Ras en gender: Representatie in de filmwereld

Zelfs voor criticaldrinker zal je al hard hebben moeten zoeken om maar iets positiefs te vinden en voor nerdrotic is dat nog veel moeilijker. De uitzondering bevestigt de regel. Nu goed je zegt zelf dat het rantkanalen zijn dus goed dat je dat toch beseft. Ik vind rantkanelen nog zacht uitgedrukt want ze zijn ronduit toxisch en alt-right propaganda boosters.

Ik heb het je al eerder gezegd:
Don't Ask Questions, Just Consume Product and Then Get Excited for Next Products.

Ik zou eerder eens kritisch kijken naar jouw eigen visie, waarbij je een serie (Rings of Power) die teert op het slecht kopiëren van het huiswerk van anderen hun betere adaptatie (zie voorgaande voorbeelden in m'n vorige post), op een eerlijk gezegd evenzeer tenenkrommende manier verdedigt.

Ipv wederom terug te vallen op beledigingen alsof ik niet nadenk en zomaar consumeer zou ik eerder eens kijken naar je eigen visie en waarom ook het merendeel van jouw posts voornamelijk zuur van hoge aciditeit bevatten en niet enkel in het Rings of Power topic maar in zowat eender welk topic.

Don't ask questions, just get consumed by the hate circlejerk and then get excited for the next thing to hate. Jezelf eens afvragen waarom al die shows die woke verklaard worden zo'n haat over zich krijgen terwijl er geen haan kraait naar zoveel slechtere shows zonder sterke vrouwen, zwarte of LGBTQ leads. Het is grotendeels politiek, dat is tenenkrommend. Wat het internet je ook wil doen geloven; Rings of Power en ja ook the Acolyte is lang niet zo slecht als bijvoorbeeld Boba Fett die niet gereviewbombed werd. Terwijl critici die met goeie rede net een pak zwaarder neersabelden dan the acolyte. Niet gewoon de massa volgen in het sentiment van de dag maar je eigen mening vormen zonder na te pappegaaien wat toxische stemmen zoals criticaldrinker en nerdrotic voorkauwen. Ik vorm mijn eigen mening op basis van mijn bevindingen en jij ziet dat enkel als "verdedigen" omdat je zelf altijd in de aanval bent. Ik geef hopen kritiek op RoP maar voor jouw zal het nooit genoeg zijn en dat is ok maar je ging de "gifbeker" toch aan je voorbij laten gaan remember.

Laat dingen die je haat voor wat ze zijn en besteed meer aandacht aan dingen die je wel leuk vindt. Dat is voor iedereen aangenamer ipv altijd opnieuw diezelfde rants te moeten lezen.

Laatst bewerkt:
Zelfs voor criticaldrinker zal je al hard hebben moeten zoeken om maar iets positiefs te vinden en voor nerdrotic is dat nog veel moeilijker. De uitzondering bevestigt de regel. Nu goed je zegt zelf dat het rantkanalen zijn dus goed dat je dat toch beseft. Ik vind rantkanelen nog zacht uitgedrukt want ze zijn ronduit toxisch en alt-right propaganda boosters.

De eerste zin van je post is al een flagrante onwaarheid want ik heb letterlijk een video gepost die quasi volledig positief is, klik door en je vindt een hele playlist... En dan zeg je de uitzondering bevestigt de regel, tja, op deze manier is een discussie eigenlijk zinloos.
5 seconden googlen volstond om die positieve video te vinden.

Ipv wederom terug te vallen op beledigingen alsof ik niet nadenk en zomaar consumeer zou ik eerder eens kijken naar je eigen visie en waarom ook het merendeel van jouw posts voornamelijk zuur van hoge aciditeit bevatten en niet enkel in het Rings of Power topic maar in zowat eender welk topic.

Don't ask questions, just get consumed by the hate circlejerk and then get excited for the next thing to hate. Jezelf eens afvragen waarom al die shows die woke verklaard worden zo'n haat over zich krijgen terwijl er geen haan kraait naar zoveel slechtere shows zonder sterke vrouwen, zwarte of LGBTQ leads. Het is grotendeels politiek, dat is tenenkrommend. Wat het internet je ook wil doen geloven; Rings of Power en ja ook the Acolyte is lang niet zo slecht als bijvoorbeeld Boba Fett die niet gereviewbombed werd. Terwijl critici die met goeie rede net een pak zwaarder neersabelden dan the acolyte. Niet gewoon de massa volgen in het sentiment van de dag maar je eigen mening vormen zonder na te pappegaaien wat toxische stemmen zoals criticaldrinker en nerdrotic voorkauwen. Ik vorm mijn eigen mening op basis van mijn bevindingen en jij ziet dat enkel als "verdedigen" omdat je zelf altijd in de aanval bent. Ik geef hopen kritiek op RoP maar voor jouw zal het nooit genoeg zijn en dat is ok maar je ging de "gifbeker" toch aan je voorbij laten gaan remember.

