Racisme

Beweren dat het eerste wat "men" leert "racist" is?
Dat racisme komt door het wangedrag van "nieuwelingen"? Ik denk dat dergelijke uitspreken zo de norm voor jou zijn dat je niet inziet dat die echt wel beledigend en redelijk discriminerend zijn.

Welke probleem zou dat zijn? Dat ze extreem recht zijn?

Welke probleem zou dat zijn? Dat ze allochtoon zijn?

Denk je nu echt dat die jongeren "nieuwelingen " zijn? De overgrote meerderheid daarvan is hier geboren en getogen? Of ben je zelf na x generaties nog steeds een "nieuweling" ?

Dit is idd perceptie dat sommige willen geven ja, dat je dergelijke voorbeelden van buiten kent zegt genoeg hoe men daarop hamert.

De norm blijft spijtig genoeg dat er nog veel racisme is, niet dat men zaken ten onrechte racistisch bestempeld.
Men roept hier het woord racist voor de minste zever.
Als een flik u tegenhoudt voor controle, is dat niet uit racisme

Welke problemen met allochtone jongeren?
kijk je wel eens het nieuws? Of ben je nu echt selectief blind

Het feit dat velen hier geboren zijn en nog steeds niet geïntegreerd willen zijn maakt het nog erger.
Als er morgen een crimineel in mijn straat neergeschoten wordt ga ik de politie nog bedanken.
Ik Brussel gaat men die man zijn daden nog goed praten, want we zijn allemaal racisten, en daarna de boel kapot slaan

Nu zet je allochtone jongeren tegenover extreemrechts. Hopelijk zie je zelf ook in dat zulke veralgemeningen nergens toe leiden en het enige wat je bereikt is verder provoceren en onbegrip van mensen die anders gerust met je in discussie willen gaan. Het is een gevoelig debat dat de nodige nuance verdient.

Als je bv. zegt dat er problemen zijn met radicalisering van jongeren in islamitische milieus door salafistische organisaties dan gaan weinig mensen je tegenspreken. Als je met de grove borstel gaat schilderen en zegt dat 'allochtone jongeren zich niet normaal gedragen' of het 'wangedrag van vele nieuwelingen' aanhaalt dan is het maar logisch dat mensen afwijzend reageren op zulke beledigingen.
Ok. Mijn excuses.
ik wil niet veralgemenen. Ik werk zelf al meer dan 20 jaar met toch wel wat allochtonen en weet heus wel dat er toffe gasten bij zijn
Maar ik mag toch wel zeggen dat er wel serieuze problemen zijn hier en dat men mag stoppen om steeds de deksel op het probleem te willen zetten

Men roept hier het woord racist voor de minste zever.
Als een flik u tegenhoudt voor controle, is dat niet uit racisme

Welke problemen met allochtone jongeren?
kijk je wel eens het nieuws? Of ben je nu echt selectief blind
Je antwoord op geen van de redelijk eenvoudige vragen dit ik had :

Bernie.be zei:
Als iemand uit het extreem rechtse kamp buiten de schreef gaat, noemt men het probleem toch ook bij naam? ( terecht)
Welke probleem zou dat zijn? Dat ze extreem recht zijn?

Bernie.be zei:
Waarom mag dat niet gedaan worden met allochtone jongeren?
Welke probleem zou dat zijn? Dat ze allochtoon zijn?

Het feit dat velen hier geboren zijn en nog steeds niet geïntegreerd willen zijn maakt het nog erger.
Als er morgen een crimineel in mijn straat neergeschoten wordt ga ik de politie nog bedanken.
Ik Brussel gaat men die man zijn daden nog goed praten, want we zijn allemaal racisten, en daarna de boel kapot slaan
Ik moet zeggen je bent een goed voorbeeld voor dit topic wat er nog enorm verkeerd zit in de Belgische maatschappij. Wie is die "men " trouwens dat je het steeds over hebt?

Dit is idd perceptie dat sommige willen geven ja, dat je dergelijke voorbeelden van buiten kent zegt genoeg hoe men daarop hamert.

Misschien zegt het feit dat jij niet verontwaardigd lijkt te zijn over valse beschuldigingen van racisme meer dan het feit dat ik deze voorbeelden ken. Ik vind deze valse beschuldigingen namelijk net zo verwerpelijk precies omdat ik racisme verwerpelijk vind...

