Publieke laadpaal tarieven

Bompaization

Active member
Met de winter voor de deur zal de opbrengst van mijn zonnepanelen drastisch verminderen.

Via mijn werk kan ik laden bij Bluecorner aan 33ct/kWh AC, bij bvb. Lidl kan dit ondertussen ook aan 32ct/kWh. Thuis laden (zonder zelf opgewekte energie) is dus eigenlijk niet meer super voordelig.

Zijn er goedkopere opties, en wat is jullie 'laadgedrag' tijdens zon-magere periodes?
 
Werkgever vergoed thuis laden op basis van CREG.
Icm zonnepanelen en analoge teller dus nog een jaar het systeem misbruiken
 
idd, thuis laden aan 23ct
Lidl is hier in de buurt 55ct/kwh voor de 50kw lader.
Soms eens kort int stad bijladen aan publieke laadpaal aan 34ct/kwh maar compenseert dan met parkeerticket.
 
wat is hier het punt van? Als je de berekening maakt komt Luminus Comfiflex op 37ct/kWh bij een gemiddeld verbruik, en dat is dan nog inclusief hun cashback op het eerste jaar. Je moet met alles rekening houden hé, niet alleen met de leveringskosten.
Ik dacht dat het puur om de energiekost ging bij de 23 cent my bad
Maar dan nog is het toch niet dubbel van energiekost?
 
Ik heb nog terugdraaiende teller
Je mag al uw vaste vergoeding niet meepakken in uw prijsbepaling want die betaal je sowieso
Waarom zou je dat niet mogen meepakken, het maakt toch deel uit van uw energiefactuur? Als je publiek gaat laden betaal je toch ook de volledige prijs, hoe kan je anders vergelijken als je niet alle factoren meeneemt.
 
Hoe bereken je die aantal ct/kwh? Is mij niet helemaal duidelijk uit die overzichten van Luminus.
Zit zelf ook met een Luminus pakket en laad thuis met smart kabel.
 
Hoe bereken je die aantal ct/kwh? Is mij niet helemaal duidelijk uit die overzichten van Luminus.
Zit zelf ook met een Luminus pakket en laad thuis met smart kabel.
Ik heb dat ooit es in een excel gegooid, maar dat is inderdaad op het eerste gezicht niet transparant. Het makkelijkste is jouw gegevens in een v-test gooien en dan kijken naar het abonnement dat je hebt onder de tab kWh.
 
Waarom zou je dat niet mogen meepakken, het maakt toch deel uit van uw energiefactuur? Als je publiek gaat laden betaal je toch ook de volledige prijs, hoe kan je anders vergelijken als je niet alle factoren meeneemt.
Omdat je die sowieso betaalt en niets met verbruik te maken heeft (dus los van aantal kWh je afneemt)
 
Met de winter voor de deur zal de opbrengst van mijn zonnepanelen drastisch verminderen.

Via mijn werk kan ik laden bij Bluecorner aan 33ct/kWh AC, bij bvb. Lidl kan dit ondertussen ook aan 32ct/kWh
Eigenlijk wel duur voor bv mijn 77kWh batterij
Dat komt op €25 waarmee ik amper 300km kan rijden.

Ben oprecht blij dat ik thuis gratis kan opladen.
 
Met de winter voor de deur zal de opbrengst van mijn zonnepanelen drastisch verminderen.

Via mijn werk kan ik laden bij Bluecorner aan 33ct/kWh AC, bij bvb. Lidl kan dit ondertussen ook aan 32ct/kWh. Thuis laden (zonder zelf opgewekte energie) is dus eigenlijk niet meer super voordelig.

Zijn er goedkopere opties, en wat is jullie 'laadgedrag' tijdens zon-magere periodes?
Moet jij de laadkosten betalen? Of krijg je het thuisladen terug betaald en heb je een laadpas om publiek te laden?
Anders gewoon blijven thuisladen. Hoe meer stroom je afneemt, hoe lager uw kWh prijs wordt. Alleen is met een vast contract de prijs wel duurder als de CREG vergoeding vermoed ik, maar de variabele tarieven zijn redelijk goedkoop. Ik zit thuis op 0.30euro/kWh voor september en oktober staat voorlopig 1cent lager.
 
Eigenlijk wel duur voor bv mijn 77kWh batterij
Dat komt op €25 waarmee ik amper 300km kan rijden.

Ben oprecht blij dat ik thuis gratis kan opladen.

Uw wagen verbruikt 18kwh/100km. Dat komt dus meer op geen 6 euro per 100km en is toch best goedkoop? Een zuinige dieselwagen die 5l/100km verbruikt, dat kost je al 8.5 euro per 100 tegenwoordig.
 
Terug
Bovenaan