Racisme

Grappig, doen alsof je iemand van de Griekse oudheid zou kunnen vinden om die vertaling te doen. Ach ja als je jezelf maar niet belachelijk vind zeker?
Alsof elke zwarte een copy paste leven heeft van andere zwarten?
Voor hetzelfde geld heeft een zwarte vertaler minder binding met zo een gedicht dan een blanke.

In Luik zijn de betogers van BLM weer racisme aan het oplossen :rofl:
Het zal nog de schuld van die agent op zijn motor zijn.
En dan achteraf de onschuld komen uitschreeuwen in de media.
Wie gelooft deze mannen nog?

Het zal nog de schuld van die agent op zijn motor zijn.
En dan achteraf de onschuld komen uitschreeuwen in de media.
Wie gelooft deze mannen nog?
Dit soort aanvallen tegen de politie kaderen gewoon ook perfect in de retoriek dat de politie racistisch is. Dan wordt elke politieman natuurlijk een symbool daarvan en krijg je dit soort aanvallen op de politie maar ja.

Dit soort aanvallen tegen de politie kaderen gewoon ook perfect in de retoriek dat de politie racistisch is. Dan wordt elke politieman natuurlijk een symbool daarvan en krijg je dit soort aanvallen op de politie maar ja.
De media is de grote schuldige hieraan.
Elke verkeerde actie van een agent wordt uitvergroot.
En de criminelen worden dan slachtoffers.

Zegt toch veel dat in deze tijd VB nog iemand nomineert die racistische liedjes ooit schreef.

Alsof elke zwarte een copy paste leven heeft van andere zwarten?
Voor hetzelfde geld heeft een zwarte vertaler minder binding met zo een gedicht dan een blanke.
Lees die gedichten eens en zeg dat dan nog eens.

Dat gedoe in Luik heeft toch niks met BLM te maken? Gewoon uitschot die hun wagonnetje aan de BLM locomotief hangt om de idioot te kunnen uithangen. Van het moment dat er winkels geplunderd worden of dingen vernield kun je niet langer meer van een betoging meer spreken, maar uitsluitend nog van krapuul dat het uithangt met BLM als excuus.

Zegt toch veel dat in deze tijd VB nog iemand nomineert die racistische liedjes ooit schreef.

Zo lang die clownsneuzen van het Vlaams Belang dit soort figuren blijven een plek geven in hun partij, moeten ze niet verontwaardigd zijn dat niemand met hen wil samen werken. Zo simpel is dat.

Dat gedoe in Luik heeft toch niks met BLM te maken? Gewoon uitschot die hun wagonnetje aan de BLM locomotief hangt om de idioot te kunnen uithangen. Van het moment dat er winkels geplunderd worden of dingen vernield kun je niet langer meer van een betoging meer spreken, maar uitsluitend nog van krapuul dat het uithangt met BLM als excuus.

Als je als betogers op straat komt tegen politiegeweld en als reactie daarop een deel ervan de politie begint aan te vallen lijkt me dat verband nochthans erg duidelijk.

Kijken of de media, politici en twitteraars nu ook social media vol gaan spammen met banners, berichten en gedichten om geweld tegen ordediensten een halt toe te roepen.
My guess : nee.

Laat eens iets horen uit zo een gedicht. Zou niet weten waar ik die kan vinden

Daarnet nog een reclame gezien van pizza’s en moest aan dees onderwerp denken
Elke acteur in zo een reclame zou dan ook enkel maar italiaan mogen zijn?

Als je als betogers op straat komt tegen politiegeweld en als reactie daarop de politie begint aan te vallen lijkt me dat verband nochthans erg duidelijk.
Ja, maar dat is het punt toch? Als je tegen iets demonstreert, dan demonstreer je...en doe je dat vreedzaam om uw punt over te brengen. Dit zijn gewoon idioten die Black lives matter roepen als excuus om het krapuul uit te hangen en gratis Stan Smith's en petjes uit de footlocker te kunnen pikken.

Ja, maar dat is het punt toch? Als je tegen iets demonstreert, dan demonstreer je...en doe je dat vreedzaam om uw punt over te brengen. Dit zijn gewoon idioten die Black lives matter roepen als excuus om het krapuul uit te hangen en gratis Stan Smith's en petjes uit de footlocker te kunnen pikken.
Dat klopt ook wel, maar het is ook wel zo dat als de politie iets te kordaat optreedt tegen die mensen, de blm organisatie dit gebruikt om hun standpunten te versterken

Laatst bewerkt:
Dat klopt ook wel, maar het is ook wel zo dat als de politie iets te kordaat optreedt tegen die mensen, de blm organisatie dit gebruikt om hun standpunten te verterken
Uiteraard gebruiken ze dat. Als de politie buiten proportioneel optreedt, dan mag en moet dat aangeklaagd worden. Dat spreekt in de verste verte geweld tegen de politie niet goed, ook dat mag en moet aangeklaagd en bestreden worden. Die twee spreken elkaar niet tegen he.

Uiteraard gebruiken ze dat. Als de politie buiten proportioneel optreedt, dan mag en moet dat aangeklaagd worden. Dat spreekt in de verste verte geweld tegen de politie niet goed, ook dat mag en moet aangeklaagd en bestreden worden. Die twee spreken elkaar niet tegen he.
Als mensen zo zich gedragen en politie zonder reden aanvallen, mag de politie toch hard optreden hé?
Ik hoor ook nooit de organisatie van Blm zich distantiëren van zulk volk. (Kan mis zijn hier, maar toch nog niet gezien)
Dus wilt dat zeggen dat ze akkoord gaan met die plunderingen en aanvallen?

Nee, maar ge hebt nog altijd niet te betogen in deze tijden.
Die anti-corona betoging hebben ze toen ook direct de kop ingedrukt.
Maar dit is uiteraard weer aan ander kaliber.
Het is hetzelfde type krapuul dat in Brussel de politie-diensten aanvalt, dat in NL lag te rellen "tegen de Corona-maatregelen", dat vechtpartijen veroorzaakt in openbare zwembaden en meisjes lastig valt,...

En heel de BLM-beweging stuurt dat voor een deel mee aan.
Als je keer op keer de politie neerzet als racistisch en alsof deze constant overmatig geweld gebruiken dan geef je dat soort crapuul nog meer reden om zo te reageren.
Wat BLM doet is exact wat extreem rechts doet. Cherry picking van bepaalde feiten en doen alsof het een hele groep betreft die een systematisch probleem heeft.
En dit is daar (alweer) een gevolg van.

Als mensen zo zich gedragen en politie zonder reden aanvallen, mag de politie toch hard optreden hé?
De politie moet proportioneel optreden, in eender welke situatie.
Ik hoor ook nooit de organisatie van Blm zich distantiëren van zulk volk. (Kan mis zijn hier, maar toch nog niet gezien)
Dus wilt dat zeggen dat ze akkoord gaan met die plunderingen en aanvallen?
Naast het gegeven dat het hier in België niet gaat om één organisatie, doen velen die meelopen met die betogingen dat veelvuldig.

De politie moet proportioneel optreden, in eender welke situatie.

Naast het gegeven dat het hier in België niet gaat om één organisatie, doen velen die meelopen met die betogingen dat veelvuldig.
Klopt. Maar politie zijn ook maar mensen.
En als je dag in dag uit met mensen moet omgaan die buiten proportie handelen zal er ooit wel iets barsten.
Als je dagelijks hoort en ziet hoe men u en uw collega’s aanvalt en je zowel door uw overheid als media in de steek gelaten wordt, dan begrijp ik soms wel hun acties

Niet dat ik ze altijd goed praat

Klopt. Maar politie zijn ook maar mensen.
En als je dag in dag uit met mensen moet omgaan die buiten proportie handelen zal er ooit wel iets barsten.
Als je dagelijks hoort en ziet hoe men u en uw collega’s aanvalt en je zowel door uw overheid als media in de steek gelaten wordt, dan begrijp ik soms wel hun acties

Niet dat ik ze altijd goed praat
Dat is zeker waar, maar gezien hun positie moeten we gewoon een hogere standaard van hen verwachten dan van plunderend krapuul.

Laat eens iets horen uit zo een gedicht. Zou niet weten waar ik die kan vinden

Daarnet nog een reclame gezien van pizza’s en moest aan dees onderwerp denken
Elke acteur in zo een reclame zou dan ook enkel maar italiaan mogen zijn?
2 seconden google en je vind zo stukken van wat hij schreef.

Ik heb dat nog niet als reden gezien. Zogezegd omdat die persoon meer geschikt zou zijn omdat hij/zij het zelf heeft meegemaakt, maar niet uit ‘positieve actie’.
En het verschil ga ik niet weer uitleggen, dat heb ik je al 3x uitgelegd, en staat in de wet. Positieve actie is strikt gedefinieerd en dit valt daar niet onder.
Allé kom, het is toch echt met de achterliggende gedachte dat zwarte/gekleurde schrijvers of schrijfsters niet voldoende kansen of aandacht krijgen, dat de diversiteit daar te wensen over laat. Je weet zelf hard genoeg dat die gevoelens, het zelf te hebben meegemaakt, voor geen meter gaan meespelen wanneer het om een blanke persoon zou gaan. Er is maar één reden achterliggend: het werk wordt weer aan een blanke persoon gegeven, waardoor een zwart/gekleurd persoon de job of kans niet krijgt. Het wordt alleen maar wat mooier verpakt, als in "je kan enkel maar voelen wat zij voelt als je dezelfde kleur hebt". Of hoe je eigenlijk echt die hard racistisch kan zijn, als het maar de minderheden bevoordeelt. Eigenlijk echt wraakroepend hoe dit gehoor krijgt.

Terug
Bovenaan