Ras en gender: Representatie in de filmwereld

Omdat je moet klagen over het verhaal, de acteerprestaties, de regie,
Dat waren toch grootste klachten over Reva personage in Kenobi, maar probeer dat maar is duidelijk te maken op internet zonder bestempeld te worden als racist. Het is mij niet gelukt alleszins. Ik vond die honest trailer bijv goed ervan ze schreeuwt of fluistert altijd, nooit normaal volume. Dit dus slechte acteerprestatie voor mij of slecht geschreven of beide.

Laatst bewerkt:
polariseren en in één van twee kampen duwen is niet nodig
Probleem is natuurlijk dat vele anti wokes wel racistische bagger spuien. Jij bent ook anti woke dus dan wordt het al moeilijker om dat volledig los te koppelen van je kritiek op haar acteerprestaties omdat niemand zeker weet of je denken niet gekleurd wordt door de ideologische bril waarmee je de serie bekijkt. Ik snap je punt wel dat het een moeilijke balans zoeken is maar dat telt andersom ook want ik heb bijvoorbeeld geen problemen met haar acteer prestaties (wel met hoe ze geschreven is en haar karakterevolutie) en ben dan daardoor "woke". Als je in hetzelfde betoog waarin je haar acteerprestaties bekritiseert al niet terugvalt op woke of anti woke zal je serieuzer genomen worden.

Probleem is natuurlijk dat vele anti wokes wel racistische bagger spuien. Jij bent ook anti woke dus dan wordt het al moeilijker om dat volledig los te koppelen van je kritiek op haar acteerprestaties omdat niemand zeker weet of je denken niet gekleurd wordt door de ideologische bril waarmee je de serie bekijkt. Ik snap je punt wel dat het een moeilijke balans zoeken is maar dat telt andersom ook want ik heb bijvoorbeeld geen problemen met haar acteer prestaties (wel met hoe ze geschreven is en haar karakterevolutie) en ben dan daardoor "woke". Als je in hetzelfde betoog waarin je haar acteerprestaties bekritiseert al niet terugvalt op woke of anti woke zal je serieuzer genomen worden.
Allez weer iets bijgeleerd vandaag lol. Dacht dat mijn kritiek nochtans ging over de acteerprestatie van haar en verhaal.

Edit: series zoals the boys, the orville, umbrella academy, atlanta, the expanse, vind ik allemaal geweldig. Maar kritiek op star wars of marvel en ik ben ineens anti woke?
Is net wat ik bedoelde ge moogt amper kritiek geven of krijgt stempel.

Laatst bewerkt:
Dr Strange 2 was "woke shit die je halverwege hebt afgezet". Al je posts hier geven toch duidelijk je anti woke sentiment weer? Ik kan niet geloven dat dit nieuws voor je is.

Dr Strange 2 was "woke shit die je halverwege hebt afgezet". Al je posts hier geven toch duidelijk je anti woke sentiment weer? Ik kan niet geloven dat dit nieuws voor je is.
Dude ik zei dat ik einde nemeer herinnerde dus wat toch duidelijk een joke my god. Zegt vooral dat mijn poging tot humor slecht was.
Edit: was super sarcastisch bericht ik stuurde, toont context toch aan lol

Edit: al mijn posts dan nog lol. Overdrijven is ook een kunst zeker.

Laatst bewerkt:
Ah "It was just a joke" Die verdeding hoor je wel vaker tegenwoordig. 😅
Het gaat toch niet enkel daarover? Je was bijvoorbeeld ook van mening dat er te veel homo in marvel zit want het "moet er toch niet altijd inzitten". Al je posts volgen een zelfde sentiment dus het leek me vrij duidelijk dat je je daar bewust van was. 🤷‍♂️

Laatst bewerkt:
🤷‍♂️

Meent ge nu dat ge dat echt niet door had nee? ik kon einde film niet direct herinneren en zei dan als reden film "halverwege afgezet wegens woke shit" als joke want hier gaat het over in deze topic. maar tis toch duidelijk ik film wel heb gezien.

