RETRO: Tour de France 2006

Status
Niet open voor verdere reacties.
Canc was zeker niet zuiver tot op de graat...
Zie ook zijn OS titel in 2016... van waar kwam dat plots nog?? efkes carriere afsluiten met een buitenaardse prestatie, alle toptijdrijders van toen degraderen met 1minuut terwijl hij zelf al 5 jaar geen toptijdrit gewonnen had.
Is zowat het meest recente dopingexploot dat ik mij kan voor de geest halen in het huidige wielrennen
En wat met onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
Jij spreekt over dopingexploot. Maar er is 0,0 aanleiding om te denken dat hij doping gebruikte. Ja hij heeft zeer zotte prestaties neergezet, maar dat ligt in lijn met de rest van zijn carrière.
 
Maar niet in lijn met zijn laatste jaren.

Binnen een paar jaar is dat alweer tien jaar geleden. Tegen dan zullen we vast wel in een of andere bio kunnen lezen van welke paddestoelen Luigi heeft geproefd in zijn carrière.

En wat zijn invloed is op Hirschi

Wat vinden jullie trouwens van die zijn groei? Ik vind hem nogal straf.
 
Laatst bewerkt:
En wat met onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
Jij spreekt over dopingexploot. Maar er is 0,0 aanleiding om te denken dat hij doping gebruikte. Ja hij heeft zeer zotte prestaties neergezet, maar dat ligt in lijn met de rest van zijn carrière.
Bewijs? Geef het nog een paar jaar... het B staal zal ooit wel eens uit de diepvries komen denk ik.
Die prestatie was op dat punt in zn carriere echt niet meer in lijn. Had al vele jaren geen toptijdrit meer kunnen winnen en dan plots de verzamelde wereldtop echt degraderen...
 
Bewijs? Geef het nog een paar jaar... het B staal zal ooit wel eens uit de diepvries komen denk ik.
Die prestatie was op dat punt in zn carriere echt niet meer in lijn. Had al vele jaren geen toptijdrit meer kunnen winnen en dan plots de verzamelde wereldtop echt degraderen...
Zit je nu wekelijk te hopen dat hij effectief gebruikt heeft?
 
Maar niet in lijn met zijn laatste jaren.

Binnen een paar jaar is dat alweer tien jaar geleden. Tegen dan zullen we vast wel in een of andere bio kunnen lezen van welke paddestoelen Luigi heeft geproefd in zijn carrière.

En wat zijn invloed is op Hirschi

Wat vinden jullie trouwens van die zijn groei? Ik vind hem nogal straf.
Hirschi is toch altijd al een toptalent geweest? Ik vind daar tot op heden toch niets verdacht aan. Hij wint een etappe in de Tour en een Waalse Pijl zonder Alaphlippe, zo indrukwekkend is dat nu toch ook weer niet?

Mocht hij nu Alaphilippe eraf hebben gereden op het WK zou ik m'n wenkbrauwen fronsen, maar nu niet.
 
Maar niet in lijn met zijn laatste jaren.

Binnen een paar jaar is dat alweer tien jaar geleden. Tegen dan zullen we vast wel in een of andere bio kunnen lezen van welke paddestoelen Luigi heeft geproefd in zijn carrière.

En wat zijn invloed is op Hirschi

Wat vinden jullie trouwens van die zijn groei? Ik vind hem nogal straf.
Allez.
Hirschi maakt straffe evolutie door.
Niet Belg/Vlaming zeker,want die hebben geen talent,alleen maar verboden spullen (motoren,pillen,spuiten,etc...)

Wat met die van Van Aert en VDP?
Als veldrijders opeens alle wegrenners "degraderen",zelfs in VA zijn situatie,opeens toptijdrijder,topspurter en na een hoogtestage praktisch topklimmer.
Als een of andere Spanjaard of Italiaan deze evo doormaakt,staan daar miljarden vraagtekens bij,nu is het gewoonweg talent.
Chauvinisme ....
En dan noem ik Evenepoel nog niet eens.(oops toch wel nu)

Had veel meer vertrouwen in de evolutie van Lambrecht,gestaag groeien en resultaten neerzetten.
Maar ja het mocht niet zijn.

Voor alle duidelijkheid,ik zeg niet dat die mannen nemen of iets anders nemen dan de rest (alhoewel die ketonen),maar vind hun evolutie zeer opvallend.
 
UKAD onder toezicht van het WADA ivm verduisteren afwijkende waarden ten tijde van de OS in Londen.
👋 Brailsford, Sutton, Freeman, Froome, Wiggins.
 
Maar niet in lijn met zijn laatste jaren.

Binnen een paar jaar is dat alweer tien jaar geleden. Tegen dan zullen we vast wel in een of andere bio kunnen lezen van welke paddestoelen Luigi heeft geproefd in zijn carrière.

