zwarten
Well-known member
Een uitgemolken verhaal moeten ze van mij op een andere manier voorstellen. Geen zin in steeds stereotiepe uitgemolken meuk feitelijk.Dus een verhaal dat ooit op die manier verteld is mag nooit anders worden voorgesteld?
Ik zou, als ik u was, nooit naar theater gaan kijken. Het zou zo maar eens kunnen dat de Hamlet die je kent zich niet in Denemarken afspeelt maar in de Bronx. En dat Romeo en Julia niet de vete tussen de Capuletten en Montague voorstelt maar tussen Vlaams Belangers en allochtonen.
OHNEE DE HORROR! Creatieve vrijheid gebruiken om het één en ander in perspectief te plaatsen.
Romeo en julia is trouwens met succes al eens in een nieuw jasje gestoken. Een aanrader.
Ik vond het gewoon dermate grappig dat Disney droog gepakt wordt door Peter dinklage. Die hadden ze niet zien aankomen. In een diverse wereld is het onmogelijk om gewoon niemand te schofferen omdat ze niet aan bepaalde (of net wel) stereotiepen voldoen. Dus ja de kritiek van Dinklage toverde een glimlach op mijn gezicht.
Disney is trouwens al goed door het stof aant kruipen van de diversiteit.
Al een geluk dat de jagersbond er zich niet mee komt moeien. 'Welkom wolf' er niet op toeziet dat de wolf zo waarheidsgetrouw wordt weergegeven en al gelukkig zijn heksen echt wel sprookjesfiguren.Disney says it is "consulting with members of the dwarfism community" on the film "to avoid reinforcing stereotypes from the original animated film". They added they were taking a "different approach with these seven characters".
Ah crap tis niet roodkapje maar sneeuwwitje.. Tijd om mijn klassiekers nog eens vanonder het stof te halen.
Of is het idee van een interraciale relatie op zich al woke tegenwoordig.