De volgende Tarantino die ik gezien heb is The Hateful Eight. Ook dit is wederom een geslaagde Tarantino, met een heel lange opbouw, maar het tweede deel rechtvaardigt dat ook enorm. Erg goede genrefilm, met de Tarantinostijl die hem zo kenmerkt wederom in actie. Het leuke is dat het grote deel van de film zich op één locatie afspeelt, en de setting vind ik daardoor enorm bijdragen tot de kwaliteit van deze film, omdat je daar bij meeleeft, en daar ook in mee groeit. Dikke 8/10.
 
En nu dus ook Once Upon a Time in Hollywood... gezien. Het duurde eventjes - eigenlijk zelfs lang - tegen dat de film me langzaam toch overtuigde, en het is zeker niet mijn favoriete Tarantino, maar uiteindelijk na afloop vind ik het wel een erg goede film. De gebeurtenissen zijn fictioneel (en maar goed ook), maar zijn deels gebaseerd op echte gebeurtenissen of echte personages, terwijl andere personages fictioneel zijn of gebeurtenissen anders verlopen. Ik ben niet zo gekend met de filmindustrie in de tijd, maar ik kende wel de andere verhaallijn een stuk beter, en ik vermoedde al dat dat een rol ging spelen in het verhaal, maar was daar voor ik aan deze film begon niet zeker van.

Het is wel zichtbaar hier en daar dat het een Tarantino film, maar hij voelt wel van alle films het minst Tarantino aan, en toch eerder een Tarantino die wat mikt op de filmwereld of wat awards met deze film. Het is toch vooral een film van Hollywood voor Hollywood in zekere zin, maar dat betekent niet dat wij het niet kunnen zien, maar daardoor heb ik wel wat minder persoonlijke voeling met het verhaal. Uiteindelijk heb ik me wel vermaakt, maar ik geef zeker en vast de voorkeur aan andere Tarantino's, maar dat is geen schande.

Goed, nu is het lijstjestijd. Ik heb tijdens de twee weken 6 films gezien, waarvan 1 voor de 2e keer ter opfrissing. De drie andere had ik eerder al eens gezien, maar kunnen eigenlijk ook wel eens een opfrissing gebruiken, maar voor nu heb ik even genoeg Tarantino's gezien.

1. Reservoir Dogs (1992)
2. Pulp Fiction (1994)
3. Django Unchained (2012)
4. The Hateful Eight (2015)
5. Kill Bill vol. 1 (2003)
6. Kill Bill vol. 2 (2004)
7. Jackie Brown (1997)
8. Once Upon a Time in Hollywood... (2019)
9. Inglourious Basterds (2009)


Goed, dit was heel leuk. Ik denk qua regisseurs dat Tarantino zeer goed scoort bij mij. Van alle regisseurs waar ik negen films van gezien heb minstens, is Tarantino zeker mijn favoriete regisseur! En sowieso heeft Tarantino er een (volwaardige) fan bij.
 
Laatst bewerkt:
1. Inglourious Basterds
2. Kill Bill
3. Reservoir Dogs
4. Django Unchained
5. Kill Bill 2
6. Pulp Fiction
7. Once Upon a Time
8. Hateful Eight
9. Death Proof

Jackie Brown heb ik helaas nog niet gezien, zal daar verandering in brengen.
Wel even aan toevoegen dat ik ook Death Proof nog altijd heel leuk vind, dus de lijst gaat van 'uitstekend' naar 'zeer goed'.
 
1. Inglourious Basterds
2. Kill Bill
3. Django Unchained
4. Thé Hateful Eight
5. Reservoir Dogs
6. Jackie Brown
7. Once Upon A Time In Hollywood
8. Pulp Fiction
9. Death Proof

Geen fan dus van PF, Tarantino's meest artificiële film. Het verhaal boeit niet en die a-chronologische structuur is eerder irritant dan een meerwaarde.
De bordkartonnen personages fungeren enkel als kapstok om er coole dialogen aan te hangen en de film probeert zo cool te zijn dat het pretentieus wordt. Dit is Tarantino's minst menselijke film.
Enkel Death Proof vond ik slechter, ik wou met plezier die taterende meiden zelf doodrijden.
Once Upon moet ik eigenlijk nog eens opnieuw bekijken.
 
