ik je dan 100% gelijk in.

De reden dat ze dit er niet in staken was om "cheaten" te voorkomen. Als je kan afsluiten, kan je ook je save file backuppen. Dit zorgt er voor dat mensen dus net voor een boss zouden kunnen quiten, backuppen en als ze sterven hun file opnieuw inladen. Maar ik vraag me af of je daar echt van moet gaan wakker liggen. Het is een single player game, dus als iemand dat graag wil doen, sure go ahead, je pest er niemand anders mee.

Moest dit MP zijn en met leaderboards overal, dan was het iets anders ofc. Maar dan nog kan je dan zeggen dat leaderboard runs niet gesaved worden en "story mode" runs wel. Het is ook daarom dat de Devs gezegd hebben dat ze het gaan bekijken er al dan niet toch in te steken.

Ik heb me ook altijd afgevraagd waarom ze zo geen dingen kunnen intern saven. En op die manier backup saves onschadelijk maken. BV: je quit het spel komt terug en speelt verder, no problem, maar als je quit save je ergens een bepaald punt in het spel. Je kan dan toch ook controleren of de speler meer dan één keer van dat punt verder speelts. Als hij sterft dat ook saven bij "devs" en als er een backup terug komt gewoon kijken is dit na een death trigger + dezelfde locatie? Indien, ja delete save file. Je kan dat nog altijd omzijlen door dan eerst een nieuwe run te starten je daar te laten sterven etc etc... om de triggers niet meer te laten overeen komen. Maar omduur steekt je er meer tijd in te cheaten dan gewoon te herbeginnen. Nadeel is ook dat je dan altijd online moet spelen... Dus snap dat ze zo iets niet doen. Beste is gewoon het je niet aan trekken als dev.

Pfff kan je refunden via store?

Dit spel kost 79 euro nieuw bij vele winkels dus dan mag dit wel.
Je wist dat toch op voorhand?
Staat in alle reviews dat het moeilijk is en het genre u moet liggen, waarom koop je het dan? :crazy: (geen aanval op u)

Ik wist het direct dat dit niet mijn ding is, komt op niveau van Demon's Souls.
Ook vind ik het genre me enorm aanspreken (Alien achtig, Dead Space gevoel, enz...)

€80 is de default richtprijs van nieuwe PS5 games. Op bol.com of andere sites zal je die misschien voor €75 vinden. En Bloodborne met DLC is echt wel harder in general. Demon's bossed zijn zware pushovers, Bloodborne heeft weel een paar stevige en de chalice dungeons zeker

Chalice dungeons, man daar heb ik echt afgezien. Bloodborne is imo echt wel een pak moeilijker dan Demon's, en Sekiro is gewoon een ander beest op zich, maar eenmaal de klik er is (parry parry parrrrrrrrry) valt het op zich nogal mee, bij mij is de klik pas bij Genichiro gekomen

Chalice dungeons, man daar heb ik echt afgezien. Bloodborne is imo echt wel een pak moeilijker dan Demon's, en Sekiro is gewoon een ander beest op zich, maar eenmaal de klik er is (parry parry parrrrrrrrry) valt het op zich nogal mee, bij mij is de klik pas bij Genichiro gekomen

Sekiro is gewoon neig aanpassen als je 100den uren in de Souls games zitten hebt. Een vriend van me die nooit echt veel Souls gespeeld heeft zat in Sekiro echt altijd voor op mij, ik was echt aant sukkelen de eerste 1/3 van het spel. Uiteindelijk is hij wel gequit omdat hij vast zat en het niet meer ging voor hem, waarna bij mij de klik wel gekomen is op dat punt en ik het uiteindelijk vlotjes heb gefinished en 100% heb gehaald.

Al moet ik zeggen, FY Owl2 en Isshin!!!

Edit: Also -> FY defiled dungeon Amygdala!!

Ik wist het direct dat dit niet mijn ding is, komt op niveau van Demon's Souls.
Ook vind ik het genre me enorm aanspreken (Alien achtig, Dead Space gevoel, enz...)
Idem! Het ziet er allemaal zeer gelikt uit maar ik kon aan de trailer al afleiden dat het niets voor mij ging zijn.

Imo mogen er wat meer games uitkomen à la Uncharted en Tomb Raider, dat is 100% mijn ding.

Sekiro is gewoon neig aanpassen als je 100den uren in de Souls games zitten hebt. Een vriend van me die nooit echt veel Souls gespeeld heeft zat in Sekiro echt altijd voor op mij, ik was echt aant sukkelen de eerste 1/3 van het spel. Uiteindelijk is hij wel gequit omdat hij vast zat en het niet meer ging voor hem, waarna bij mij de klik wel gekomen is op dat punt en ik het uiteindelijk vlotjes heb gefinished en 100% heb gehaald.

Al moet ik zeggen, FY Owl2 en Isshin!!!

Edit: Also -> FY defiled dungeon Amygdala!!
Zwijgt over dien Owl2! Fuckkkkk.
En ook Abhorrent beast, geen idee meer in welke chalice, maar in zo een grot, afgezien -_-

Saven in een roguelike heb ik nog nooit geweten.
Is nochtans hier al aangehaald, al de grote namen hebben tussen saves. Als je game afgesteld is op +- 1u speeltijd dan is geen saves ok denk ik. Iedereen heeft wel een uurtje tijd om te spelen.

3u vragen(zoals ik lees) is wel teveel van het goede. Hou dan een speelmode zonder saves apart. Of achievement gericht?

Dead Cells, Slay The Spire, Binding of Isaac en nog mee hebben allemaal saves en dat zijn 3 games met een gemiddelde speeltijd van 1u.

Is nochtans hier al aangehaald, al de grote namen hebben tussen saves. Als je game afgesteld is op +- 1u speeltijd dan is geen saves ok denk ik. Iedereen heeft wel een uurtje tijd om te spelen.

3u vragen(zoals ik lees) is wel teveel van het goede. Hou dan een speelmode zonder saves apart. Of achievement gericht?

Dead Cells, Slay The Spire, Binding of Isaac en nog mee hebben allemaal saves en dat zijn 3 games met een gemiddelde speeltijd van 1u.

Euuh dat was ik die dat zei xD de voorbeelden van die andere grote games kwamen van mij :p
Ik ben 100% voor een quit/continue save functie, maar ook 100% tegen een save functie zodat je kan herbeginnen waar je zat voor je stierf.

En met "Saven in een roguelike heb ik nog nooit geweten." bedoelde ik dus -> saven zodat je kan reloaden na te sterven.

Terug
Bovenaan