Uithaal: doet me denken aan broodje kroket uit de muur halen
Afhaal: is eigenlijk incorrect tenzij je het fysiek gaat afhalen, meestal wordt het aan deur geleverd.
Dus "onthaal" als je laat leveren?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Uithaal: doet me denken aan broodje kroket uit de muur halen
Afhaal: is eigenlijk incorrect tenzij je het fysiek gaat afhalen, meestal wordt het aan deur geleverd.
Ook. Vandaar dat ik me afvroeg van welke regio peppe is.Uithaal: doet me denken aan broodje kroket uit de muur halen
Nu, ergens is eten laten koken en leveren nog altijd wat luxe natuurlijk. Misschien evolueren we gewoon wat terug naar 20-30 jaar geleden, toen mensen veel minder eten bestelden of zelfs maar op restaurant gingen.Ik denk dat het tijd word om te stoppen met uithaal eten. De prijzen zijn gewoon nietmeer normaal.
Ik verdien goed mijn geld maar 24€ betalen voor pad thai kai en 4 loempias is erover (persoonlijk). Ik ga gewoon leren om het zelf te maken.
Een grote kebap is hier 15€!!! we zijn van 5.5€ naar 15€ gegaan voor dezelfde kebap en er is niets veranderd!!! Een schotel is 21€ geworden voor HETZELFDE ALS ERVOOR.
loempia's kan je ook in de aldi kopen, zitten per pakken van 15 ofzo.Ik denk dat het tijd word om te stoppen met uithaal eten. De prijzen zijn gewoon nietmeer normaal.
Ik verdien goed mijn geld maar 24€ betalen voor pad thai kai en 4 loempias is erover (persoonlijk). Ik ga gewoon leren om het zelf te maken.
Een grote kebap is hier 15€!!! we zijn van 5.5€ naar 15€ gegaan voor dezelfde kebap en er is niets veranderd!!! Een schotel is 21€ geworden voor HETZELFDE ALS ERVOOR.
Goh, soms wil je goedkope rommel binnenkappen, soms wil je gewoon lekker eten. En dat kost meer. Als die loempia's gerold zijn op de dijen van een Thaise schone, mag dat wat meer kosten.loempia's kan je ook in de aldi kopen, zitten per pakken van 15 ofzo.
zijn zeker nie slecht.
Ge smijt die paar minuten in de frietpot.
is misschien 5 euro voor een hele doos ofzo
Loempia's zijn geen fijnkost hé.Goh, soms wil je goedkope rommel binnenkappen, soms wil je gewoon lekker eten. En dat kost meer. Als die loempia's gerold zijn op de dijen van een Thaise schone, mag dat wat meer kosten.
dus om daar dan zoveel voor te betalen..... das frituurkost, en daar zou ik nooit geen 28 € voor betalen hoor. Sterker nog, voor die prijs eet ge in een Thais restaurant ter plekke, en heb je bijna een hele menu.Fijnkost is geen synoniem voor deftig eten he.Loempia's zijn geen fijnkost hé.
Ik denk niet dat onze "peppe" zijn loempia's haalt van Zilte Gault/Millaudus om daar dan zoveel voor te betalen..... das frituurkost, en daar zou ik nooit geen 28 € voor betalen hoor. Sterker nog, voor die prijs eet ge in een Thais restaurant ter plekke, en heb je bijna een hele menu.

Ik geloof dat mensen de dag van vandaag dat veel te weinig beseffen. Op dat gebied leven we als maatschappij in mijn ogen veel te veel boven onze stand.Nu, ergens is eten laten koken en leveren nog altijd wat luxe natuurlijk. Misschien evolueren we gewoon wat terug naar 20-30 jaar geleden, toen mensen veel minder eten bestelden of zelfs maar op restaurant gingen.
Blijt een feit dat een simpele pitta op korte tijd verdriedubbeld is van prijs. Dat was vroeger cheap fastfood en kan je moeilijk als luxe bestempelen. Het aan huis leveren, daar valt nog over te discussiëren.Ik geloof dat mensen de dag van vandaag dat veel te weinig beseffen. Op dat gebied leven we als maatschappij in mijn ogen veel te veel boven onze stand.
Eerst en vooral: welcome back.Blijt een feit dat een simpele pitta op korte tijd verdriedubbeld is van prijs. Dat was vroeger cheap fastfood en kan je moeilijk als luxe bestempelen. Het aan huis leveren, daar valt nog over te discussiëren.
Pizzahut Heist : FaillietMaar gezien ze de prijs zo verhoogd hebben en er toch nog altijd volk die pita koopt zal het wel niet zijn dat het ook overdreven gestegen is in prijs (in vergelijking met andere zaken) want anders prijzen ze zichzelf de markt uit.

Bijvoorbeeld pizzahut baat zijn eigen restaurants uit op toplocaties en duur of niet, mensen komen daar toch nog af en toe langs. En op minder goeie locaties (zoals in Heist) waar het risico te groot is, besteedt Pizzahut dat gewoon uit. De huurder loopt dan tegen de grootste kosten en risico's aan en niet de keten zelf.Blijt een feit dat een simpele pitta op korte tijd verdriedubbeld is van prijs. Dat was vroeger cheap fastfood en kan je moeilijk als luxe bestempelen. Het aan huis leveren, daar valt nog over te discussiëren.
thanks.Eerst en vooral: welcome back.
Tja, kwaliteitsvlees gaat zo'n samengeperste blok vlees niet zijn. En het feit dat die daar uren hangt te draaien, zal ook niet gezond zijn. Maar goed, ook in een klasse restaurant weet ge niet wat er in de keuken gebeurd.Ja. Vroeger was dat inderdaad cheap fastfood maar vroeger had je ook nog volk dat s'avonds en in het weekend wilde werken. Net zoals goedkopere grondstoffen enz. Zal dat enkel die prijsstijging verklaren? Waarschijnlijk niet. Maar gezien ze de prijs zo verhoogd hebben en er toch nog altijd volk die pita koopt zal het wel niet zijn dat het ook overdreven gestegen is in prijs (in vergelijking met andere zaken) want anders prijzen ze zichzelf de markt uit.
Ik vraag me zelf af of dat wel iets noodzakelijk is, cheap fastfood? Als het goedkoop moet zijn is er ofwel bespaard op kwaliteit/voedselveiligheid/gezond, hygiene of personeel. Dat is gewoon de realiteit.
(Maar ze zijn net opgeslagen, want een nieuw bestelsysteem (met minder keuze en het werkt slechter dan het vorige).)Ik denk dat het tijd word om te stoppen met uithaal eten. De prijzen zijn gewoon nietmeer normaal.

Same feeling. De afhaalchinees hier is duurder geworden, geeft (veel) kleinere porties en de rijst is precies soms 5 x heropgewarmd. Een Chinees met slechte rijst is als een frituur met slechte frieten en dan nog veel geld voor vragen ook. Ik vermoed dat ze nog naar oude gewoonte veel rijst voorzien maar door minder klanten dus in de problemen komen. En gisteren bij nen Italiaan €4 voor ne cola, die ze uit plastic flessen halen dus met ijs erbij int glas nog niet eens 0,2l. Tis dat daar wél heel goed is en er opt einde ne 'gratis' digestief volgt of tzou ook gedaan zijn met gaan. Pakt dat ze nu 11 glazen uit een fles van 2 liter halen, das €44 en die fles kost in de Colruyt €2,69 ...Ik denk dat het tijd word om te stoppen met uithaal eten. De prijzen zijn gewoon nietmeer normaal.

Wat ik toch opmerk hier in Heist = Een slechte zaak waar het ook niet lekker is, gaat vroeg of laat nu wel gewoon failliet. Dat gaat echt tegenwoordig echt rond gelijk een vuurtje.Same feeling. De afhaalchinees hier is duurder geworden, geeft (veel) kleinere porties en de rijst is precies soms 5 x heropgewarmd. Een Chinees met slechte rijst is als een frituur met slechte frieten en dan nog veel geld voor vragen ook. Ik vermoed dat ze nog naar oude gewoonte veel rijst voorzien maar door minder klanten dus in de problemen komen. En gisteren bij nen Italiaan €4 voor ne cola, die ze uit plastic flessen halen dus met ijs erbij int glas nog niet eens 0,2l. Tis dat daar wél heel goed is en er opt einde ne 'gratis' digestief volgt of tzou ook gedaan zijn met gaan. Pakt dat ze nu 11 glazen uit een fles van 2 liter halen, das €44 en die fles kost in de Colruyt €2,69 ...![]()
Bij "Bee May" in Mol kan je alvast de beste loempia's vinden van België! En 6 stuks voor €9,50 valt nog me.Goh, soms wil je goedkope rommel binnenkappen, soms wil je gewoon lekker eten. En dat kost meer. Als die loempia's gerold zijn op de dijen van een Thaise schone, mag dat wat meer kosten.
Hallo en tot nooit meer.
ik zou denken dat ge 1 en 2 zelf nog niet echt bekeken hebt, want als ge de evolutie van 1 en 2 naast de evolutie van de prijzen van eten en andere levensnoodzakelijke zaken zoals een dak boven uw hoofd naast elkaar legt, ga je merken dat 2 er niet voor gezorgd heeft dat 1 u geen lichte paniekaanvallen of frustratie kan bezorgen.Niet specifiek op u, maar ik wil al een tijd volgende vragen stellen aan de prijsstijgklagers:
1: Checkt er hier ooit iemand zijn loonbrief (of is dat te pauperiaans voor BG)?
2: Alsook, is er hier iemand vertrouwd met het begrip loonsindexering?
Net of ik mijn grootvader hier om de zoveel tijd hoor echoën "waar gaat de wereld naartoe, een brood kostte vroeger 5 frank!"
![]()
Blijt een feit dat een simpele pitta op korte tijd verdriedubbeld is van prijs. Dat was vroeger cheap fastfood en kan je moeilijk als luxe bestempelen. Het aan huis leveren, daar valt nog over te discussiëren.
We maken dat ook vaak klaar, zeker als het warmer wordt. We variëren wel van broodjes en wat er allemaal tussenzit. Voordeel is dat iedereen er het zijne van kan maken: ik geef daar graag een twist aan met koriander, jalapeno, zure room, rode ui, chipotle en dergelijke. De klassieke pitabroodjes ben ik wel beugegeten, dus maak ik soms zelf platbrood of ga ik het halen in de winkel. Of zijn het wraps met een gelijkaardige inhoud.Ik maak onze eigen pita's. Kinderen vinden de mijne lekkerder. Vlees koop ik gekruid klaar bij de lokale hoeveslagerij. Kruiding is daar perfect gedaan. Groentjes, sauskes, greek pitabread en de obligatoire "smakelijk chef" bij het overhandigen! Soms doen we es met een turks flatbread.