Edit: lees dan ook ineens in serie en film gedeelte waarom ik het niet goed vond. Ik heb het enkel over verhaal gehad daar en niet over vrouwen of woke of wat dan ook.

Laatst bewerkt:
Het gaat toch niet enkel daarover? Je was bijvoorbeeld ook van mening dat er te veel homo in marvel zit want het "moet er toch niet altijd inzitten". Al je posts volgen een zelfde sentiment dus het leek me vrij duidelijk dat je je daar bewust van was. 🤷‍♂️

Waar heb ik gezegd dat er te veel homo in marvel zit? Als ik daar al iets over zei ging het wss over hoe (slecht) ze geschreven zijn.
Ben trouwens zelf bi en relaties gehad met mannen als vrouwen. Ben ik anti gay nu dan? Misschien wil ik gewoon "fatsoenlijke representatie en verhaal"?

Laatst bewerkt:
Niet nodig om het betoog van je discussiepartner "zielig" te noemen.
Hoezo enkel? Het is toch net vooral in de kleine tot mid budget reeksen zoals the expanse dat diversiteit plek krijgt? De meeste grote franchises zijn voornamelijk wit hetero en mannelijk en krijgen serieuze tegenwind als ze een minderheid durven casten. Wie is die "ze" in jouw denkbeeld? Je denkt toch niet echt dat "ze" geen originele films kunnen maken? Low en mid budget films bewijzen het tegendeel. Of je nu wit of zwart bent, homo of hetero, niemand krijgt vandaag de dag een groot budget voor iets origineels. Daarom dat het belangrijk is dat franchises ook diverser worden want enkel die bereiken mainstream massive audiences en bieden de beste opportuniteiten voor door te groeien.

Alles draait idd om de story, daarom dat dat geklaag over minderheden en diversiteit zo stom is. Een film is goed of slecht op basis van zijn kwaliteiten en niet de huidskleur of geaardheid van zijn spelers.

Soms kan je die zaken zoals etnische afkomst van de personages niet loskoppelen van het verhaal, dat is net het punt van discussie bij LOTR.
Of vaker worden die zaken als gender, diversiteit en andere politieke issues dermate in het verhaal geforceerd dat het erdoor verpest wordt.
Of ook steeds meer, cfr. Kenobi en Reva, worden beschuldigingen van racisme of seksisme een middel om critici van een slecht geschreven bait-and-switch personage monddood te maken.

En stop toch met je zielig betoog van "oh, maar niemand krijgt vandaag nog het budget voor iets origineels..." Misschien dan eerst klein beginnen?

Maar neen, wat zie je in de praktijk? Een groep woke schrijvers van laag allooi, casting directors en andere mensen met een politieke agenda, nemen bestaande franchises en corrumperen ze tot op het punt dat originele fans inderdaad boos worden. Waarom doen ze dit? Omdat ze zoals jij zelf zegt: meteen een groot mainstream audience willen bereiken om hun politieke ideeën, door iedereens keel te rammen en respect voor het originele materiaal en de originele fans is daarbij ondergeschikt, cfr. o.a. recente "flops" zoals Lightyear.

Dat jij anti woke bent weten we ondertussen ook wel. ;p

Misschien moet je voor zoveelste keer nog eens dat zielig betoog brengen over Reva als aanval op blanke mannelijkheid.

Waar heb ik gezegd dat er te veel homo in marvel zit? Als ik daar al iets over zei ging het wss over hoe (slecht) ze geschreven zijn.
Ben trouwens zelf bi en relaties gehad met mannen als vrouwen. Ben ik anti gay nu dan? Misschien wil ik gewoon "fatsoenlijke representatie en verhaal"?

Awel zeg dan dat dan en niet
Maar moet er niet altijd in zitten imo
Want dat is gewoon "er zit te veel homo in".

