Publieke laadpaal tarieven

Uw wagen verbruikt 18kwh/100km. Dat komt dus meer op geen 6 euro per 100km en is toch best goedkoop? Een zuinige dieselwagen die 5l/100km verbruikt, dat kost je al 8.5 euro per 100 tegenwoordig.
Zonder laadverliezen welliswaar. Doe er maar 10-15% bij om de werkelijke kost te kennen. Maar nog steeds goedkoper als de brandstof variant uiteraard.
 
Eigenlijk wel duur voor bv mijn 77kWh batterij
Dat komt op €25 waarmee ik amper 300km kan rijden.

Ben oprecht blij dat ik thuis gratis kan opladen.
Dat is niet correct, aangezien je er geen 77kWh in steekt voor die 300km.

En zelfs dan, zoals Eniac aangeeft: met een zuinige (!) diesel kom je niet goedkoper uit.
 
Uiteindelijk zal elektrisch tanken wel even duur worden dan benzine tanken. Onze graai overheid gaat dit echt niet laten passeren.

Gedaan met olie? Dan taksen op elektriciteit verhogen natuurlijk. Espresso, what else.
 
Uiteindelijk zal elektrisch tanken wel even duur worden dan benzine tanken. Onze graai overheid gaat dit echt niet laten passeren.

Gedaan met olie? Dan taksen op elektriciteit verhogen natuurlijk. Espresso, what else.

Maar logisch ook eigenlijk.
 
Op de man spelen
Dus voor een 77KWh daar volledig op te laden is €77? Crazy
Lezen is echt moeilijk voor jou heh? Er staat toch duidelijk korte laadsessie? Er zijn laadpalen die een vaste kost bij start van een laadsessie inrekenen (en dan vaak een kost per uur), en dan krijg je voor een korte sessie een hoge prijs per kWh. Dat wil dus helemaal niet zeggen dat een 77kWh laadsessie zo duur zou uitvallen.
Nu vind ik die prijsstructuur bij een Jumbo gewoon verwerpelijk want daar gaat niemand echt lang laden.
 
Lezen is echt moeilijk voor jou heh? Er staat toch duidelijk korte laadsessie? Er zijn laadpalen die een vaste kost bij start van een laadsessie inrekenen (en dan vaak een kost per uur), en dan krijg je voor een korte sessie een hoge prijs per kWh. Dat wil dus helemaal niet zeggen dat een 77kWh laadsessie zo duur zou uitvallen.
Nu vind ik die prijsstructuur bij een Jumbo gewoon verwerpelijk want daar gaat niemand echt lang laden.
Maar dat zegt Aztek er toch niet bij? Of die hoge prijs door de vaste kost is, of per kWh.
 
Bij deze laadpaal is het starttarief 0.25€excl.
Weet nu niet of het goedkoper wordt naarmate je meer laadt. Allesinds, was een bedrag van 3,15€incl. voor 2,92kwh.
 
Lezen is echt moeilijk voor jou heh? Er staat toch duidelijk korte laadsessie? Er zijn laadpalen die een vaste kost bij start van een laadsessie inrekenen (en dan vaak een kost per uur), en dan krijg je voor een korte sessie een hoge prijs per kWh. Dat wil dus helemaal niet zeggen dat een 77kWh laadsessie zo duur zou uitvallen.
Nu vind ik die prijsstructuur bij een Jumbo gewoon verwerpelijk want daar gaat niemand echt lang laden.
Ik wist niet dat die tarieven variabel zijn, dus naarmate je langer laadt wordt het goedkoper?
 
Ik wist niet dat die tarieven variabel zijn, dus naarmate je langer laadt wordt het goedkoper?
Hier staat de uitleg over tarieven en betaalmethodes aan publieke laadpalen:
2016-01-12-1452626386-3736986-1568ae16e67dc82253d9f72d1_StockholmPublicLibraryAlamy.jpg

Om maar duidelijk te maken dat die wereld nog een far west is waar iedereen maar iets doet en elke maand met een nieuw idee op de proppen komt in een poging om het beter te maken. Het resultaat is complete chaos wat tarieven betreft.

Een langere laadbeurt is soms goedkoper, maar kan ook duurder zijn als er buiten een tarief per kWh ook een tarief per minuut blijkt te zijn. Eigenlijk is het per paal apart te bekijken.
 
Terug
Bovenaan