Voor de grote Tarantino fans onder ons die al graag eens een boek lezen...

525x840.jpg


Zijn eerste roman is dus echt wel een aanrader. Het volgt de grote lijnen van de film wel, maar het is zeker niet een novelization van zijn script. Het bevat andere personages en situaties en breid het universum van de film en de personages van Booth en Dalton enorm uit.

Het lost de verwachtingen die je van een Tarantino in boekvorm zou kunnen hebben in...knetterende dialogen en filmisch sfeervol geschreven. Ook het boek is niet geschikt voor wie Bruce Lee afficionado's, fans van stoere oldschool venten als Steve McQueen in het Hollywood van de jaren 60 echter...
 
1. Inglourious Basterds
2. Kill Bill
3. Django Unchained
4. Thé Hateful Eight
5. Reservoir Dogs
6. Jackie Brown
7. Once Upon A Time In Hollywood
8. Pulp Fiction
9. Death Proof

Geen fan dus van PF, Tarantino's meest artificiële film. Het verhaal boeit niet en die a-chronologische structuur is eerder irritant dan een meerwaarde.
De bordkartonnen personages fungeren enkel als kapstok om er coole dialogen aan te hangen en de film probeert zo cool te zijn dat het pretentieus wordt. Dit is Tarantino's minst menselijke film.
Enkel Death Proof vond ik slechter, ik wou met plezier die taterende meiden zelf doodrijden.
Once Upon moet ik eigenlijk nog eens opnieuw bekijken.
Die is vanavond op TV voor zij zonder netflix
 
1. Inglourious Basterds
2. Kill Bill
3. Django Unchained
4. Thé Hateful Eight
5. Reservoir Dogs
6. Jackie Brown
7. Once Upon A Time In Hollywood
8. Pulp Fiction
9. Death Proof

Geen fan dus van PF, Tarantino's meest artificiële film. Het verhaal boeit niet en die a-chronologische structuur is eerder irritant dan een meerwaarde.
De bordkartonnen personages fungeren enkel als kapstok om er coole dialogen aan te hangen en de film probeert zo cool te zijn dat het pretentieus wordt. Dit is Tarantino's minst menselijke film.
Enkel Death Proof vond ik slechter, ik wou met plezier die taterende meiden zelf doodrijden.
Once Upon moet ik eigenlijk nog eens opnieuw bekijken.
geen idee waarom ik deze thread nog volg, maar ik kan me wel goed vinden in jouw rankings.
de hoogste films, daar gebeurt het meest in.
de onderste zijn nogal "passief" en bevatten veel te veel dialoog imo.

ik zie geen kill bill 2. wat voor mij ook een gigantische slaapverwekkende praat film was. eerste deel was nogtans wél goed.
 
geen idee waarom ik deze thread nog volg, maar ik kan me wel goed vinden in jouw rankings.
de hoogste films, daar gebeurt het meest in.
de onderste zijn nogal "passief" en bevatten veel te veel dialoog imo.

ik zie geen kill bill 2. wat voor mij ook een gigantische slaapverwekkende praat film was. eerste deel was nogtans wél goed.
Ik vond de 2de ook minder goed dan het eerste deel, had ze moeten opsplitsen.
 
Vanavond zoals jules ezechiel zegt de film Once Upon a Time in Hollywood... op TV voor wie geen netflix heeft. Op 14 januari ook nog The Hateful Eight op TV voor wie geen Netflix heeft.
 
Net nog eens alle eindes herbekeken en potverdekke daar is die toch geweldig goed in echt ze, bij heel veel films zijn die paar minuten genoeg om helemaal terug in de film te zitten.

Reservoir Dogs:
Eén grote kloterij, overal bloed, overlijdens of quasi overlijdens en dan komt de showdown waarna toch nog blijkt dat we wel degelijk met een cop zitten. Geweldig geschreven stuk. Spanning en sensatie en dat in een debuut :love: .

