Man, ik heb me toch een rommel auto gekocht.
Mijn zoon heeft onze Honda Civic 2009 in januari total loss gereden.
Had in november nog serieus grote beurt gehad van 1.500€, maar reed nog perfect goed.
Snel snel een andere auto moeten zoeken omdat hij een nodig had. Peugeot 308 gevonden uit 2008, 1.6 benzine met 120 pk, 110.000km.
Tot 3-4 jaar geleden van dezelfde eigenaar geweest, altijd goed onderhouden bij Peugeot garage.
Daarna nog 2x bij een andere garage.
Was niet perfect, maar zag er nog best goed uit voor zijn leeftijd en prijs (3.750€).
Proefrit was ok , blanco gekeurd. Dus volgens de tips eigenlijk DE auto om te kopen.
Bij garagist in de buurt direct goede beurt laten geven, 4 nieuwe bougies, multiriem vervangen, filters en nog allerlei zaken: +800€.
Dan kunnen we er weer tegen! (dachten we)
Bleek dat hij toch wel koelvloeistof verbruikt en olie ook (maar dat lijkt normaal tegenwoordig)
Ook begon hij uit 5e versnelling te springen.
Dan 2 weken geleden plots lek van de koelvloeistof. Nieuwe radiator en thermostaathuis, 750€
Na 4 dagen rijden loopt de auto weer warm. Weggesleept naar garage: nieuwe waterpomp nodig, men zei dat het 690€ zou gaan kosten.
Nu is men bezig en blijkt dat er nog wat zaken fout zitten, waardoor het subframe er uit zou moeten om er aan te kunnen. Maar het subframe is ook verroest...
Mijn auto van 3.750€ kost me ondertussen dus 3.750€ + 800€ + 750€ + misschien 690€ = bijna 6.000€, en hij kon nog niet rijden.
Zoals hij nu is mag ik blij zijn als ik er een paar honderd euro voor krijg. Frustrerend.