Zopas eens gebeld naar 1700. Kwartier gewacht en vervolgens iemand aan de lijn gekregen die mij telkens wou afschepen ("het is drukker dan normaal bij de aanvragen, nog even geduld!", "je zal na 11 maanden een brief krijgen met ofwel de beslissing ofwel melding dat het nog langer zal duren", "het heeft geen nut om al een bezwaarschrift in te dienen!", bla bla).
Ik vroeg me luidop af waarom er dan termijnen gehanteerd worden als ze toch kunnen doen wat ze willen. En of ik niet gewoon de dossierverantwoordelijke mocht spreken. Dan toch maar doorverbonden geweest met de dossierverantwoordelijke. De beslissing zou al betekend en verstuurd geweest zijn via de post, toevallig deze week... Zeer benieuwd.
Dergelijke afwimpeltechnieken zou je toch eerder verwachten bij een commercieel bedrijf. De assertieve burger mag daadwerkelijk de status van zijn dossier krijgen, de minder mondige burger die wordt afgewimpeld. Beetje trieste werkwijze toch, voor een overheid.
Maar enfin, we zullen zien of en wanneer het hier binnenvalt.
Ik vroeg me luidop af waarom er dan termijnen gehanteerd worden als ze toch kunnen doen wat ze willen. En of ik niet gewoon de dossierverantwoordelijke mocht spreken. Dan toch maar doorverbonden geweest met de dossierverantwoordelijke. De beslissing zou al betekend en verstuurd geweest zijn via de post, toevallig deze week... Zeer benieuwd.
Dergelijke afwimpeltechnieken zou je toch eerder verwachten bij een commercieel bedrijf. De assertieve burger mag daadwerkelijk de status van zijn dossier krijgen, de minder mondige burger die wordt afgewimpeld. Beetje trieste werkwijze toch, voor een overheid.
Maar enfin, we zullen zien of en wanneer het hier binnenvalt.
Laatst bewerkt: