Renovatie premie - voorwaarde eigenaar

sfxdumbo

Member
Goedeavond,

Ik zou aan mijn huis een dakkoepel (op plat dak) moeten laten repareren ofwel vernieuwen.
Ik ben vruchtgebruiker van mijn woonst. De blote eigendom behoort aan de kinderen.
Wie heeft een idee van het budget of de kosten die hierbij komen kijken ?

Ik ben bij de website van Vlaanderen naar de Renovatie Premie voorwaarden gaan kijken .
Er staat bij Renovatie Dakwerken een voorwaarde "eigenaar - bewoner" .

Ben ik juridisch gezien nog eigenaar van de woning ?
Kom ik in aanmerking om de renovatiepremie voor dakwerken aan te vragen ? Kan ik dit krijgen ondanks mijn vruchtgebruik-recht ?

Wie kan mij hier aub goed in adviseren ? Heeft iemand ervaring in deze materie ?

Dank u,
 
 

zie stukje : Hoe kijkt de overheid naar vruchtgebruik?

Ik ga er vanuit dat dit correct is.

Daarnaast in de link die je je commenteerde staat er dit :

Eigenaar-bewoner (per inkomenscategorie)

U kunt Mijn VerbouwPremie aanvragen voor een woning ....
U dient ook eigenaar te zijn van de woning. Hiermee wordt bedoeld: volle eigendom, vruchtgebruik (inclusief recht van gebruik en bewoning), erfpacht, recht van opstal of mede-eigendom.
 

zie stukje : Hoe kijkt de overheid naar vruchtgebruik?

Ik ga er vanuit dat dit correct is.

Daarnaast in de link die je je commenteerde staat er dit :

Eigenaar-bewoner (per inkomenscategorie)

U kunt Mijn VerbouwPremie aanvragen voor een woning ....
U dient ook eigenaar te zijn van de woning. Hiermee wordt bedoeld: volle eigendom, vruchtgebruik (inclusief recht van gebruik en bewoning), erfpacht, recht van opstal of mede-eigendom.
dag Renegade,
ik heb inderdaad het vruchtgebruik alleen van de woning, de volle eigendom ligt bij de kinderen.

Ja, ik woon in dit huis, ik gebruik het ook.

Dan heb ik toch recht op deze premie dan ?

Dank u,
 
Laatst bewerkt:
dag Renegade,
ik heb inderdaad het vruchtgebruik alleen van de woning, de volle eigendom ligt bij de kinderen.
Het kan niet dat jij het vruchtgebruik hebt én dat de kinderen de volle eigendom hebben, want volle eigendom betekent dat je ook het vruchtgebruik hebt. Wat jij WSS bedoelt is dat je kinderen de blote eigendom hebben.

Maar als jij vruchtgebruik hebt, kan je dus die premie krijgen .
 
Het kan niet dat jij het vruchtgebruik hebt én dat de kinderen de volle eigendom hebben, want volle eigendom betekent dat je ook het vruchtgebruik hebt. Wat jij WSS bedoelt is dat je kinderen de blote eigendom hebben.

Maar als jij vruchtgebruik hebt, kan je dus die premie krijgen .
Oeps, ja idd, de kinderen hebben inderdaad NIET de volle eigendom, zij hebben enkel de blote eigendom !

dank u !!
 
Terug
Bovenaan