Laat dingen die je haat voor wat ze zijn en besteed meer aandacht aan dingen die je wel leuk vindt. Dat is voor iedereen aangenamer ipv altijd opnieuw diezelfde rants te moeten lezen.

Die shows krijgen geen haat over zich heen enkel en alleen omwille van sterke vrouwen of diversiteit, wel omwille van het respectloos omgaan met established franchises en hun lore waar mensen al decennia lang fan van zijn, om dan vervolgens mee te maken dat enerzijds corporate greed en anderzijds talentloze schrijvers die politiek laten primeren op goede verhaallijnen die zaken ten gronde richten.
Heb je al eerder de tegenvoorbeelden van The Expanse (hey, weeral zo'n serie waar The Critical Drinker positief over is) of House of the Dragon gegeven: series met ook sterke vrouwen en diversiteit, en niemand is daar zo negatief over, ook die kanalen die jij beschuldigt van haat niet.

Het is natuurlijk moeilijk meer tijd en aandacht te besteden aan dingen die je wél leuk vindt, als die zaken bewust vernield worden en extreme wokies samen met (en dat is overigens bewezen: met dure reisjes) omgekochte journalisten dat nog eens bewieroken ook.

Ik papegaai helemaal geen "toxische stemmen" na, ik heb Rings of Power een eerlijke kans gegeven, enkel iemand die ofwel géén hol geeft om de lore en/of kritiekloos naar uitermate zwakke verhaallijnen kan kijken gaat die serie bejubbelen, om nog maar te zwijgen van (again zo goed als bewezen) het kopieerwerk van de Peter Jackson trilogie, met zelfs letterlijk citaten die in het boek niet voorkwamen te parafraseren uit die films. Jij ging in het verleden zelfs zo ver "Hello Future Me" op een gelijkaardige manier weg te zetten als toxisch, dus frankly: ik zie uw mening eerder als extremer dan die van wat jij alt-right kanalen noemt, maar dan in de omgekeerde zin natuurlijk.

ik stil wel degelijk vragen, ik heb Rings of Power wel degelijk een eerlijke kans gegeven, en het valt zwaar onder de lat der verwachtingen.
Jij stelt dat je kritiek gegeven hebt op RoP, dat kan, maar je blijft kijken en rechtpraten wat krom is, dat mag je, maar het is triest hoe het al zo ver gekomen is dat alle kritiek op de serie hier moet plaatsvinden, weg van de main thread, zelfs wanneer die kritiek inhoudelijk is, en jij daarenboven nog eens leugens gaat verkondigen in de hoofdthread om anderen hun kritiek verder monddood trachten te maken.

Ik heb de gifbeker van het tweede seizoen inderdaad aan mij laten voorbij gaan ondanks dat ik een Amazon Prime abonnement heb gun ik die serie géén enkele view-minute om jouw terminologie te gebruiken. Het enige dat ik er nog van gelezen/gezien/gehoord heb is hoe deze schrijvers, maar dat past in de trend natuurlijk, verder gaan op het compleet fout voorstellen van de "rings of power" (net zoals de volgorde vorig seizoen al verkeerd was) én het humaniseren van de Orcs en Sauron een tragische backstory geven... ze doen maar, maar dat voelt zeer erg on-LOTR denk ik dan.

Het gaat over games maar ik dacht dat deze topic wel toepasselijk genoeg was:

Een paar helden hebben een lijst gemaakt met woke games zodat we deze allemaal kunnen mijden. Happy gaming everyone !

