Racisme

Ik zie die nuance niet, ik zie nodeloze politieke kritiek, die zelfs in tijden dat superheldenfilms wel degelijk meer en meer diversifiëren - en het Justice League team bevat naast Superman ook nog Wonder Woman, Cyborg (die extra lof krijgt in de review van Ars Technica) en Aquaman die niet "wit" zijn, dat is dus de helft - toch nog kritiek moet leveren op de witte, mannelijke superheld, zelfs wanneer het gaat om één van de allereerste superhelden (Superman).
Ja pft, ik vind dat je dan even hysterisch reageert op sommige opmerkingen als de 'woke' meute waar je zo vaak op kapt hoort.

Het is niet alsof ze die film hebben afgekraakt hé. Dat is 1 enkele kleine opmerking in de volledige review waar voor de rest niet op wordt ingegaan. Ik dacht dat jij één van die mensen was die constant klaagt over 'vrijheid van meningsuiting' maar dan wel bij elke scheet verontwaardigd zijn ..

Het is niet alsof ze die film hebben afgekraakt hé. Dat is 1 enkele kleine opmerking in de volledige review waar voor de rest niet op wordt ingegaan. Ik dacht dat jij één van die mensen was die constant klaagt over 'vrijheid van meningsuiting' maar dan wel bij elke scheet verontwaardigd zijn ..

Ik denk dat het ook vooral veelzeggend is dat dat doorgedreven activisme in allés is doorgedrongen.

Als ik een filmreview lees moet ik geen politieke boodschappen mee hebben, toch zeker niet in een SF-film. Waarom moet toch geprobeerd worden om bij alles ras, politiek,... bij te sleuren.

Hoe kan die nog bewegen met die taser?
Ik snap die tasers eigenlijk ook niet, soms zie je van die bounty hunters die gebruiken op gasten van bijna 2 meter groot en die gaan dan spontaan neer. Deze vrouw lijkt er amper iets van te voelen.

Nuja heel dat filmpje heeft weinig te maken met racisme. Begrijp daarom ook niet goed waarom BLM Nashville (als het al een officieel account is?) hierop springt, spreekt toch niet echt voor hun winkel.
Indeed, dik haar eigen schuld dat ze hier neergeschoten was door de politie. Ze luisterde voor geen meter, ging op de vlucht voor de politie en greep dan nog eens naar handwapen en weigerde het neer te leggen op vraag an de politie. Dan vraag je erom.

Ik denk dat het ook vooral veelzeggend is dat dat doorgedreven activisme in allés is doorgedrongen.

Als ik een filmreview lees moet ik geen politieke boodschappen mee hebben, toch zeker niet in een SF-film. Waarom moet toch geprobeerd worden om bij alles ras, politiek,... bij te sleuren.
Simpel: lees dan ergens anders je reviews.

Thanks for proving the point.

De Leopold II-tunnel wordt de Annie Cordy-tunnel want die eerste was een verschrikkelijke racist die wandaden heeft begaan in Congo.

Maar dan:

Volgens Franstalige media staat de naamsverandering van de Leopold II-tunnel naar de Annie Cordy-tunnel ter discussie. De aanleiding: een lied van Cordy uit 1985 dat racistisch zou zijn.

Oh ironie!

Dat ze er van de eerst keer de Lumumba- of de Mobutu-tunnel van maken, iedereen content dan.

De Leopold II-tunnel wordt de Annie Cordy-tunnel want die eerste was een verschrikkelijke racist die wandaden heeft begaan in Congo.

Maar dan:

Oh ironie!

Dat ze er van de eerst keer de Lumumba- of de Mobutu-tunnel van maken, iedereen content dan.
Een massa moordenaar? Nee dank U

EN het gaat dan over dit veronderstel ik :

is gewoon blackface idd. Tja als je tegen zwarte piet bent in Vlaanderen kan je dan natuurlijk dit ook niet goedkeuren.

Maar dan:

Oh ironie!

Dan ga je weer de mist in he Stuyfmans. Intersectionaliteit! Voor minder dan drie minderheidslabels doen we het niet.

Maar dan:

Oh ironie!

Ik kan er wel van genieten. Dit geval illustreert perfect hoe moeilijk en arbitrair zulke zaken kunnen zijn, want je vindt altijd wel iets om verontwaardigd over te zijn. Als je dan veel tamtam maakt rond zo 'n naamsverandering en ge krijgt de boemerang meteen in het gezicht terug, heerlijk toch.

Imo zou het allemaal veel makkelijker gaan als we gewoon zouden kunnen aanvaarden dat niet elk standbeeld of elke straatnaam etc... een positieve connotatie moet hebben in het heden, maar in de eerste plaats een historisch document is over hoe die figuren in het verleden werden bekeken. En historische documenten zijn áltijd het bewaren waard.

Ik kan er wel van genieten. Dit geval illustreert perfect hoe moeilijk en arbitrair zulke zaken kunnen zijn, want je vindt altijd wel iets om verontwaardigd over te zijn. Als je dan veel tamtam maakt rond zo 'n naamsverandering en ge krijgt de boemerang meteen in het gezicht terug, heerlijk toch.

Imo zou het allemaal veel makkelijker gaan als we gewoon zouden kunnen aanvaarden dat niet elk standbeeld of elke straatnaam etc... een positieve connotatie moet hebben in het heden, maar in de eerste plaats een historisch document is over hoe die figuren in het verleden werden bekeken. En historische documenten zijn áltijd het bewaren waard.
Neen standbeelden en een naam geven zijn letterlijk om die mensen te eren. Walgelijk mensen zoals leopold moeten dat gewoonweg niet krijgen.

Als je de analogie maakt met Zwarte Piet (die eigenlijk zo goed als verboden is)?
Dat ging over dat mensen commentaar geven op blackface, nergens dat iets verboden moest worden, niemand zegt ook dat dat liedje verboden moest worden. Ik denk dat je er toesnel cancel culture wil bijsleuren (wat hier wel veel gebeurd) , dat heeft hier niks mee te maken.

Als je maar ver genoeg zoekt, diep genoeg graaft en wat mentale gymnastiek doet kan je inderdaad overal wel racisme in terugvinden.

Dat ging over dat mensen commentaar geven op blackface, nergens dat iets verboden moest worden, niemand zegt ook dat dat liedje verboden moest worden. Ik denk dat je er toesnel cancel culture wil bijsleuren (wat hier wel veel gebeurd) , dat heeft hier niks mee te maken.

Dus "verontwaardiging" over een tunnel die de naam krijgt van iemand die tientallen jaren geleden een liedje gemaakt heeft dat heden ten dage als racistisch bestemd kan worden heeft niets te maken met cancel culture? Voor mij is dit juist hetzelfde als afleveringen die geschrapt worden om dezelfde redenen.

Trouwens waarom moet zo een oud lied erbij gehaald worden. Ik ben zeker dat niemand uit de Congolese gemeenschap dat lied kent, zelfs niet dat ze Annie Cordy kennen.

Wel ik ben benieuwd of ze in Brussel die tunnel nog naar haar zullen durven noemen, want de bal is duidelijk weer eens aan het rollen.

Terug
Bovenaan