Platformer PC PS5 PS4 XBOX SWITCH Prince of Persia: The Lost Crown

Nog nooit eigenlijk metroidvania games gespeeld en toch in het begin van de game al paar keer gestorven en bepaalde fights opnieuw moeten doen op warrior difficulty. Map is ook wel wennen voor me. Had voor een noob zoals ik in dit genre wat meer lineair mogen zijn :biglaugh:
 
Denk dat ik ver op het einde zit. Topgame! Ze hebben wat mij betreft alles correct gedaan om een fantastische metroidvania af te leveren.
Controls zijn subliem, combat dikke fun, exploration zeer belonend en platforming bij momenten bikkelhard.
Enige waar ik me aan stoor zijn de flashy moves/cutscene moves van sommige bazen. Dat haalt me volledig uit de flow van de combat. Vreemde design keuze, dat had voor mij niet gemoeten.
 
Heeft deze nu echt nog een Prince of Persia feel of is het gewoon teren op de IP? Ik begrijp dat je sowieso al niet met de Prince speelt?
 
Wat is de Prince of Persia feel? Heel vroeger was het 2d platforming daarna 3d. De sfeer en het verhaal is PoP, platforming voelt PoP aan, combat totaal niet maar is zeer goed uitgewerkt.
Ik zou zeggen, probeer de demo eens en beslis zelf. Ik ben blij met de MV keuze die ze gemaakt hebben. (Heb alle PoP's gespeeld)
 
Lijkt me inderdaad moeilijk te zeggen aangezien ver elke PoP die er ooit gemaakt is anders speelde. Je had in het begin inderdaad die 2D PoP games en dan de PS2 era trilogie waarvan elke game binnen die trilogie ook immens anders aanvoelde qua combat. Eén van de beste ervaringen die ik gehad heb met PoP was die op PS3/360 met die getekende art style genaamd "PoP". Dat spel was ook een totaal andere ervaring dan de voorgaande games zowel de 2D als 3D games, maar speelde zo goed. Dat zelfde gevoel heb ik nu wat met deze game, je hebt dezelfde sfeer, setting en focus op platforming, maar opnieuw in een andere gameplay loop. Enerzijds keert het terug naar zijn 2D jaren, maar dan op een modernere manier met zen eigen toets.
 
Voor wie meer interesse heeft gekregen in de serie door de nieuwe game, de oude staan spotgoedkoop op Steam atm.

426106846_1137366774288496_2921032276464052394_n.png
 
Terug
Bovenaan