@KnightOfCydonia ik heb diezelfde rant van jouw ondertussen al 100x gelezen dus bekijk gewoon één van mijn vele eerdere reacties erop. Ivm die toxische videos; je geeft zelf toe dat het rantkanalen zijn. Dat je mijn zeldzame hyperbool dan een leugen gaat noemen terwijl je zelf niet anders doet dan overdrijven vind ik nogal ironisch.

en @Solide ik hoop dat dat sarcastisch is maar op het internet kan je nooit meer echt zeker zijn. 😅
Wel grappig om te lezen maar ergens toch vooral zielig dat mensen zo tegen lgbtq, zwarte leads, sterke vrouwen en global warming zijn dat ze zo'n lijsten moeten maken. Als ze daardoor games als Baldur's Gate 3 en Hades gaan vermijden is dat hun verlies imo.

Laatst bewerkt:
@KnightOfCydonia ik heb diezelfde rant van jouw ondertussen al 100x gelezen dus bekijk gewoon één van mijn vele eerdere reacties erop. Ivm die toxische videos; je geeft zelf toe dat het rantkanalen zijn. Dat je mijn zeldzame hyperbool dan een leugen gaat noemen terwijl je zelf niet anders doet dan overdrijven vind ik nogal ironisch.

Het is blijkbaar moeilijk om gewoon je ongelijk toe te geven. Die post van jou verdiende gewoon een label met misinformatie.

Pover excuus om je nu te verschuilen achter een "zeldzame hyperbool" voor wat feitelijk een leugen is, maar toe te spitsen op het feit dat ik het zelf rant kanalen noem op basis van de handvol video's die ik ervan gezien heb, maar alvast genoeg om jouw valse karakterisering met één video te ontkrachten.

Eerder ironisch om altijd maar anderen te labelen als toxisch/alt-right of whatever,
terwijl je zelf toxisch gedrag vertoont en je heil moet zoeken in het herhaaldelijk schieten op de boodschapper(s), zelfs bij zéér positieve kanalen (cfr. Hello Future Me), inhoudelijk géén weerwoord hebt, ofwel flagrant de zaken fout voorstelt.

Dat is dan nog bovenop het feit dat mede door jou en anderen hun klaagzang inhoudelijke kritiek op een woke serie ook al richting de censuur/P&A thread geduwd wordt, want kritiek op het praktisch kopiëren van scenes van anderen hun werk, kritiek op het verdraaien van de lore wanneer het aankomt op good vs. evil of zelfs de lore achter de rings of power zelf, staat compleet los van het ras/gender-aspect.

Past een beetje bij hoe de makers van gedrochten zoals Rings of Power of The Acolyte kritiek op hun werk wegzetten door "racisme" te roepen.
Het is alvast veelzeggend dat The Acolyte geen vervolg krijgt, bij Rings of Power was/is Amazon er natuurlijk toe verplicht, we zullen eens zien wat de Nielsen ratings zijn over een maand.

"Literally never" wordt al jaar en dag figuurlijk gebruikt, hell zelfs James Joyce deed dat al maar ok ik wil gerust mijn "ongelijk" toegeven. CriticalDrinker en misschien ook nerdrotic bevatten een fractie aan "positieve" videos. Toch verandert het niets aan mijn punt dat het wel degelijk toxische alt-right kanalen zijn. Als je toch zo snel kan googlen kan je ook dat wel terug vinden. en ivm politiek dat in het politiek gedeelte moet; Anders moesten ze deze onzin ook weeral daar lezen dus geloof mij als ik zeg dat men blij is dat deze thread "gesegregeerd" is. Van hyperbolen met negatieve connotatie gesproken. ;p

En betreft de thumbnails; dat is puur clickbait maar dat is nu eenmaal media. Nieuwssites doen dat via hun titels en YouTuber via een titel of een thumbnail. Je moet echter kijken of lezen naar de inhoud om conclusies te kunnen trekken.

Er zijn genoeg niet politieke reviewers die niet enkel ranten en zich achter woke verstoppen om af te geven op minorities en altright gedachtegoed te verspreiden.

cNv8fsl.png

Hier begin je toch gewoon niet aan? Alles dat ik van die gast zie passeren is puur troll gedoe. Die maakt enkel (sorry zo goed als enkel) content van series die geviseerd worden als culture war battleground.

