PS5 waar nog te vinden?

Is het momenteel nog de moeite om u op een wachtlijst in de MM of carrefour te zetten? Heb het in het begin wat gevolgd maar zou nu totaal geen zicht meer hebben op wachttijden.
Bij een kleinere Dreamland heb je de beste kans. Na twee weken had ik al prijs (Denderleeuw).

Mijn PS5 disk edition binnengekregen van Bol. Via Telegram ééntje kunnen scoren. Had zelfs geen account van Bol maar alle tijd gehad om ééntje aan te maken en de PS5 te betalen. Het is beter dan dat ik heb gehoop. De snelheid van dat ding tegenover de PS4... Samen met de XSX, Switch en PS5 als mijn main console weet ik wel wat doen :D

Groot gelijk.
Een mens moet zich precies al verklaren waarom hij 2 consoles koopt.
Hoe durft ge geld uit te geven aan u hobby 😋

Gamen is zowat de goedkoopste hobby die ik ooit heb gehad denk ik. Heb 8 jaar aan RC racen gedaan met offroad 1:8 auto's. Daar kroop massa's geld in :D.

Ligt niet aan Sony hé. Is een wereldwijd chiptekort. Zelfs de auto sector heeft er hinder van.
Zoals ze hier al zeiden, Sony (en ook Microsoft, NVIDIA, AMD,...) kan hier niets aan doen. Toen de pandemie insloeg hadden we direct te maken met een productie stop. Dit zorgde voor vertraging van de halfgeleiders. Maar dit is niet de grootste factor. De grootste factor is dat de volledige auto industrie hun productie aantallen terug schroefden. Omdat zij dachten dat de pandemie ervoor ging zorgen dat de auto verkoop ging instorten. Maar dit was maar heel even het geval, de verkoop schoot daarna terug omhoog, en de vraag naar auto's was gigantisch. Maar op dat moment was het kwaad al geschied. De normale flow was volledig verstoord en fabrieken draaien sindsdien aan 100 procent, maar krijgen het tekort totaal niet in orde.
Natuurlijk zou de auto industrie die beslissing niet gemaakt hebben mocht er geen pandemie geweest zijn. Maar het is wat het is. Niets aan te doen. De auto industrie heeft gigantisch veel halfgeleiders nodig. Maar ook Playstation, Xbox, nieuwe NVIDIA kaarten, AMD kaarten, smartphones, noem maar op... hebben dit nodig. En aangezien we juist in een nieuwe generatie zitten (ps5, Xbox series, 30 reeks kaarten,...) Is de vraag gigantisch. Ook het feit dat mensen thuis zitten en er gewoon meer vraag is naar pc's, grafische kaarten, noem maar op, maakt het er niet makkelijker op. Dit is nog vrij simpel uitgelegd. Er komt nog veel meer bij kijken, want in de transport zijn er ook problemen, in Thailand is er droogte geweest (die chips moeten gewassen worden met vers water continu). Alles is pokkenduur nu. Per ps5 of per Xbox series verliest men geld, productie prijzen, noem maar op zijn allemaal omhoog geschoten. Maar daar heeft Xbox het voordeel met gamepass op pc, xcloud, binnenkort hun tv app,... Zij kunnen hun games makkelijker naar de klant brengen. Daarom dat zij minder xboxen produceren dan Sony. Sony produceert vrij veel ps5's, zij moeten ook wel. Zij hebben die opties niet van Xbox. Maar het kost veel geld en moeite. En productie is sowieso lager dan ze willen. Ps5 is nergens te vinden. Xbox ook niet. Enkel series s staat geregeld wel te koop, maar dat is puur omdat het de minst gewilde console is.
In ieder geval deze shit gaat nog een tijdje duren. Ps5 en Xbox zijn maar enkele spelers hierin. We praten over de volledige auto industrie, smartphones, noem het maar op. Joe Biden heeft al gezegd 37 miljard te willen investeren om enkel het chip tekort te helpen op lossen. Zo gaat men in Arizona een gigantische nieuwe fabriek opstarten en ga zo maar door.
Conclusie is gewoon. Wil je dit jaar een ps5 of een series x of een 3080, maakt niet uit, NIET TWIJFELEN als je online één te koop ziet staan, direct kopen, want deze crap blijft duren tot in 2022...

Volgens de officiele douane gegevens is dat inderdaad juist en zit er 0% inklaring op spelcomputers uit de UK
Dit was in Januari ook al eens ter discussie gekomen. Bovenstaand was toen het antwoord.
Ja heb het geannuleerd, ga er mij niet aan wagen.
Kwam op 545 euro, waaronder zo'n 80 pond aan importkosten. Maar wel 0 euro btw, dus als dat er nog eens bijkomt...
In december was het bij mij nog 521 EUR, zijn hun import kosten best nog gestegen precies.
Ik heb zelf niks meer besteld sinds al dat brexit gedoe, was dus benieuwd.

Ja heb het geannuleerd, ga er mij niet aan wagen.
Kwam op 545 euro, waaronder zo'n 80 pond aan importkosten. Maar wel 0 euro btw, dus als dat er nog eens bijkomt...

Als het amazon op europees vaste land was geweest had ik er ook ene besteld voor hier. Maar daar ga ik mij ook niet aan wagen. Vooral omdat de levering ook nog eens na 1 July was. Helemaal feest :)

Ik begin ook stilaan te denken om een PS5 aan te schaffen maar heb op dit moment nog geen 4k tv. (ook geen HDMI 2.1 aansluiting)
Denk dat het misschien wat jammer is om de games niet in hun volle glorie te spelen?

Qua games is het sowieso nog pover voor mij. Demon Souls en dat is het :)

Ik begin ook stilaan te denken om een PS5 aan te schaffen maar heb op dit moment nog geen 4k tv. (ook geen HDMI 2.1 aansluiting)
Denk dat het misschien wat jammer is om de games niet in hun volle glorie te spelen?

Qua games is het sowieso nog pover voor mij. Demon Souls en dat is het :)
Tbh ik speel nooit in 4K, mijn voorkeur gaat steeds uit naar 60FPS met RT op 1080p of 1440p dan 30FPS met RT in 4K of 60FPS zonder RT in 4K

Games zien er nog steed prachtig uit en spelen zeer smooth. Demon's is echt eyecandy

Spijtig dat de PS5 geen 1440p ondersteunt op dit moment.
Rare keuze van Sony.

Oudere games spelen met vliegensvlugge laadtijden is wel zalig nu.

Terug
Bovenaan