Platformer PC PS5 PS4 XBOX SWITCH Prince of Persia: The Lost Crown

Speelt wel enorm vlot. Vermaak er mij wel goed mee. Wel nog maar amper een uurtje of 3 ver. Maar leuk om zo de map te verkennen en kijken waar je al verder kan of waar je terug moet keren. Speel op warrior en tot nu toe is deze niet moeilijk. Die foto toevoegen optie is wel top ! Na x aantal tijd zou je wel iets durven vergeten waar het was.
A new metroidvania fan is born!
 
Het speelt inderdaad enorm vlot en lekker weg (ben al een metroidvania fan met titels als Tunic, wonder boy, monster boy, hollow knight etc uitgespeeld) al ben ik nog geen 3 uur ver. Ongeveer zover als de demo, maar aangezien je niet onmiddelijk alle abilities hebt ga ik nog eens terugmoeten naar het begin...
 
 
Demo gedownload. Straks eens spelen.
Ik speel vantijd de originele prince of persia nog wel eens (die van 1989 ofzo dus). Was mijn eerste spel op mijn 'IBM compatible' zoals dat toen noemde :)



Ik lees overal "metroidvania". Blijkbaar heb ik ooit ergens iets serieus gemist. Maar ik heb geen flauw idee wat ze daarmee bedoelen?
Ik ken Metroid van Nintendo Prime wel. En iets Metroid op de SNES + Wii... Maar geen idee of dat ook maar enig verband houdt.
 
Demo gedownload. Straks eens spelen.
Ik speel vantijd de originele prince of persia nog wel eens (die van 1989 ofzo dus). Was mijn eerste spel op mijn 'IBM compatible' zoals dat toen noemde :)



Ik lees overal "metroidvania". Blijkbaar heb ik ooit ergens iets serieus gemist. Maar ik heb geen flauw idee wat ze daarmee bedoelen?
Ik ken Metroid van Nintendo Prime wel. En iets Metroid op de SNES + Wii... Maar geen idee of dat ook maar enig verband houdt.
Metroidvania is een genre dat in het leven geroepen is voor games die lijken op of een combo zijn van twee heel populaire games met een zelfde insteek/genre, zijnde Metroid and Castlevania. Het grootste aspect van een metroidvania game is dat je enorm veel doet aan backtracking binnen je wereld omdat zaken niet beschikbaar zijn van in het begin. Bv: een deur die je niet kan openen omdat je er niet aan kan en een jump upgrade nodig hebt of een grapling hook, etc etc. De klassieke metroidvania games zijn vaak 2D platformers met meestal ook relatief uitdagende combat. Het grootste aspect van deze games is dus exploratie combat en platforming met heel veel backtracking en secrets.

Moderne voorbeelden zijn bv: Blasphamous 2, de twee Ori games, Hollow Knight, bloodstained ( maker van Castlevania SotN ), Axiom Verge is ook geweldig.
 
Metroidvania is een genre dat in het leven geroepen is voor games die lijken op of een combo zijn van twee heel populaire games met een zelfde insteek/genre, zijnde Metroid and Castlevania. Het grootste aspect van een metroidvania game is dat je enorm veel doet aan backtracking binnen je wereld omdat zaken niet beschikbaar zijn van in het begin. Bv: een deur die je niet kan openen omdat je er niet aan kan en een jump upgrade nodig hebt of een grapling hook, etc etc. De klassieke metroidvania games zijn vaak 2D platformers met meestal ook relatief uitdagende combat. Het grootste aspect van deze games is dus exploratie combat en platforming met heel veel backtracking en secrets.

Moderne voorbeelden zijn bv: Blasphamous 2, de twee Ori games, Hollow Knight, bloodstained ( maker van Castlevania SotN ), Axiom Verge is ook geweldig.
Oké.


Klinkt zowat als "Metroid: Other M" op de Wii. Die vond ik wel heel goed (in tegenstelling tot de reviews denk ik).
En Super-Metroid. Vond ik ook zeker leuk.

Castlevania, of die games die je opnoemt nooit gespeeld.
 
Oké.


Klinkt zowat als "Metroid: Other M" op de Wii. Die vond ik wel heel goed (in tegenstelling tot de reviews denk ik).
En Super-Metroid. Vond ik ook zeker leuk.

Castlevania, of die games die je opnoemt nooit gespeeld.

Er zijn wel wat toppers in dat genre (als je dat graag speelt).
Hollow knight, Tunic, Death's door, de 2 Ori's, monster boy, wonder boy 3 en zoveel meer,...
 
Demo uitgespeeld (op 2de hoogste moeilijkheid).

Heb het nu eigenlijk wel gezien. Vond de combat niet echt geslaagd, en het platformen eigenlijk ook niet. Dan speel ik liever Mario of Rayman.

Niet slecht. Maar ik game weinig en enkel nog echte toppers.
 
Ben nu wat verder en is toch veel van hetzelfde. zit op 16% en ben nog maar 2 puzzels tegengekomen. Platforming is niet van een hoog niveau, weinig uitdagende stukken.
 
Speel nog maar wat verder dan, je zal nog wel aan je trekken komen ;)

Tegen dat ik er weer aan begin ben ik de weg weer kwijt. Zit bij monster boy op 91% en weet nietmeer waar naartoe (6+ maand geleden gespeeld).
Dat is al de 2de keer, ben bij 50% als eens herbegonnen.
 
Die demo is ook voor de ps5 heb ik ergens gelezen maar kan die in store nergens terugvinden?
 
Tegen dat ik er weer aan begin ben ik de weg weer kwijt. Zit bij monster boy op 91% en weet nietmeer waar naartoe (6+ maand geleden gespeeld).
Dat is al de 2de keer, ben bij 50% als eens herbegonnen.
PoP heeft enkele hulpmiddeltjes waardoor dit an sich geen probleem zou mogen zijn ;) (Guided mode en die Memories in de vorm van screenshots)
 
Ik ben in the depths geraakt maar mijn map is nu unavailable. Wat moet je doen om je map terug te kunnen zien ? [Is wel ambetant zonder map]
 
Een paar uur gespeeld, fantastische game! (In het begin wat teveel blablah naar mijn zin, maar eens je daar voorbij bent begint de fun) Ik geniet er nu met volle teugen van. Moeilijk om hem neer te leggen omdat de progressie zeer goed zit.

Enige irritante is die Ubisoft connect pop-up die af en toe komt piepen.
 
Terug
Bovenaan