De norm blijft spijtig genoeg dat er nog veel racisme is, niet dat men zaken ten onrechte racistisch bestempeld.

Niets verplicht je enkel verontwaardigd te zijn over wat 'de norm' is. Je kan perfect tegen racisme zijn en tegelijkertijd vinden dat wat El Ouakili en Kitir deden laakbaar en contra-productief is, en zelfs ook een vorm van racisme. Ik kan dat. Kan jij het?

Ik moet zeggen je bent een goed voorbeeld voor dit topic wat er nog enorm verkeerd zit in de Belgische maatschappij. Wie is die "men " trouwens dat je het steeds over hebt?

Ik moet zeggen dat jij anders ook het voorbeeld bent van wat er verkeerd gaat hier.
Alles willen verbloemen en de oorzaken van geweld doorschuiven naar de Vlaming

Maakt niet uit. De geschiedenis zal wel uitmaken wie er gelijk had

Ok. Mijn excuses.
ik wil niet veralgemenen. Ik werk zelf al meer dan 20 jaar met toch wel wat allochtonen en weet heus wel dat er toffe gasten bij zijn
Maar ik mag toch wel zeggen dat er wel serieuze problemen zijn hier en dat men mag stoppen om steeds de deksel op het probleem te willen zetten
Je mag zeker aanhalen dat er problemen zijn met radicalisering en integratie maar waarom doe je dat niet op een constructieve en genuanceerde manier? Nu schop je iedereen tegen de schenen en ga je nadien klagen dat je niets mag zeggen vanwege politieke correctheid.

Dat is niet veel anders als zeggen dat alle Vlamingen racist zijn omdat Vlaams Belang en N-VA goed scoren. Het is onzin en het enige effect is dat je de samenleving verder polariseert.

Je mag zeker aanhalen dat er problemen zijn met radicalisering en integratie maar waarom doe je dat niet op een constructieve en genuanceerde manier? Nu schop je iedereen tegen de schenen en ga je nadien klagen dat je niets mag zeggen vanwege politieke correctheid.

Dat is niet veel anders als zeggen dat alle Vlamingen racist zijn omdat Vlaams Belang en N-VA goed scoren. Het is onzin en het enige effect is dat je de samenleving verder polariseert.
Nogmaals. Mijn excuses.
Ik zeg het misschien bruut, maar sta wel achter mijn meningen.
nogmaals; wil zeker niet veralgemenen.

Ik moet zeggen dat jij anders ook het voorbeeld bent van wat er verkeerd gaat hier.
Alles willen verbloemen en de oorzaken van geweld doorschuiven naar de Vlaming
Kan je dan 1 voorbeeld geven waar ik iets verbloem?
Maakt niet uit. De geschiedenis zal wel uitmaken wie er gelijk had
Dat je niet ene kleine beetje duidelijkheid wil scheppen over de wel redelijk extreme uitspraken zegt toch veel.
Waarom eigenlijk? bedoel het zijn jouw uitspraken wat is er mis mee dat je er niet over wil spreken?

Nogmaals. Mijn excuses.
Ik zeg het misschien bruut, maar sta wel achter mijn meningen.
nogmaals; wil zeker niet veralgemenen.
Maar dat doe je wel, zie gewoon wat je zelf schreef.

Kan je dan 1 voorbeeld geven waar ik iets verbloem?

Dat je niet ene kleine beetje duidelijkheid wil scheppen over de wel redelijk extreme uitspraken zegt toch veel.
Waarom eigenlijk? bedoel het zijn jouw uitspraken wat is er mis mee dat je er niet over wil spreken?

Maar dat doe je wel, zie gewoon wat je zelf schreef.
Enkele voorbeelden van mensen die het hier niet zo nauw nemen met de ordediensten

Bij dat laatste filmpje is er trouwens nog een politieagent voor het leven gewond geraakt door een steen door de voorruit van de combi .... daders zijn vrijuit gegaan

Ald je nu nog zegt dat er geen problemen zijn met allochtone jongeren dan verbloem je inderdaad wel veel

Ald je nu nog zegt dat er geen problemen zijn met allochtone jongeren dan verbloem je inderdaad wel veel
Dus je zegt dat je niet wil veralgemenen maar met 2 voorbeelden wil je aantonen dat er "problemen zijn met allochtone jongeren" ? Je snapt toch dat je dan eigenlijk niks anders doet dan veralgemenen?

