PS5 waar nog te vinden?

Zoals ze hier al zeiden, Sony (en ook Microsoft, NVIDIA, AMD,...) kan hier niets aan doen. Toen de pandemie insloeg hadden we direct te maken met een productie stop. Dit zorgde voor vertraging van de halfgeleiders. Maar dit is niet de grootste factor. De grootste factor is dat de volledige auto industrie hun productie aantallen terug schroefden. Omdat zij dachten dat de pandemie ervoor ging zorgen dat de auto verkoop ging instorten. Maar dit was maar heel even het geval, de verkoop schoot daarna terug omhoog, en de vraag naar auto's was gigantisch. Maar op dat moment was het kwaad al geschied. De normale flow was volledig verstoord en fabrieken draaien sindsdien aan 100 procent, maar krijgen het tekort totaal niet in orde.
Natuurlijk zou de auto industrie die beslissing niet gemaakt hebben mocht er geen pandemie geweest zijn. Maar het is wat het is. Niets aan te doen. De auto industrie heeft gigantisch veel halfgeleiders nodig. Maar ook Playstation, Xbox, nieuwe NVIDIA kaarten, AMD kaarten, smartphones, noem maar op... hebben dit nodig. En aangezien we juist in een nieuwe generatie zitten (ps5, Xbox series, 30 reeks kaarten,...) Is de vraag gigantisch. Ook het feit dat mensen thuis zitten en er gewoon meer vraag is naar pc's, grafische kaarten, noem maar op, maakt het er niet makkelijker op. Dit is nog vrij simpel uitgelegd. Er komt nog veel meer bij kijken, want in de transport zijn er ook problemen, in Thailand is er droogte geweest (die chips moeten gewassen worden met vers water continu). Alles is pokkenduur nu. Per ps5 of per Xbox series verliest men geld, productie prijzen, noem maar op zijn allemaal omhoog geschoten. Maar daar heeft Xbox het voordeel met gamepass op pc, xcloud, binnenkort hun tv app,... Zij kunnen hun games makkelijker naar de klant brengen. Daarom dat zij minder xboxen produceren dan Sony. Sony produceert vrij veel ps5's, zij moeten ook wel. Zij hebben die opties niet van Xbox. Maar het kost veel geld en moeite. En productie is sowieso lager dan ze willen. Ps5 is nergens te vinden. Xbox ook niet. Enkel series s staat geregeld wel te koop, maar dat is puur omdat het de minst gewilde console is.
In ieder geval deze shit gaat nog een tijdje duren. Ps5 en Xbox zijn maar enkele spelers hierin. We praten over de volledige auto industrie, smartphones, noem het maar op. Joe Biden heeft al gezegd 37 miljard te willen investeren om enkel het chip tekort te helpen op lossen. Zo gaat men in Arizona een gigantische nieuwe fabriek opstarten en ga zo maar door.
Conclusie is gewoon. Wil je dit jaar een ps5 of een series x of een 3080, maakt niet uit, NIET TWIJFELEN als je online één te koop ziet staan, direct kopen, want deze crap blijft duren tot in 2022...
Klopt allemaal, maar wat men vergeet, de PS4 was ook 7 maand na launch nog moeilijk te kopen en toen was er geen corona of chips tekorten, Sony is gewoon een krak in de vraag van hun product gigantisch te onderschatten op dat vlak.

Klopt allemaal, maar wat men vergeet, de PS4 was ook 7 maand na launch nog moeilijk te kopen en toen was er geen corona of chips tekorten, Sony is gewoon een krak in de vraag van hun product gigantisch te onderschatten op dat vlak.
Ik ben de mijne nochtans na 1 of 2 maand gewoon zonder reserveren of dergelijke gaan halen in de GM... winkel binnen en buiten klaar.

Ik zal ook nooit ontkennen dat de vraag naar ps5 super groot is, dat weet het kleinste kind. Maar een goede oplossing is hier niet voor, Sony, Microsoft en alle merken trouwens moeten kort op de bal spelen. Kijk naar de series x zijn GPU. Daar heeft Microsoft Sony mooi gepakt. Anderzijds kijk naar de SSD van Sony. Dit zijn zaken die je niet jaren op voorhand in massa productie kan laten gaan. Dat weet toch iedereen (technologie laat dit niet toe, duh). En zoals ik de situatie juist al uitlegde, zo is het gewoon, waarom jij nu opnieuw over Sony begint?? Kijk naar de Wii. Na een jaar nog altijd moeilijk te krijgen over heel de wereld. Ik weet dat Colin Moriarty na een jaar nog steeds geen vond in de winkels. Mijn punt is maar, het heeft nul,nul nut om continu naar 1 iemand de vinger te wijzen. Maakt mij niet uit of dat Sony, Microsoft, AMD, een automerk of eender wat is. Iedereen zit in hetzelfde bootje. We kunnen alleen maar hopen dat de chip leveranciers binnenkort terug kunnen volgen. Maar voorlopig blijft het miserie. Als je weet dat Biden 37 miljard dollar vrij maakt om enkel het chip tekort te helpen oplossen, dan weet je dat ps5 hier een kleine speler in dit verhaal is. De consoles, grafische kaarten,... brengen veel geld op, maar de auto-industrie is nog iets helemaal anders. We praten over zoveel grote spelers nu, dat deze shit nog tot in 2022 blijft duren. Het is wat het... Nu, er zijn erger zaken in de wereld he, uiteindelijk komt het goed, het duurt gewoon ongezien lang nu, tja...