Laatst bewerkt:
Awel zeg dan dat dan en niet

Want dat is gewoon "er zit te veel homo in".
Serieuze stretch toch die mening? Moet er niet altijd in zitten maakt gij dus van "er zit te veel in"? en die quote van mij zeg ik letterlijk IMO, ik schilder het toch niet af als waarheid enzo? Ik mag toch de fillms en series ervaren hoe ik wil hoop ik? OF enkel als het strookt met uw mening?

Edit: een transgender zal ook wel eens zeggen dat het er niet altijd moet in zitten, betekent niet dat die dan bedoelt er zitten te veel transgenders in films he

Laatst bewerkt:
Er is praktisch geen enkel openlijk homo karakter in marvel of star wars en dan de suggestie dat dit voor Thor wel het geval zal zijn is al "het moet er niet altijd in zitten.". Dan is dat voor jou toch al te veel?

EDIT: Geloof je echt dat een transgender persoon gaat klagen dat "het er niet altijd moet in zitten"? Wanneer heb je laatst een transpersoon op het grote doek gezien? Laat staan in een franchise film? Nog maar gerucht dat een franchise een transgender iemand zou casten is al genoeg om de anti wokes op hun paard te zetten en ten strijde te trekken. Ik heb compassie met de eerste persoon die dat op zich gaat nemen want die gaat een niet te overziene riool van "woke shit" en harassment over zich heen krijgen.

Laatst bewerkt:
Er is praktisch geen enkel openlijk homo karakter in marvel of star wars en dan de suggestie dat dit voor Thor wel het geval zal zijn is al "het moet er niet altijd in zitten.". Dan is dat voor jou toch al te veel?

Ge hebt het miss minder gevolgd dan mij maar weet ge hoeveel "gay" artikels er wel niet verschenen zijn over die film? Op voorhand werd deze al zo aangekondigd toch, https://www.polygon.com/23219276/thor-love-and-thunder-queerbait-gay-rock-aliens-enough.
https://www.gq-magazine.co.uk/culture/article/thor-love-and-thunder-lgbtq https://www.vanityfair.com/hollywood/2022/07/so-how-gay-is-thor-love-and-thunder-really
Maar volgens u heeft deze film niks met gay te maken en zijn al die zaken toeval zeker? En dan hebt ge tweets van regisseur nog en actrice nathalie portman

Als gij denkt dat ik blij ben met deze representatie zijt ge toch serieus mis hoor dus ja ik vind dat ik kritiek mag geven. Trekken het in het belachelijke
Allez ja we gaan elkaar nooit overtuigen maar ik vind dat het allemaal cheap en easy overkomt wat ze nu doen.

Laatst bewerkt:
Omdat je moet klagen over het verhaal, de acteerprestaties, de regie, de kostums, de effecten, de setting, ... Als je commentaar altijd is, "het is te woke want er doen te veel minderheden in mee" ja dan ga je met die labels van racist of vrouwenhater moeten leren leven.
Niet mee eens. Mensen hoeven helemaal geen goedkope verwijten te slikken die hen aangesmeerd worden vanuit een bekrompen ideologische insteek ofwel vanuit de kwaadwilligheid in het lezen van posts.

Het moet mogelijk zijn om kritiek te kunnen geven op opdringerige woke propaganda in filmproducties zonder dat dit soort respectloze labels vallen, net zoals het in een Israel - Palestina discussie ook mogelijk moet zijn om kritiek te geven op Israel zonder dat dit vervalt in labels van 'jodenhater'.

Die aanstoot is ook zeer éénzijdig want je ziet die verwijten meestal niet wanneer de 'te veel cisheteromannen' uitspraken in de andere richting vallen.

@Cajuan Ik heb toch al een paar keer gezegd dat ik hem nog niet gezien heb en dat als Thor echt een homoseksueel personage in hoofdrol heeft ik dat zou toejuichen. Ik wil hem ook nog niet spoilen voor mezelf dus ga het niet in detail lezen maar als ik die titels zie dan is het weer typische disney wat gemorrel in de marge en is die dus helemaal niet "so gay".

