PS4 harddisk verwisselen zonder data te verliezen

D

Deleted member 451

Guest
Gegroet,

ik heb reeds in een ver verleden mijn PS4 (eerste gen) verlost van haar 500 GB harddisk, en toen een 2 TERRA in gestoken.
Dat is toen probleemloos gegaan via een youtube tutorial, ook al omdat ik toen geen data heb moeten backuppen, gewoon van 0 terug beginnen (en nieuwste PS4 software downloaden op USB , en installeren op 2 terra nieuwe schijf, en klaar was kees).


Maar nu, vele jaren later, en vooral door die verrekte maar leuke COD games die zo veel plaats in nemen (single player speel ik steeds),
is ook die 2 terra schijf te klein aan het worden.

Graag zou ik hem dan ook vervangen door een grotere schijf, maar ditmaal WEL met alle huidige data van oude schijf.
Ik zou dus graag alle inhoud gewoon one on one kopieren naar die nieuwe schijf, maar weet niet of dit zal lukken?


ik heb reeds deze gevonden op internet, maar daar spreken ze van bepaalde game directories te kopieren nogmaals naar een backup schijf, maar dat is niet mijn bedoeling.
Ik wil gewoon een one on one copy doen op een grotere schijf.

Kan dit, en hoe?


EDIT: deze lijkt me beter, maar welke methode raden jullie me aan? de eerste of tweede? of nog een andere manier?

En nog een bijkomende vraag : Welke harddisk raden jullie me aan, om zo weinig mogelijk loading times te hebben? uiteraard een SSD zeker (mijn huidige 2 terra is nog een gewone), maar welke?
4 terrabyte SSD voor 467 euro op coolblue :( daarvoor heb ik bijna een PS5 console
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het simpleste lijkt me een 1:1 kopie doen met Minitool Partition Wizard idd. Je kan dan ook direct de nieuwe extra ruimte toevoegen aan je games partitie. Al ben ik niet 100% zeker dat dit kan met de gratis versie van MPW.

Als een SSD te duur is kan je nog voor een hybrid drive gaan. Da's een HDD met een kleine SSD ingebouwd, simpel gezegd. Op Youtube staan wat filmpjes waarin je loading times kan zien.


Online vind ik wel goedkopere SSD'tjes trouwens, zie bv deze: https://tweakers.net/pricewatch/1745668/crucial-mx500-2-komma-5-inch-4tb.html
De Samsung QVL is nog goedkoper, maar QLC zou ik niemand aanraden. Da's geheugen dat sneller verslijt.
Ik wou een Hybride SSHD voorstellen maar die lijken wel uitgestorven.
 
Welke data wil je juist allemaal overnemen? ik heb dit destijds ook met mijn PS4 gedaan en mijn screenshots en saved data had ik gewoon online op de cloud van PS opgeslagen (als je ps plus hebt). Nadat ik de nieuwe HDD erin gestoken had haalde die alle data terug van de cloud.

Als je het natuurlijk niet ziet zitten op alle games opnieuw te downloaden dan lijkt mij idd een 1:1 copy de beste keuze zoals hierboven aangegeven.
 
Ja heb geen ps plus. Dus geen cloud. Vooral saved data.

Maar aangezien die prijzen zo hoog zijn voor ssd hd, koop ik beter een ps5 denk ik.
Dan heb ik meteen een snellere hd en console ineen. Want ps4 games kan je er op spelen.
 
Ondertussen nog steeds geen nieuwe HD gekocht,
aangezien het al minstens 100 euro is voor een gewone 4Terra schijf...
Ik weet niet of zo'n oude console , die upgrade wel nog waard is,
aangezien je voor 400 ofzo een ps5 koopt?


Ik denk dat ik voorlopig een 2e HD via USB ga aankoppelen, (heb nog eentje liggen van 250 gigabyte denk ik).
Nu, als je daar dan games op installeert, zijn de loading times dan niet trager, aangezien dat via usb gebeurt?
 
Laadtijden kunnen inderdaad trager zijn.
Maar eerlijk, 100 euro voor 4tb data is toch echt niet veel? Ik weet nog dat we zoveel moesten betalen voor 2gb aan data.
 
Terug
Bovenaan