Ik begin ook stilaan te denken om een PS5 aan te schaffen maar heb op dit moment nog geen 4k tv. (ook geen HDMI 2.1 aansluiting)
Denk dat het misschien wat jammer is om de games niet in hun volle glorie te spelen?

Qua games is het sowieso nog pover voor mij. Demon Souls en dat is het :)
Ik moet zeggen dat dit ook een twijfel was bij mij. Heb zelf nog een 8 jaar oude samsung led tv. Maar ik ben aardig verrast van de beeldkwaliteit op dat oude 1080p scherm. Het doet wss wel veel dat je niet kan vergelijken :P.

Ik zal ook nooit ontkennen dat de vraag naar ps5 super groot is, dat weet het kleinste kind. Maar een goede oplossing is hier niet voor, Sony, Microsoft en alle merken trouwens moeten kort op de bal spelen. Kijk naar de series x zijn GPU. Daar heeft Microsoft Sony mooi gepakt. Anderzijds kijk naar de SSD van Sony. Dit zijn zaken die je niet jaren op voorhand in massa productie kan laten gaan. Dat weet toch iedereen (technologie laat dit niet toe, duh). En zoals ik de situatie juist al uitlegde, zo is het gewoon, waarom jij nu opnieuw over Sony begint?? Kijk naar de Wii. Na een jaar nog altijd moeilijk te krijgen over heel de wereld. Ik weet dat Colin Moriarty na een jaar nog steeds geen vond in de winkels. Mijn punt is maar, het heeft nul,nul nut om continu naar 1 iemand de vinger te wijzen. Maakt mij niet uit of dat Sony, Microsoft, AMD, een automerk of eender wat is. Iedereen zit in hetzelfde bootje. We kunnen alleen maar hopen dat de chip leveranciers binnenkort terug kunnen volgen. Maar voorlopig blijft het miserie. Als je weet dat Biden 37 miljard dollar vrij maakt om enkel het chip tekort te helpen oplossen, dan weet je dat ps5 hier een kleine speler in dit verhaal is. De consoles, grafische kaarten,... brengen veel geld op, maar de auto-industrie is nog iets helemaal anders. We praten over zoveel grote spelers nu, dat deze shit nog tot in 2022 blijft duren. Het is wat het... Nu, er zijn erger zaken in de wereld he, uiteindelijk komt het goed, het duurt gewoon ongezien lang nu, tja...
Wat is uw uitleg dan voor het gigantisch tekort bij PS4 zoals ik al zei toen er geen tekorten waren….

Ik ben de mijne nochtans na 1 of 2 maand gewoon zonder reserveren of dergelijke gaan halen in de GM... winkel binnen en buiten klaar.
Geluk gehad? Op 9lives heeft goldrusher nog in de tijd ne link gepost waarop je kon zien dat de PS4 7 maanden na launch moeilijk te verkrijgen was.

Wat is uw uitleg dan voor het gigantisch tekort bij PS4 zoals ik al zei toen er geen tekorten waren….
Ma gast, welke uitleg??? Ik was de eerste op 9lives die een ps5 besteld had. Ik was degene die continu zat te zeggen, pre order uw ps5, want ge gaat er anders lang gene hebben. Iedere generatie wordt dat erger en erger. Heb ik allemaal letterlijk gezegd. Ik heb zelfs tegen gasten gezegd tijdens online gamen, dat ze hun ps5 moesten pre orderen, want PS4 was maanden uitverkocht. En soms kreeg ik het antwoord, "bwa, PS4 ook zo kunnen kopen, zal wel lukken". Ik heb de bol link onmiddellijk doorgestuurd naar een paar kameraden en ik heb er letterlijk bij gezegd, NU BESTELLEN OF JE HEBT ER LANG GENE. Ik vind dat heel normaal dat die consoles uitverkocht zijn in het begin, dus ik snap uw punt totaal niet... Switch was zolang overal uitverkocht, ok, so what? Dat is nu eenmaal zo. Maar die situaties zijn nog altijd NIETS vergelijken met de situatie waar we nu in zitten, daar moet ik hopelijk toch geen tekening bij maken? Deze shit waar we nu in zitten gaat nog door tot 2022, en waarschijnlijk nog een tijdje in 2022. Dat is toch totaal niet te vergelijken? Ik heb nooit iets van PS4 gezegd, enkel en alleen dat die lang uitverkocht was 😄, dus nogmaals, wat is uw punt???