@M°°nblade Als je niet israels policy of hun behandeling van Gaza bekritiseerd maar altijd de joden en jood zijn zelf op de korrel neemt dan ja, dan ga je ook het label van jodenhater krijgen. Als je kan uitdelen moet je het kunnen ontvangen ook.

Ge hebt het miss minder gevolgd dan mij maar weet ge hoeveel "gay" artikels er wel niet verschenen zijn over die film? Op voorhand werd deze al zo aangekondigd toch, https://www.polygon.com/23219276/thor-love-and-thunder-queerbait-gay-rock-aliens-enough.
https://www.gq-magazine.co.uk/culture/article/thor-love-and-thunder-lgbtq https://www.vanityfair.com/hollywood/2022/07/so-how-gay-is-thor-love-and-thunder-really
Maar volgens u heeft deze film niks met gay te maken en zijn al die zaken toeval zeker? En dan hebt ge tweets van regisseur nog en actrice nathalie portman

Als gij denkt dat ik blij ben met deze representatie zijt ge toch serieus mis hoor dus ja ik vind dat ik kritiek mag geven. Trekken het in het belachelijke
Allez ja we gaan elkaar nooit overtuigen maar ik vind dat het allemaal cheap en easy overkomt wat ze nu doen.
Stel nog dat het erin zit, dat het een beetje meer "gay" is (wat ik al een beetje wenkbrauwfronsend vind, want wat betekent dat? verwijfder?)... je punt was dat het "er niet altijd" in moet zitten, en je hebt nog altijd alleen maar deze genoemd waar sommige mensen vinden dat het erin zit.
Als ik een doos Calippo's koop met 8 cola's in, maar eentje heeft een beetje een oranje schijn, is het toch raar om te zeggen dat "er niet overal sinaasappel in moet zitten" en dat het "allemaal cheap overkomt" om overal sinaasappel in te forceren? Er is er eentje die er een schijn van heeft, maar het zijn 8 cola's!

Laat staan in een franchise film? Nog maar gerucht dat een franchise een transgender iemand zou casten is al genoeg om de anti wokes op hun paard te zetten en ten strijde te trekken. Ik heb compassie met de eerste persoon die dat op zich gaat nemen want die gaat een niet te overziene riool van "woke shit" en harassment over zich heen krijgen.
En door die mening zult ge veel andere mensen nooit begrijpen denk ik, bedoel dit niet verkeerd. Maar veel mensen denken nu eenmaal anders dan u. Ge gaat er precies direct van uit dat iemand anti woke is als hij of zij die zaken niet goed gaat vinden.

@M°°nblade Als je niet israels policy of hun behandeling van Gaza bekritiseerd maar altijd de joden en jood zijn zelf op de korrel neemt dan ja, dan ga je ook het label van jodenhater krijgen. Als je kan uitdelen moet je het kunnen ontvangen ook.
En wie neemt hier dan 'het homo zijn' op de korrel? Cajuan, die aangeeft van zelf bi te zijn?

Aangeven hoe belachelijk je het vind dat ze een film promoten als 'ultragay' omdat ze er een homokus steken en daarrond reclame maken, maakt je geen homohater.
Het is een inspireerloze, oncreatieve, onartistieke en bovenal oninteressante keuze voor een luchtige, humoristische actiefilm.

En wie neemt hier dan 'het homo zijn' op de korrel? Cajuan, die aangeeft van zelf bi te zijn?

Aangeven hoe belachelijk je het vind dat ze een film promoten als 'ultragay' omdat ze er een homokus steken en daarrond reclame maken, maakt je geen homohater.
Het is een inspireerloze, oncreatieve, onartistieke en bovenal oninteressante keuze voor een luchtige, humoristische actiefilm.
Want een luchtige, humoristische actiefilm mag geen homokus bevatten? Of mag door niemand "gay" genoemd worden?

Want een luchtige, humoristische actiefilm mag geen homokus bevatten? Of mag door niemand "gay" genoemd worden?
Waarom altijd naar iets proberen te sturen dat er niet geschreven staat?

Iets niet leuk / negatief vinden is niet hetzelfde als iets willen verbieden.

Terug
Bovenaan