"Literally never" wordt al jaar en dag figuurlijk gebruikt, hell zelfs James Joyce deed dat al maar ok ik wil gerust mijn "ongelijk" toegeven. CriticalDrinker en misschien ook nerdrotic bevatten een fractie aan "positieve" videos. Toch verandert het niets aan mijn punt dat het wel degelijk toxische alt-right kanalen zijn. Als je toch zo snel kan googlen kan je ook dat wel terug vinden. en ivm politiek dat in het politiek gedeelte moet; Anders moesten ze deze onzin ook weeral daar lezen dus geloof mij als ik zeg dat men blij is dat deze thread "gesegregeerd" is. Van hyperbolen met negatieve connotatie gesproken. ;p

In een correcte discussie stond bij jouw post een labeltje van misinformatie/leugen. Een "fractie" tja, daar kan je over discussiëren, zo'n kanalen teren inderdaad meer op controverse, ik kan me inbeelden dat positieve discussies voor kleine kanalen minder opleveren. Thumbnails op YouTube zijn vaak extra sensationeel, en zij gaan daar idd ver in, maar worst case scenario kan je die mensen verwijten dat ze gewoon de tegenpolen zijn van wat jij zelf bent, of vergelijkbaar met de shills die Amazon inhuurde om in een vakantie-kasteeltje de Rings of Power trailer te gaan bejubelen met de grootste nonsens.

En neen, in een correcte thread, zou de kritiek niet op een andere plaats moeten, want het is géén onzin. Ook daar volstaan feitelijk een handvol tegenvoorbeelden:
Je kan niet claimen dat je "origineel" werk aflevert, en dan op deze manier te werk gaan, zelfde universum of niet.
Dit is gewoon andermans huiswerk kopiëren en dan om een comment op die video te parafraseren: uitzoeken hoe je die net niet geplagieerde fragmenten aan elkaar linkt via "connect the dots".

Belachelijk gewoon, nu is kritiek hebben op moderne woke aspecten/media al direct "alt right".

en @Solide ik hoop dat dat sarcastisch is maar op het internet kan je nooit meer echt zeker zijn. 😅
Wel grappig om te lezen maar ergens toch vooral zielig dat mensen zo tegen lgbtq, zwarte leads, sterke vrouwen en global warming zijn dat ze zo'n lijsten moeten maken. Als ze daardoor games als Baldur's Gate 3 en Hades gaan vermijden is dat hun verlies imo.

Sarcastisch? Nou nou, ik denk niet dat jij beseft wat een impact het zien van een pride vlagje heeft op mijn fragiele alpha-male persoonlijkheid.

@bakskemestro nee hun hele kanaal geschiedenis, hun talking points en natuurlijk vooral hun politiek maakt hen alt-right. Genoeg kanalen die deftige commentaar geven op RoP zonder om de haverklap over zulke onzin te beginnen.

@Solide Bedankt nu komt ie goed binnen. ;p

Er zijn genoeg niet politieke reviewers die niet enkel ranten en zich achter woke verstoppen om af te geven op minorities en altright gedachtegoed te verspreiden.

cNv8fsl.png

Hier begin je toch gewoon niet aan? Alles dat ik van die gast zie passeren is puur troll gedoe. Die maakt enkel (sorry zo goed als enkel) content van series die geviseerd worden als culture war battleground.

Nerdrotic is niet zomaar eentje de beste. Die man had een 'comic book store' en heeft een vreselijke geschiedenis (verslaving en celstraf) achter zich gelaten. Hij gebruikt zijn kennis en maakt er filmpjes mee met o.a. reviews. Ze zijn amusant mede door de edits en zijn uitspraken zijn gebaseerd op feiten, zoniet zijn de uitspraken van een andere bron. Dat jij hem afschildert als troll of "alt right" ligt 100% aan jou. Dit geldt ook voor zijn filmpjes die je onzin vindt. Dat is allemaal subjectief en leer er eens mee leven dat niet iedereen jouw mening deelt.

Je bent overduidelijk een fan van Tolkien's werk, dat zie je gewoon. Maar je bent ook zeer open voor aanpassingen en dergelijke en mensen die zich niet vinden in deze dingen, die confronteer je. Of je geeft hen (of mij) de sticker racist, rechts,... Maar ik zie je nooit het tegenovergestelde doen? Positieve reacties krijgen likes enz en jouw memes vinden ze allemaal grappig zolang het in positieve zin is. Ik post een meme aan de negatieve kant en 'mijn getroll hoort op Reddit'. Aan dat laatste kun jij niks doen maar zo werkt het wel niet hé.

