Allé, Nora Gharib mag hier zonder blozen zeggen dat ze zichzelf nooit ofte nimmer met een niet moslim zou zien, in Amerika wordt een DJ zwaar aangepakt en ontslagen omdat hij zegt dat een heel donkere huidskleur absoluut zijn ding niet is.
![]()
Halle Berry woedend op dj na walgelijke opmerkingen: “Alle zwarte vrouwen zijn prachtig en zeer waardig”
Halle Berry (54) is in alle staten nadat bekend werd wat voor racistische uitspraken de ‘97 Rock’-dj Rob Lederman afgelopen week deed en waarvoor hij inmiddels ook ontslagen is. De radio deejay sprak zich uit over gekleurde vrouwen en liet onder meer weten ‘welke gelaatskleur voor hem nog...www.hln.be
Nochtans, wanneer hier soms wordt geopperd bij uitspraken als van Gharib "het zou eens omgekeerd moeten zijn", krijg je de wind van voor.
En voor de goede orde, ik heb met beide echt geen probleem, Gharib mag van mij zeggen dat ze niet geïnteresseerd is in blank Jantje die gedoopt is, maar dan mag Jantje evengoed zeggen dat hij enkel op blanke vrouwen valt. Ik vraag me af of bovenstaande ook bij ons zoveel negatieve weerklank zou vinden, want het is en blijft Amerika natuurlijk, waar ze ondertussen van het overdreven verontwaardigd reageren en verketteren bij dergelijke onzin een sport hebben gemaakt. Maar dergelijke onzin waait wel altijd heel snel over en wordt heel snel opgepikt door de professionele wereldverbeteraars bij ons ook natuurlijk.
Ook weer de typische social media cancel culture hé.
Former 97 Rock DJ Rob Lederman issues statement following racist comments that led to termination
Lederman was terminated from his role at the station Wednesday evening, and two other hosts of the show were suspended, after several local advertisers announced they were pulling their affiliations with the radio station.
The show stayed up on 97 Rock's website for several hours, and was removed after public outcry on social media.
En ook in elk artikel de aanname dat het racisme is. Why? Well, Twitter says so...
Wij zijn als bedrijf ernstig tegen elke vorm van racisme
Following racist comments
Toen ik 5-10 jaar geleden het woord inclusieve maatschappij hoorde had ik voor ogen dat iedereen gelijk zou behandeld worden en dat we (voor een groot deel) zouden leven in een maatschappij waarin kleur niet meer belangrijk is.
Helaas zijn we geëvolueerd naar een maatschappij waar de verschillen tussen rassen, religie,.. dagelijks in de media naar voren gebracht worden en vaak op een héél eenzijdige manier.
Die eenzijdigheid en manipulatieve berichtgeving gekoppeld aan de social media-rechters begint op veel weerstand te bosten bij de mensen en speelt ons eigenlijk meer uit elkaar dan het bij elkaar brengt.
Ik vind dat ongelooflijk jammer.
En die beweging lijkt mij alsmaar sneller en sneller te gaan, ik vind het een allesbehalve leuk vooruitzicht eigenlijk.