Pulp Fiction:
Opnieuw een showdown maar dit keer met iets minder bloedvergieten, wel een heerlijk stuk charisma van Samuel L. Jackson. Hoe sterk is dit geschreven en gefilmd :thumb:

Jackie Brown:
Geweldig nummer als afsluiter met een Pam Grier die de film draagt, vol in beeld richting ander/beter leven.

Kill Bill Vol 1:
Opnieuw valt de heerlijke afsluitende sound op, qua sfeerschepping kan het tellen :)

Kill Bill Vol 2:
Hoe passend om met die signature move Bill richting eeuwige jachtvelden te helpen, ultieme wraakmomentje en hoe goed voel dit aan nadat je alles wat zij heeft meegemaakt hebt kunnen aanschouwen.

Deathproof:
Ook niet slecht, car chase uit het boekje, revenge.

Inglorious Basterds:
Eén van de meest besproken stukken vermoedelijk, niet het aller einde maar dit was toch wel héél leuk en verrassend hoe Hitler gewoon werd kapot gemaakt terwijl een Joodse vrouw op het scherm duidelijk maakt wat er staat te gebeuren en weer de ultieme wraak voor het afslachten van haar gehele familie door het Nazi regime in het begin van de film, zoete wraak.

Django Unchained:
Missschien wel het beste einde, now all you black folks I suggest you get away from all these white folks. No, not you Steven, you are right where you belong. :D

The Hateful Eight:
Doet misschien het meeste denken aan het einde van Reservoir Dogs, in een andere vroegere setting

Once Upon a Time in Hollywood:
Soort IB revesited met Manson en his crew die eraan gaan, héérlijke full out Tarantino die heel de film relatief rustig laat verder gaan maar niks overlaat aan de finale, schitterende cinema ervaring :D

Conclusie definitief, die man kan eindes maken. En er komt al wel is wraak/vergelding aan te pas en van een beetje bloed is nog niemand doodgegaan, alé toch geen kijkers :D .
 
En nu dus ook Once Upon a Time in Hollywood... gezien. Het duurde eventjes - eigenlijk zelfs lang - tegen dat de film me langzaam toch overtuigde, en het is zeker niet mijn favoriete Tarantino, maar uiteindelijk na afloop vind ik het wel een erg goede film. De gebeurtenissen zijn fictioneel (en maar goed ook), maar zijn deels gebaseerd op echte gebeurtenissen of echte personages, terwijl andere personages fictioneel zijn of gebeurtenissen anders verlopen. Ik ben niet zo gekend met de filmindustrie in de tijd, maar ik kende wel de andere verhaallijn een stuk beter, en ik vermoedde al dat dat een rol ging spelen in het verhaal, maar was daar voor ik aan deze film begon niet zeker van.

Het is wel zichtbaar hier en daar dat het een Tarantino film, maar hij voelt wel van alle films het minst Tarantino aan, en toch eerder een Tarantino die wat mikt op de filmwereld of wat awards met deze film. Het is toch vooral een film van Hollywood voor Hollywood in zekere zin, maar dat betekent niet dat wij het niet kunnen zien, maar daardoor heb ik wel wat minder persoonlijke voeling met het verhaal. Uiteindelijk heb ik me wel vermaakt, maar ik geef zeker en vast de voorkeur aan andere Tarantino's, maar dat is geen schande.

Goed, nu is het lijstjestijd. Ik heb tijdens de twee weken 6 films gezien, waarvan 1 voor de 2e keer ter opfrissing. De drie andere had ik eerder al eens gezien, maar kunnen eigenlijk ook wel eens een opfrissing gebruiken, maar voor nu heb ik even genoeg Tarantino's gezien.

1. Reservoir Dogs (1992)
2. Pulp Fiction (1994)
3. Django Unchained (2012)
4. The Hateful Eight (2015)
5. Kill Bill vol. 1 (2003)
6. Kill Bill vol. 2 (2004)
7. Jackie Brown (1997)
8. Once Upon a Time in Hollywood... (2019)
9. Inglourious Basterds (2009)


Goed, dit was heel leuk. Ik denk qua regisseurs dat Tarantino zeer goed scoort bij mij. Van alle regisseurs waar ik negen films van gezien heb minstens, is Tarantino zeker mijn favoriete regisseur! En sowieso heeft Tarantino er een (volwaardige) fan bij.
What about Death Proof?


1. Inglourious Basterds
2. Kill Bill
3. Django Unchained
4. Thé Hateful Eight
5. Reservoir Dogs
6. Jackie Brown
7. Once Upon A Time In Hollywood
8. Pulp Fiction
9. Death Proof

Geen fan dus van PF, Tarantino's meest artificiële film. Het verhaal boeit niet en die a-chronologische structuur is eerder irritant dan een meerwaarde.
De bordkartonnen personages fungeren enkel als kapstok om er coole dialogen aan te hangen en de film probeert zo cool te zijn dat het pretentieus wordt. Dit is Tarantino's minst menselijke film.
Enkel Death Proof vond ik slechter, ik wou met plezier die taterende meiden zelf doodrijden.
Once Upon moet ik eigenlijk nog eens opnieuw bekijken.
Ik ben eigenlijk helemaal akkoord met uw punten... maar geen van deze maken het slechte films voor mij.
 
Ik ben eigenlijk helemaal akkoord met uw punten... maar geen van deze maken het slechte films voor mij.
Mja, de drie laatste zijn voor mij duidelijk de minste.
Gisteren trouwens Once Upon herbekeken maar hij overtuigt niet. Er is eigenlijk niet echt een verhaal, het is eerder een schets van het filmwereldje in de jaren 60. Bij momenten is het amusant en voelt het meer aan als een parodie dan een ode.

Ik ben ook een van de weinigen die The Hatefull Eight goed vind, de combinatie van een Western en een Agatha Christie mystery kon ik wel smaken.
 
Mja, de drie laatste zijn voor mij duidelijk de minste.
Gisteren trouwens Once Upon herbekeken maar hij overtuigt niet. Er is eigenlijk niet echt een verhaal, het is eerder een schets van het filmwereldje in de jaren 60. Bij momenten is het amusant en voelt het meer aan als een parodie dan een ode.
Bwa er zit wel een plot in maar het gaat wel meer om de sfeer die er gecreëerd wordt. Qua Hollywood fanfiction kan dit eigenlijk best tellen en Tarantino komt er geweldig mee weg. Een parodie zou ik het nooit noemen daarvoor is het te oprecht
 
Laatst bewerkt:
Hier eens beginnen zie.
  1. Kill Bill: Vol. 1&2
  2. The Hateful Eight
  3. Django Unchained
  4. Death Proof
  5. Once Upon a Time... In Hollywood
  6. Inglourious Basterds
Tarantino is bij mij een van mijn eerste kennismakingen met de betere cinema, dankzij Kill Bill. The Hateful Eight vond ik ook echt heel goed. Verder vind ik Tarantino nu niet zo "wauw" eens je beseft wat je kan verwachten bij zijn films. Pulp Fiction en Reservoir Dogs wil ik niet ranken omdat het te lang geleden is dat ik ze zag. Unpopular opinion: Inglourious Basterds vond ik echt niet grappig, maar ik denk dat ik hem nog eens een kans zal geven door dit topic.
 
1 Pulp fiction
2 Django unchained
3 inglorious basterds
4 Kill Bill vol 1
5 reservoir dogs
6 Jacky Brown
7 Once Upon a time in Hollywood
8 Kill Bill vol 2
9 Death Proof
10 The hateful eight

Geen één slechte film tussen. Maar voor mij zijn pulp fiction en Django unchained echt meesterwerken 😍.
 
1. Pulp Fiction
2. Once Upon a Time in Hollywood
3. Django Unchained
4. Jackie Brown
5. Inglourious Basterds
6. Kill Bill, vol. 2
7. Reservoir Dogs
8. Death Proof
9. The Hateful Eight
10. Kill Bill, vol. 1
 
Terug
Bovenaan