Ik heb het puur over dat kanaal en niet over jullie. Als men spreekt over hoe toxisch online fan discours geworden is dan is nerdrotic daarin een centrale figuur. Nerdrotic is een rechts conservatieve rakker die geniet van negativiteit en graag shockeert en daar ook zijn boterham aan verdient. Mensen als Trump, Carano, Musk en Rowling zijn zijn idolen en dat is niet, respectievelijk, voor zijn welbespraaktheid, haar acteer prestaties, spacex, of harry potter maar voornamelijk door hun politiek. Dat is niet gewoon mijn gedacht maar kritiek die je altijd hoort op zijn kanaal en persoon.

Al zijn, excuseer, zo goed als al, zijn videos zijn "anti woke" en wat is er woke? Juist ja. Dat is het hele idee achter altright, dat je extremistisch gedachtegoed beter verpakt en je kan verstoppen achter codewoorden en "t'is maar voor te lachen". Dat je zijn videos graag ziet maakt van jouw geen racist, natuurlijk niet. Maar hij kent wel zijn publiek en dat zijn mensen die rechts leunen en dat zie je ook hier. Het gevaar schuilt erin dat als je week in week uit dat kanaal volgt dat je radicaliseert en ongemerkt zelf mee naar het extreme opschuift.

Als die negatieve memes niet overt politiek zijn moet daar zeker plek voor zijn. Maar lachen met huidskleur of gender hoort imo niet op het forum. Ik kan er ook zeker mee leven dat je een andere mening hebt en heb dan ook absoluut niets tegen het meeste van je kritiek op de show. De show is ook verre van perfect en ik geef er zelf ook kritiek op. Jij praat ook effectief over de show zelf en je valt in tegenstelling tot anderen niet vaak in herhaling. Zelf praat ik bijvoorbeeld ook graag over de verschillen in lore tussen de boeken en de show maar dan om verschillen te analyseren en niet zo zeer om te klagen dat ze verschillen want dat die ging verschillen wisten we immers al vanaf het begin dus daar had ik me al lang bij neergelegd.

Ik vind vele veranderingen (maar lang niet allemaal) tot nu allemaal best begrijpbaar en doorgevoerd in de geest van Tolkien maar dat niet politieke debat houden we dan weer beter voor het film forum.

WB heeft vandaag bevestigd dat Snape zal gespeeld worden door een zwarte acteur. Belachelijk. Zo veel personages waar ik er absoluut geen probleem mee zou gehad hebben dat er een anders kleurig acteur voor zou gecast worden, en ze kiezen net Snape... Een personage wiens uiterlijk uitvoerig werd beschreven in het boek. Nu gaan ze er wrs nog een racistische toets aan toevoegen dat hij door James & co gepest werd wegens zijn huidskleur... :wallbash:

Dat mag je hier niet zeggen, je moet en zal alles oke vinden en mag geen mening meer hebben.

Prepare for the white knights!
Waarom niet? Ik heb ook wat terughoudendheid ivm de keuze van de acteur voor Sneep. Als men een verfilming maakt van een boek en het karakter heeft een bepaalde omschrijving, waarbij het uiterlijk een belangrijk onderdeel is van het personage lijkt het mij toch logisch dat men dit overneemt in het boek.

Dit zou hetzelfde zijn om van Ron en zijn familie een rijke familie te maken, van Perkamentus een jonge vrouw enz...

Anderzijds kan het lukken als de acteur zo een sterke performance neerzet, die dezelfde vibe van Sneep kan creëren zodat het uiterlijk minder van belang is. Maar dit gaat een aartsmoeilijke opdracht zijn.

Anderzijds kan het lukken als de acteur zo een sterke performance neerzet, die dezelfde vibe van Sneep kan creëren zodat het uiterlijk minder van belang is. Maar dit gaat een aartsmoeilijke opdracht zijn.
Lijkt me idd aartsmoeilijk. Vooral ook omdat er al zoveel mensen het niet eens een eerlijke kans gaan geven want alles moet tegenwoordig gepolariseerd worden.

Ik heb het er trouwens ook moeilijk mee hoor. Hermione, Dumbledore, Bellatrix,... couldn't care less maar Snape zijn uiterlijk komt uitvoerig aan bod in de boeken dus dat is gewoon wat jammer qua keuze. Ik heb gij zulke zaken het gevoel dat het gewoon gedaan is om polemiek op te starten zodat je wat gratis aandacht krijgt. Ook zonde voor de acteur in kwestie trouwens.