En wat zijn invloed is op Hirschi

Wat vinden jullie trouwens van die zijn groei? Ik vind hem nogal straf.
Hirschi liet in 2019 enkele mooie resultaten optekenen.
10e in E3 en was opvallend aanwezig die dag;
5e in de Binckbank;
3e in Remco' San Sebastian.
Is dan goed uit de verf gekomen uit de tweede winterperiode in 2020' zomer.
Als we vragen moeten stellen bij hem, dan moet je Almeida, Simmons (mee met de top in Strade), Vansevenant (later dit jaar wie weet) ook in vraag stellen.
 
Canc was zeker niet zuiver tot op de graat...
Zie ook zijn OS titel in 2016... van waar kwam dat plots nog?? efkes carriere afsluiten met een buitenaardse prestatie, alle toptijdrijders van toen degraderen met 1minuut terwijl hij zelf al 5 jaar geen toptijdrit gewonnen had.
Is zowat het meest recente dopingexploot dat ik mij kan voor de geest halen in het huidige wielrennen
Het was zijn vijfde tijdritzege dat jaar, een proloog en het NK inbegrepen. Hij reed ook een waanzinnig voorjaar. Het verbaasde mij niets dat wie Strade en vlakke tijdritten kon winnen, daar ook de beste was.

En ik zei dat niets erop wees dat hij op andere benzine reed dan Boonen. Daarmee zeg ik zeker niet dat hij op water en brood reed.
 
Wie herinnert zich Bernard Kohl nog, die daar met zijn hamsterwangen, plots meekon in de tour.
Of die Spanjaard van een een kleinere Spaanse ploeg die steevast in de Vuelta top 5 reed, en dan op het einde van zijn carriere nog gepakt is is geweest.
 
Er zijn voor zover ik weet nog steeds geen aanwijzingen dat Cancellara andere benzine tankte dan Boonen. Dat was gewoon iemand uit het wiel rijden zoals je wel vaker zag in de wielersport, zeker bergop in de Ronde. In dat opzicht is wat Bettiol deed in de Ronde van 2019 niet minder spectaculair mijns inziens. Die deed hetzelfde en hield stand tegen één van de beste pelotons die we ooit gezien hebben in het klassieke voorjaar. Sagan, Valverde, Van Aert, van der Poel, Van Avermaet en Naesen nog op hun top, Asgreen met een goeie dag, ...

Wat Cancellara een week later deed, vond ik veel indrukwekkender dan in die Ronde.
Afaik reed Betiol wel niet zittend op zijn zadel iedereen los op een helling.
't was gewoon een heel bizar moment in 2010, precies op z'n dooie gemak naar boven. 't is in ieder geval memorabel.
Net zoals 2011, vlak voor de muur hebben hij en Chavanel daar nog 45 seconden en dan smelt dan als sneeuw voor de zon..
 
Moscon reed in de Omloop op de Muur dit jaar ook iedereen zittend uit het wiel. Zo ongezien is het niet om al zittend een kasseihelling omhoog te knallen.
 
maar wel als je een top Boonen wegrijdt, die op zijn beurt iedereen anders wegrijdt. Het is een beeld die ik nog niet vaak gezien had.

Waarmee ik dus niet zeg dat Cancellara andere brandstof had :)
 
Moscon reed in de Omloop op de Muur dit jaar ook iedereen zittend uit het wiel. Zo ongezien is het niet om al zittend een kasseihelling omhoog te knallen.
De manier waarop klopt wel niet helemaal. Ik vond daar toen ook niks aan maar hoe vaker ik die beelden van de muur zie hoe meer ik overtuigd ben dat er iets niet klopt. Als je ziet hoe Boonen daar moet wringen en doen en hoe Cancellara niet eens ademt op een stuk van 20% op kasseien. Daar is toch iets niet helemaal in den haak naar mijn gevoel.

Hirschi geef ik trouwens het voordeel van de twijfel. Die was nu ook niet buitenaards goed ofzo... paar mooie dingen laten zien in de Tour, Waalse Pijl gewonnen maar het is niet dat hij de rest daar degradeert. Hirschi had ook het jaar voordien al mooie dingen laten zien in Vlaanderen en WK beloften gewonnen op een loodzwaar parcours tegen Bjorg Lambrecht die toch ook alles behalve een sukkelaar was is gebleken in zijn veel te korte carrière/leven :(. Hirschi is vooralsnog voor mij gewoon één van die mannen die héél goed uit de corona break gekomen is, maar zo zijn er nog (Van Aert eerst en vooral).
 
maar wel als je een top Boonen wegrijdt, die op zijn beurt iedereen anders wegrijdt. Het is een beeld die ik nog niet vaak gezien had.

Waarmee ik dus niet zeg dat Cancellara andere brandstof had :)
Cancellara zelf niet nee. Zijn fiets daarentegen... ge moet ook niet vragen: stel u voor dat ge in u tijdritmachine een motorke hebt dat zelfs maar 50W kan bijsteken over een uur. Das het verschil tussen een top 3 en de tegenstand absoluut vermorzelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan