Ik snap u punt hoor, maar de vraag is hoe dat ooit problematisch wordt als functies grotendeels remote zijn en je u takenpakket voor de week op een dag erdoor draait.
Kijk naar dat artikel dat
@Jackerath hierboven linked. Dat is een extreem voorbeeld uiteraard maar uiteindelijk haal ik daar één kernboodschap uit: er zijn een hele hoop mensen die jobs uitvoeren die 0 meerwaarde betekenen en die dat zelf ook heel goed beseffen. Vanaf het momenteel dat je tegen zo'n profielen een beetje tegendruk geef plooien ze altijd omdat ze weten wat er bij een confrontatie mogelijks op het spel komt te staan... hoe groter het bedrijf, hoe meer er zo tussen zitten. En blijft draaien omdat iedereen denkt "als ik iedereen gerust laat, laten ze mij ook gerust". Dat werkt perfect zolang de cijfers goed zijn.
Ook wat
@Chauffagist zegt "Bij uitvoerend werk ben je eigenlijk wel constant bezig, omdat het anders opvalt dat je niks doet". Bij PC werk is dat veel moeilijker zichtbaar/meetbaar waardoor er volgens mij zeer veel "PC functies" zijn waar het takenpakket eigenlijk veel te klein is om een week écht te vullen.
En dat omtrent conflicten in meetings: ik wrong mij vroeger ook in kanten en bochten om mijn agenda naar een ander aan te passen. Als ik nu pakweg dinsdag moet thuis zijn omdat er iemand iets komt doen of leveren dan zeg ik gewoon "ik kan niet dinsdag", ik heb letterlijk nooit de vraag gekregen "waarom niet?".