Je gaf trouwens geen voorbeeld van waar ik deze feiten dan zou "verbloemen". Ik vind dat dergelijke feite hardhandig moeten aangepakt worden, echter ben ik absoluut niet akkoord met de uitspraak : "er zijn problemen met allochtone jongeren". Dat is gewoon onzinnige veralgemening meestal gebaseerd op racistische motieven.

Je kan immers van elke groep in belgie die je aritificieel definieert dergelijke voorbeelden geven en dan besluiten dat die groep "problemen heeft".

Dus je zegt dat je niet wil veralgemenen maar met 2 voorbeelden wil je aantonen dat er "problemen zijn met allochtone jongeren" ? Je snapt toch dat je dan eigenlijk niks anders doet dan veralgemenen?
Je weet toch zelf ook wel dat deze 2 voorbeelden geen uitzonderingen meer zijn?

2021 en nog zijn er mensen die ontkennen dat er disproportioneel problemen zijn met allochtone jongeren.
Ga maar eens in de jeugdinstellingen/gevangenissen kijken of met agenten praten.

Oh en zeggen dat er daar problemen mee zijn wil niet zeggen dat daarom ook elke allochtoon een probleem is of dat dat daarmee bedoeld wordt.

2021 en nog zijn er mensen die ontkennen dat er disproportioneel problemen zijn met allochtone jongeren.
Ga maar eens in de jeugdinstellingen/gevangenissen kijken of met agenten praten.

Oh en zeggen dat er daar problemen mee zijn wil niet zeggen dat daarom ook elke allochtoon een probleem is of dat dat daarmee bedoeld wordt.
2021 en nog altijd zijn er mensen die niet afkomen met concrete oplossingen enkel "er zijn problemen" roepen.

2021 en nog altijd zijn er mensen die niet afkomen met concrete oplossingen enkel "er zijn problemen" roepen.

Hier zijn thans al genoeg discussies daarover gepasseerd mocht ge 't de voorbije jaren wat gevolgd hebben.
Maar goed, we zullen dezelfde discussies nog es op repeat uitvoeren als ge daar gelukkiger van wordt.

Kom, ik heb ook nog nooit een oplossing zien komen van de linkerkant ook hoor. Ik lees en hoor wel continue hoe ze de oorzaak van de problemen proberen te verleggen, maar een oplossing? Nog nooit gezien.
Komt er dan een mogelijke oplossing of een idee van de rechterkant, dan krijg je als antwoord vaak dat "dit niet mogelijk is". Ja, dan blijven we maar stilstaan he.

Hier zijn thans al genoeg discussies daarover gepasseerd mocht ge 't de voorbije jaren wat gevolgd hebben.
Maar goed, we zullen dezelfde discussies nog es op repeat uitvoeren als ge daar gelukkiger van wordt.
Nee de discussie is nooit verder geraakt dan

A: We hebben problemen met allochtonen
B:nee niet allemaal
A: jawel met heel veel
B: nietes
A: welles, kijk naar statistiek A en B

Enkele jaren verder

A: we hebben wel "disproportioneel" veel problemen met allochtonen...

Zo blijft de plaat verder hangen.

Indeed dat zie je hier in W-Europa en evenzeer in de USA (daar hebben ze uitgebreidere statistieken met het aantal misdaden opgedeeld per ethniciteit). Die cijfers liegen er niet om.

Je gaf trouwens geen voorbeeld van waar ik deze feiten dan zou "verbloemen". Ik vind dat dergelijke feite hardhandig moeten aangepakt worden, echter ben ik absoluut niet akkoord met de uitspraak : "er zijn problemen met allochtone jongeren". Dat is gewoon onzinnige veralgemening meestal gebaseerd op racistische motieven.

Je kan immers van elke groep in belgie die je aritificieel definieert dergelijke voorbeelden geven en dan besluiten dat die groep "problemen heeft".
Ik wil zeker niet zeggen dat alle allochtonen om moeilijkheden vragen.
Met Nederlanders, Frznsen, Duitsers , Italianen, Spanjaarden.... zijn er weinig tot geen problemen

Ik kan u anders wel enkele oplossingen opsommen, maar dan vlieg ik waarschijnlijk van het forum af
Dat verbaast me niet hoor. Maar probeer toch een oplossing te vinden die past binnen: nationale wetgeving, grondwet, EU grondwet, EVRM en andere internationale migratieverdragen zoals de Marrakesh-pact.

Succes.

Terug
Bovenaan