Pizzahut Heist : Failliet
Domino's Heist: Faillet en heropstart
Belchicken Heist: Faillet en heropstart
Echter het probleem is eigenlijk: Stel Makila wil graag een pizzaria uitbaten. Pizzahut Heist is failliet en het pand is vrij. Ah wel het gemakkelijkste (maar ook het meest risicovol) = Ik kan dat pand huren en in naam van pizzahut pizza's beginnen verkopen.
Ikzelf kan dan failliet gaan. Ik neem alle risico's en kosten op mij als nieuwe eigenaar. Pizzahut zelf krijgt alle baten maar daarmee is ook alles gezegd. Dus men claimt mss wel dat pizzahut Heist failliet gegaan is maar eigenlijk is dat een beetje een vals beeld dat mensen er van hebben.
De keten achter Pizzahut heeft gewoon de locatie uitgezogen en heeft zelfs nooit enig verlies gemaakt hé.
Bijvoorbeeld pizzahut baat zijn eigen restaurants uit op toplocaties en duur of niet, mensen komen daar toch nog af en toe langs. En op minder goeie locaties (zoals in Heist) waar het risico te groot is, besteedt Pizzahut dat gewoon uit. De huurder loopt dan tegen de grootste kosten en risico's aan en niet de keten zelf.
Opmerking: Ik heb zeker en vast weldegelijk de indruk dat er minder volk naar zo'n ketens naartoe gaat wegens de snel stijgende prijzen. Maar men haalt er vast en zeker nog ruim voldoende marges op.