Reizen via Schiphol

Brussels airlines schrapt 527 vluchten
tgoh, maar de Belgische media gaat dat uiteraard vooral over Brussels Airlines zeggen he, da's de meest relevante voor ons land.
maar:

heel de sector zit weer in 't zelfde water, dus dat Belgie daarom slecht is?
KLM bvb moet bvb ook al constant vluchten schrappen wegens personeel te kort
Als je op een normale dag komt, en het is geen transcontinentale vlucht, zal 2u wel voldoende zijn.
's morgens ook? aankomsthal leek vandaag toch weer de moeite qua drukte
 
tgoh, maar de Belgische media gaat dat uiteraard vooral over Brussels Airlines zeggen he, da's de meest relevante voor ons land.
maar:

heel de sector zit weer in 't zelfde water, dus dat Belgie daarom slecht is?
KLM bvb moet bvb ook al constant vluchten schrappen wegens personeel te kort

's morgens ook? aankomsthal leek vandaag toch weer de moeite qua drukte
Het is daar altijd druk he, maar zolang de security lanes niet opstroppen is dat zelden een issue. In de vertrekhal is het vaak druk omdat mensen daar staan aan te schuiven terwijl hun poortje nog niet open is.
 
Iemand die kan bevestigen of de self check-in kiosken in Schiphol (de gele voor niet-KLM) Belgische identiteitskaarten en kids ID accepteren? Zelfs met thuis check-in moet je deze passeren als je bagagelabels wil printen voor de drop off.
 
Deze morgen gevlogen vanaf Schiphol en binnen drie kwartier na onze aankomst stonden we aan de gate. Het was dan ook redelijk rustig als je de werknemers mocht geloven. Blijkbaar gisteren wel een drukte van jewelste. Al kan dit vandaag ook nog aangezien onze vlucht om 5u50 was
 
Op onze vertrekdag (6 juli) vlotte check-in. Daarna wel anderhalf uur in de rij voor security. Vlucht een klein uur te laat vertrokken, alle bagage was wel mee. Vertraging had gok ik te maken met wachten op push back truck, alle bagage zat er al in toen we aan het boarden waren.
Met de terugvlucht lag de bagage na een dik half uur op de band en alles was mee. Icelandair stuurt momenteel wel eigen bagagepersoneel mee met het vliegtuig naar Schiphol om de boel vlotter te laten verlopen, dat heeft misschien ook geholpen.
 
De 29e vertrek ik om 14u naar Mexico.
Nog mensen die deze maand op Schiphol zijn geweest? Ik denk dat de grootste drukte intussen wel weg zal zijn?
 
Schiphol is gewoon een pertinent onprettige luchthaven. Weinig zitplaatsen, veel lawaai, geen werkende laders, ... al heb ik niet lang moeten aanschuiven.
 
Tot vorig jaar ben ik altijd graag naar Schiphol gegaan. Qua service vond ik dat één van de beste grote luchthavens in West-Europa, de laatste keer dat ik er was in maart was het chaos. En dat was dan nog voor de grote vakantiedrukte...
 
Iemand nog recente ervaringen? Wij vliegen 22/12/22 naar New York vanuit Schiphol om 12u smiddags. Wij blijven al de dag op voorhand slapen in het Ibis-budget hotel.

Moet je er nog steeds 5u op voorhand zijn?
 
Iemand nog recente ervaringen? Wij vliegen 22/12/22 naar New York vanuit Schiphol om 12u smiddags. Wij blijven al de dag op voorhand slapen in het Ibis-budget hotel.

Moet je er nog steeds 5u op voorhand zijn?
En hoe was het?
Ik vertrek eind juni naar ijsland vanuit schiphol, moet nog de thalys boeken. Zal wel ruim op voorhand nemen
 
Was niets aan de hand, we waren er 4u op voorhand en waren op een klein half uur overal door. Vandaag teruggekomen en het leek wel drukker.
 
Is er dit jaar ook zoveel vertraging of valt het mee ? Ben aan het denken om een hotel daar in de buurt te reserveren waar ik de wagen ook kan laten staan gedurende heel de reis. Iemand die dit al gedaan heeft en wat kan aanraden ?
 
Is er dit jaar ook zoveel vertraging of valt het mee ? Ben aan het denken om een hotel daar in de buurt te reserveren waar ik de wagen ook kan laten staan gedurende heel de reis. Iemand die dit al gedaan heeft en wat kan aanraden ?
Ibis op de luchthaven zelf.
Werkt heel vlot met een shuttlebus die je naar de vertrekhal brengt.
 
Ik ben dit jaar via Schiphol gevlogen en ik vond dit de beste luchtvaartervaring tot nu toe.
Geen extreme wachtrijen, goede app die info deelt omtrent de wachtrijen en ook aangeeft wat op voorhand kan gebeuren...
 
Terug
Bovenaan