PS5 waar nog te vinden?

Wat een bullshit is dit
Het is zo niemand mag je idkaart vragen behalve bevoegde diensten nl politie.

Ik heb het eens opgezocht.
:

Een wettelijke bepaling vereist dat u de gegevens op de identiteitskaart van uw gesprekspartner leest/registreert.​

Als particuliere marktdeelnemer kan het zijn dat u op grond van bepaalde wettelijke bepalingen verplicht bent om de identificatiegegevens van uw klanten te verzamelen door middel van hun identiteitskaart of om een kopie of elektronische kopie van hun identiteitskaart te maken. Artikel 6, §4 van de wet van de 19 juli 1991 betreffende de bevolkingsregisters en de identiteitskaarten, bepaalt dat de lezing en/of de registratie van de gegevens op de identiteitskaart kan opgelegd zijn door een koninklijk besluit dat beraadslaagd werd in de Ministerraad. De wet in de formele zin van het woord kan dat ook doen. Hier zijn twee voorbeelden:

• De anti-witwaswet verplicht verschillende professionals zoals banken, kredietinstellingen of verzekeraars om een kopie, in papieren of elektronische vorm, van de identiteitskaart van hun nieuwe klanten te nemen. Het doel is voorkomen dat rekeningen worden geopend of grote bedragen worden overgemaakt onder valse namen of pseudoniemen, wat het witwassen van geld zou vergemakkelijken.
  • Het Koninklijk Besluit van 24 april 2014 houdende reglementering van de postdienst geeft de postdienstverleners de bevoegdheid om de identiteit van de personen aan wie een aangetekende brief met ontvangstbevestiging is gericht, te verifiëren door middel van een "handgeschreven, fotografische of elektronische vastlegging van het identiteitsbewijs ».
Indien u aan een dergelijke wettelijke verplichting bent onderworpen, moet u aan de betrokkenen de wettelijke bepaling specificeren die u verplicht om dit te doen, naast de details van de verwerking die u op hun gegevens zal verrichten. (Voor het overige wordt verwezen naar het deel van onze website waar de algemene uitleg over transparantie en het recht op informatie te vinden is). Uw medewerkers die verantwoordelijk zijn voor dit soort behandelingen zullen hiervoor een passende opleiding moeten krijgen.

Laatst bewerkt:
Ik vraag me af hoe jij dan het containerpark binnen raakt of voorschrift gaat halen bij de apotheker?
Op het containerpark scan je toch zelf je id kaart ?

Hij heeft overigens gelijk dat enkel de politie je id kaart mag vragen. In alle andere gevallen mag je dat weigeren omwille van de gdpr wetgeving.

Laatst bewerkt:
Omdat de voorraad misschien dag per dag wordt geleverd. Het heeft voor een winkel geen enkele meerwaarde om mondjesmaat de stock te gaan toevoegen voor een product dat op een half uur wordt uitverkocht.

Zag eergisteren via Vakantieveilingen een PS5 staan, hoogste bod 1.150 EUR... Was misschien wel een disc editie maar dan nog. Geen extra's, geen pakketten, niks.

Dus ik geloof er niks van dat ze expres de stock zeer beperkt vrijgeven.

Ik vind het maar raar dat die digitale bundel al weken circuleert.

Geen enkele andere bundel is zolang de revue gepasseerd.

Terug
Bovenaan