RAM

DwightSchrute

Well-known member
Hi

Volgens mij loop ik al even achter wat RAM geheugen betreft, ik speel games zoals Age of Empires, Football Manager, ... Correct me if I'm wrong maar deze games baten bij een groter RAM geheugen ?

Situatie op dit moment 1x8 GB Kingston HyperX Fury 2666 MhZ

Nu wil ik graag upgraden maar wat doe ik het best Price/value gezien ?

Zo laten en wachten op nieuwe technologie ? 1 stick bijkopen aan 2666 MhZ ? 2X8 GB 3200 MhZ kopen ? andere mogelijkheden ?

Alvast bedankt

Beste is meestal wel gewoon hetzelfde RAM latje kopen dat je al hebt en erbij steken.

Hangt natuurlijk van de specs af of je nog wil investeren in die PC.

Beste is meestal wel gewoon hetzelfde RAM latje kopen dat je al hebt en erbij steken.

Hangt natuurlijk van de specs af of je nog wil investeren in die PC.
Tgoh, zolang ik alle games kan spelen heb ik geen reden om te upgraden.
Al is mijn systeem ondertussen al wat ouder

i5 8600K
GTX 1060 6GB
Asrock Z370 Extreme 4
1x8 GB Kingston HyperX Fury 2666 MhZ

Zal 16gb games beter laten lopen (vooral genre AOE en Football Manager) ?

Tgoh, zolang ik alle games kan spelen heb ik geen reden om te upgraden.
Al is mijn systeem ondertussen al wat ouder

i5 8600K
GTX 1060 6GB
Asrock Z370 Extreme 4
1x8 GB Kingston HyperX Fury 2666 MhZ

Zal 16gb games beter laten lopen (vooral genre AOE en Football Manager) ?
Je systeem kan inderdaad nog wel ff mee. 16GB zal inderdaad wel kunnen helpen.

16GB is de moeite waard voor zo'n systeem. 2666mhz => 3200 CL14 / 3600mhz CL16 heeft wel een voelbaar voordeel. Ik heb ooit een 7700K met 16GB 2666mHz CL16 gehad, en ik heb dat toe geupgrade naar 16GB 3600CL16 en dat was voelbaar in betere minimum fps. Een gematched Corsair Vengeance, HyperX Fury of G.Skill Ripjaws kitje valt nogal mee qua prijs. 1 latje bijsteken kan ook voor de goedkoopste optie, maar probeer exact hetzelfde type te kopen. Er zit namelijk verschil in "timings" tussen 2666mHz kits en je wil zo veel mogelijk gelijkenis tussen beide latjes.

Terug
Bovenaan