RETRO : commodore Amiga pakket.

hey69

Active member
iTrader: 100% (388/388)
Heb besloten om afscheid te nemen van mn retro gerief

1 x amiga 1200
1 x amiga 500 v1.2
1 x amiga 500 v1.3 met ram uitbreiding (512kb)
1 x eterne diskdrive
1 x joystick
en een hoop disketten , met de muizen en voedingen
alles werkt nog (getest paar maand geleden, voor verkoop zullen ze natuurlijk nog eens getest worden)

Ik volg effe mee 😄
Om een indicatie te kunnen geven ontbreekt er wel nog wat info. Ik help je even verder op weg.

- Zijn het losse systemen of is er nog iets van dozen bij?
- Zijn er in het verleden recaps op gebeurd?
- heeft de a1200 zijn stock hdd of werd deze ooit vervangen door een CF-kaart?
- zit er een acceleratiekaart onderaan in de a1200 of niet?
- Zit er iets van crt beeldschermen bij?
- Ik vermoed dat de floppy’s allemaal backups zijn?

Amiga 500 modelletjes gaan doorgaans tussen de 100 & 150eu, mss meer ( navenant de staat, met of zonder doos, uitbreidingen etc. ).
De Amiga 1200 is al wat zeldzamer, die gaat toch snel +€300 ( ook navenant de staat en doos, uitbreidingen, etc. )
Ik heb zelfs interesse, ben een Commodore en Schneider PC verzamelaar :)

Laatst bewerkt:
Ik volg effe mee 😄
Om een indicatie te kunnen geven ontbreekt er wel nog wat info. Ik help je even verder op weg.

- Zijn het losse systemen of is er nog iets van dozen bij?
- Zijn er in het verleden recaps op gebeurd?
- heeft de a1200 zijn stock hdd of werd deze ooit vervangen door een CF-kaart?
- zit er een acceleratiekaart onderaan in de a1200 of niet?
- Zit er iets van crt beeldschermen bij?
- Ik vermoed dat de floppy’s allemaal backups zijn?
idd, de crt schermen vergeten.

1084 en een philips
een lelijke versleten doos van een a500
geen acc
alles stock no recaps
floppies denk ik wel ja, ooit jaren geleden overgekocht gehad, kreeg ik mee.
ik moet alles eens dubbelschecken natuurlijk

Prijzen gaan online, as usual, wat alle kanten uit en de markt in België voor Amiga is wat kleiner dan bvb in de UK of in .DE dus op basis daarvan doe ik een voorzichtige schatting.

A1200: €350
A500: €100 a €150/stuk zoals Slikkah al aangaf
1084: minimaal €150
Philips (ik vermoed CM 8833?) => minimaal €100 (of als het een CM 8833-II is minimaal €200)
Externe floppy drive: 25 a 40 euro afhankelijk van merk/model/type
De joystick en floppy's zouden mijn inziens mee "verdampen" in een eventuele pakketprijs voor het lot, lijkt me

Moest je een effectieve verkoopstopic maken hiervan mag je me altijd even komen porren...

Ben vollop aant testen hier. Kdacht dat het een commodore was maar blijkbaar is het een clone ? highscreen kp 548

De ene a500 doet precies raar. Eens de memory module eruit halen. Het heeft ook een paar extra schakelaars vanopzij. Ik denk voor fastram af te zetten en de floppy te enablen disablen. Dunno. 😁

Andere monitor is een
TYPE CM8833/00G

220V~50Hz

PHILIPS

75W

Maar die maakt me regelmatig blop geluidjes van de speakers

fotos:

final specs en test

amiga 1200 met harddisk 20mbyte : test ok met 2 verschillende games via floppy te booten en te spelen
boot gewoon op naar zn harddisk

amiga 500 1.2 test ok meet 2 verschillende games te spelen via floppy

amiga 500 1.3 (met memoryuitbreiding(zie fotos), geen idee of die memory uitbreiding eigenlijk werkt, heb geen workbench gevonden, zal nog wat rondneuzen tussen al die disketten datk liggen heb.Niets origineels trouwens)
2 games getest en working via floppy
deze heeft enkele switches opzij voor ik dacht memory af en aan te zetten, voor de rest no idea
- links uitbreidingspoort klep ontbreekt

3 voedingen (1 ervan is een amiga 600 voeding)

2 video kabels, ene amiga naar scart met audio break out, andere naar composiet i presume? (is zo een ronde kop, zie foto)

externe floppy, heb indruk dat het dood is heb het meermaals getest maar even ledje zien opkomen. mischien te repareren, maar
ik beschouw het als dood

1 crt monitor, een commodore cloon highscreen kp 548 werkt goed

1 crt monitor,: philips YPE CM8833/00G
maakt een tikkend geluid, : denk ongeveer zoals hier beschreven

3 muizen (2 tanks voor de 500 en ene vd amiga 1200 zie fotos)

1 cheapass knuppel joystick

1 amiga 500 doos in slechte staat. (gedroogde waterschade en vlek)

Aan de foto's te zien is de memory module heel wss beschadigd geraakt doordat de barrel battery uitgelopen is. Ik zie verkleuring rond de batterij + groene schijn op het uiteinde van de connector links. Heeft massa's systemen letterlijk opgevreten helaas.

Jammer dat de screen zijn klepje mist.
1 van die switches moet idd dienen om van je externe floppy drive HF0 te maken, zodat je via daar games kan booten ipv op de internal drive. Als je die knop niet verzet is je externe drive standaard HF1 en daar kan je niet van booten.

Terug
Bovenaan