Waarom niet? Ik heb ook wat terughoudendheid ivm de keuze van de acteur voor Sneep. Als men een verfilming maakt van een boek en het karakter heeft een bepaalde omschrijving, waarbij het uiterlijk een belangrijk onderdeel is van het personage lijkt het mij toch logisch dat men dit overneemt in het boek.

Dit zou hetzelfde zijn om van Ron en zijn familie een rijke familie te maken, van Perkamentus een jonge vrouw enz...

Ik was sarcastisch.
Toen ik poste dat Ariel als black mermaid belachelijk was kreeg ik ook meteen een bak bagger over mij heen.
In een discussie met een moderator hier kwam toen ook ter sprake dat je Napoleon kan vertolken door een chinees. Dan ben je mij kwijt.

Om advocate of the devil te spelen. Snape zwart maken is 100% box ticking.
Goeie casting goes a long way en nu gaat the interwebs mss de serie al bomben op voorhand. Man man

Ik was sarcastisch.
Toen ik poste dat Ariel als black mermaid belachelijk was kreeg ik ook meteen een bak bagger over mij heen.
In een discussie met een moderator hier kwam toen ook ter sprake dat je Napoleon kan vertolken door een chinees. Dan ben je mij kwijt.

Om advocate of the devil te spelen. Snape zwart maken is 100% box ticking.
Goeie casting goes a long way en nu gaat the interwebs mss de serie al bomben op voorhand. Man man
Een goede acteur zou u moeten kunnen laten vergeten dat het personage eigenlijk een andere huidskleur.

Maar huidskleur is een gevoelig onderwerp zeker bij acteren.

Blackface is imo terecht verworpen, maar iemand zijn uiterlijk (huidskleur, leeftijd, geslacht, postuur) moet natuurlijk kloppen met het personage zodat het geloofwaardig is of de acteur zelf moet zo goed zijn, dat hij daar om heen kan performen.

Het helpt natuurlijk dat ik een vorm van afantasie heb - een casting kan uiterlijk niet clashen met het beeld in mijn hoofd, want in mijn hoofd vormt zich niets visueels bij het lezen van een uiterlijke beschrijving van een personage - maar er is toch geen enkel personage in Harry Potter waarbij de huidskleur relevant is voor diens verhaal of voor het bredere plot? Het verhaal van Harry Potter kan je in een Chinese, Congolese of Braziliaanse setting laten afspelen zonder quasi enige wijziging aan het plot. Voor mij is het véél belangrijker dat personages zich gedragen zoals in de boeken. Ik heb nog altijd PTSD van Gambons 'DID YOU PUT YOUR NAME IN THE GOBLET OF FIRAH?!".

In de boeken slaat Rowling je plat met de groene ogen van Harry, in de films heeft hij blauwe ogen (omdat Radcliffe de lenzen niet kon verdragen). Uiteindelijk is het enige relevante plotelement daar "you have your mothers eyes", en dus had zijn moeder in de film ook blauwe ogen. Hermione haar tanden zijn in de film ook serieus bijgevijld, Neville heeft blond haar in de boeken, Ginny een ton meer sproeten, ... Ik snap nog altijd niet waarom huidskleur zo veel belangrijker wordt geacht dan andere uiterlijke kenmerken. Zeker wanneer het niet relevant is voor het plot of voor het personage zelf. Da's anders als je bijvoorbeeld historisch correcte biopics wil maken. Dan moet je M.L. King niet laten spelen door George Clooney, of Bart De Wever niet door Kamal Karmach. Maar hier boeit dat toch helemaal niet?

Ik blijf het een rare fixatie vinden. Persoonlijk vind ik het niet slecht dat ze niet op zoek gaan naar look-a-likes van de acteurs uit de films. Ga er maar eens aan staan als acteur, als je continue vergeleken zal worden met acteurlegendes als Alan Rickman en Maggie Smith. Dat is toch makkelijker als je ook uiterlijk een cleane break hebt. Ik maak me meer zorgen over de keuze van John Lithgow, die ik die rol op zich wel uitstekend zie uitvoeren, maar da's er om vragen om net zoals in de films een castwissel te moeten doen ...

Bon, ik vind in het algemeen dat een reboot van Harry Potter, ook al is het in serievorm, véél te vroeg is. Die films en acteurs zitten nog in het collectief geheugen, en zijn ook nog helemaal prima voor de nieuwe generaties.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan