Maar hoe draagt het willen onderdrukken en ridiculiseren van Dinklage zijn mening, want zo komt het wel over, bij tot het aanvechten van dat probleem? Zij doen het, dus ik doe het ook? Zoiets?
Ridiculiseren van een mening is het niet en als dat zo overkomt dan is dat niet de bedoeling.
Wat wel ridicuul is en eigen aan die beweging is dat je maar groepjes kan blijven uitvinden die zich benadeeld voelen en zich in het "onderdrukte" hoekje (for lack of a better word) voelen.
En dat je dan natuurlijk een opbod gaat blijven krijgen van verontwaardigden die menen dat ze benadeeld worden. Dat is natuurlijk ook wel wat het probleem met dat groep-denken.
Er zullen dwergen/zwarten/chinezen genoeg zijn die geen aanstoot nemen aan bepaalde zaken maar die horen we niet.
Een groep die enkel gekenmerkt wordt door hun fysieke kenmerken heeft geen enkele samenhang als het over inhoudelijke thema's gaat.
En zoals ik zei, het probleem is dat het toenemend moeilijker en moeilijker is om nog een ander geluid te krijgen omdat artiesten en mensen in de media nu éénmaal de luidste stem hebben én mensen bang hebben voor de gevolgen van het uiten van een mening.
Het is natuurlijk ook zo dat artiesten over het algemeen creatieve geesten zijn en bijgevolg eerder links georiënteerd zijn. Dat is eigen aan de sector en ga je ook nooit kunnen veranderen.
Niet dat ik vind dat dat op zich een probleem is, hoor. De beste acteurs, muzikanten,... vinden gewoon terecht hun weg tot de artistieke top. Maar er wordt vaak veel belang gehecht (en ze krijgen ook een enorm platform) aan de stem van die artiesten die op geen enkele manier representatief zijn voor de groep waarvoor ze menen te spreken.
Niet dat ik vind dat dat op zich een probleem is, hoor. De beste acteurs, muzikanten,... vinden gewoon terecht hun weg tot de artistieke top. Maar er wordt vaak veel belang gehecht (en ze krijgen ook een enorm platform) aan de stem van die artiesten die op geen enkele manier representatief zijn voor de groep waarvoor ze menen te spreken.

Make