Mijn punt is dat toen er geen tekorten waren zoals bij PS4 Sony de vraag gigantisch had onderschat, nu is er het excuus van dat er chip tekorten zijn en de pandemie maar ik ben er 99% zeker van dat als er geen pandemie was, geen chip tekorten waren dat we dezelfde probleem zouden hebben omdat Sony de vraag zou hebben onderschat. En wedden dat hetzelfde zal gebeuren bij PS6 hopelijk zonder pandemie en chip tekorten.

Ik heb ook nooit gezegd dat ps5 anders niet uitverkocht zou zijn. Natuurlijk is de vraag naar ps5 groter. Maar in een 'normale' situatie zouden wachtlijsten sneller afgewerkt worden, zou deze fucked up situatie niet duren tot in 2022, noem maar op. Deze situatie nu kan je echt niet vergelijken met de situatie van de PS4. Maar nooit of nooit heb ik gezegd dat anders ps5 niet uitverkocht ging zijn...

De vraag naar ps5's is gewoon heel groot, dit samen met chip tekort en covid... uit goede bron weet ik dat er gamewinkels zijn die nu nog maar ps5's leveren die in november zijn besteld en een Xbox series X is nog een grotere ramp kwa levering.

Heb nachtpost gehad :) En het is niet voor mij dus die persoon moet maar wat geduld hebben.

edit 11u20 : ps5 is weg

Heb een digitale PS5 + extra controller (normaal gezien een rode) via telefoon aan de kant kunnen leggen bij Dreamland Ninove.
Is om vandaag nog achter te gaan. Ikzelf heb hem niet nodig, en kan ook niet direct een vriend er een plezier mee doen.

Het zou op € 463,95 komen - daar af te rekenen.

Kan ik er iemand een plezier mee doen ?
Gelieve eerst hierop te reageren, en dan een PB te sturen.

Indien geen interesse, zal ik telefonisch annuleren bij Ninove.

Laatst bewerkt:
Heb een digitale PS5 + extra controller (normaal gezien een rode) via telefoon aan de kant kunnen leggen bij Dreamland Ninove.
Is om vandaag nog achter te gaan. Ikzelf heb hem niet nodig, en kan ook niet direct een vriend er een plezier mee doen.

Het zou op € 463,95 komen - daar af te rekenen.

Kan ik er iemand een plezier mee doen ?
Gelieve eerst hierop te reageren, en dan een PB te sturen.

Indien geen interesse, zal ik telefonisch annuleren bij Ninove.

Ik misschien voor een vriend is hij al weg?

Ma gast, welke uitleg??? Ik was de eerste op 9lives die een ps5 besteld had. Ik was degene die continu zat te zeggen, pre order uw ps5, want ge gaat er anders lang gene hebben. Iedere generatie wordt dat erger en erger. Heb ik allemaal letterlijk gezegd. Ik heb zelfs tegen gasten gezegd tijdens online gamen, dat ze hun ps5 moesten pre orderen, want PS4 was maanden uitverkocht. En soms kreeg ik het antwoord, "bwa, PS4 ook zo kunnen kopen, zal wel lukken". Ik heb de bol link onmiddellijk doorgestuurd naar een paar kameraden en ik heb er letterlijk bij gezegd, NU BESTELLEN OF JE HEBT ER LANG GENE. Ik vind dat heel normaal dat die consoles uitverkocht zijn in het begin, dus ik snap uw punt totaal niet... Switch was zolang overal uitverkocht, ok, so what? Dat is nu eenmaal zo. Maar die situaties zijn nog altijd NIETS vergelijken met de situatie waar we nu in zitten, daar moet ik hopelijk toch geen tekening bij maken? Deze shit waar we nu in zitten gaat nog door tot 2022, en waarschijnlijk nog een tijdje in 2022. Dat is toch totaal niet te vergelijken? Ik heb nooit iets van PS4 gezegd, enkel en alleen dat die lang uitverkocht was 😄, dus nogmaals, wat is uw punt???
Wilt gij anders mijn lotto formulier invullen?

Geen idee of het nog klopt maar volgens website dreamland zou er “voldoende voorraad” zijn in Dreamland Deurne en Vilvoorde. (Digital+controller)

Net naar Dreamland Beveren gebeld - digitale zijn op voorraad, best even bellen, aan de kant laten leggen op jouw naam, en vandaag nog om gaan.

Terug
Bovenaan