Muñoz
Well-known member
Als je de Twitter opent, zie je duizenden reacties op de tweets van Evian. Tot nu toe was 54 reacties het meeste aantal reacties op een tweet dit jaar. Nu 9.000. Duidelijk verschil toch om te spreken van een kleine rel.
Wat betreft de website, ik heb de eerste engelstalige website gepakt via google daar ik het zelf via een franstalige website heb en niet iedereen begrijpt hier Frans, heb ik gemerkt.
Duizenden reacties en ik heb er even doorgescrolld en de gemiddelde reactie was ofwel "Je suis Français musulman et je me sent pas attaqué du tout par ce tweet....faut arrêter le délire", "J'ai bu 3 litres aujourd'hui", "Vive/je suis Evian !" en daarnaast nog een hoop niet-Fransen en mensen die de draak steken met de ramadan. Ben er eigenlijk geen enkele andere tegengekomen.
Lijkt mij dus zoals ik zei weer een storm in een glas omdat er een 'aantal' moslims een beetje boos en gefrustreerd reageerden. Maar om te spreken over dat "France's large Muslim population" kwaad is, dat neigt naar Trumpiaans nieuws dat alleen superlatieven kent.