Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Onderhoud e-golf bij 50k km, 220 euro voor algemeen nazicht, remvloeistof en interieurfilter vervangen.

Batterij zit nog in fabrieksgarantie dus noodzakelijk om onderhoud bij een garage te laten doen. Ook meevaller dat onderhoudsinterval om de 2 jaar is.

Valt heel goed mee.
Was dit je eerste onderhoud ?

Ik vandaag 310€ betaald voor Mazda CX5 voor gelijkaardig onderhoud. 3 jaar van de 6j garantie gepasseerd. (40.000km)

Wel leuk dat ze een gedetailleerd overzicht toevoegen. Nog 3,6mm profiel vooraan op de banden en 6,8mm achteraan 🫣

Voorkant schuift wel op nat wegdek. Kzal nog een jaartje riskeren 😅

Ik vandaag 310€ betaald voor Mazda CX5 voor gelijkaardig onderhoud. 3 jaar van de 6j garantie gepasseerd. (40.000km)

Wel leuk dat ze een gedetailleerd overzicht toevoegen. Nog 3,6mm profiel vooraan op de banden en 6,8mm achteraan 🫣

Voorkant schuift wel op nat wegdek. Kzal nog een jaartje riskeren 😅
Is dat een Decocars garage dan? Ik krijg geen detailoverzicht.

Onderhoud e-golf bij 50k km, 220 euro voor algemeen nazicht, remvloeistof en interieurfilter vervangen.

Batterij zit nog in fabrieksgarantie dus noodzakelijk om onderhoud bij een garage te laten doen. Ook meevaller dat onderhoudsinterval om de 2 jaar is.
Hmmm, mijn onderhoud was wel "maar" €140 maar de interval is terug 1 jaar ipv 2 zoals bij u.
Mijn e-Golf wordt dit jaar wel 8 dus kans is groot dat ik hem toch vanaf dan zelf onderhoud geef.

De "versnellingsbak-olie" die zogezegd lifetime olie is en volgens VW nooit moet vervangen worden heb ik zelf al op 50k ververst en op 100k doe ik het opnieuw.

Man, ik heb me toch een rommel auto gekocht.
Mijn zoon heeft onze Honda Civic 2009 in januari total loss gereden.
Had in november nog serieus grote beurt gehad van 1.500€, maar reed nog perfect goed.

Snel snel een andere auto moeten zoeken omdat hij een nodig had. Peugeot 308 gevonden uit 2008, 1.6 benzine met 120 pk, 110.000km.
Tot 3-4 jaar geleden van dezelfde eigenaar geweest, altijd goed onderhouden bij Peugeot garage.
Daarna nog 2x bij een andere garage.
Was niet perfect, maar zag er nog best goed uit voor zijn leeftijd en prijs (3.750€).
Proefrit was ok , blanco gekeurd. Dus volgens de tips eigenlijk DE auto om te kopen.

Bij garagist in de buurt direct goede beurt laten geven, 4 nieuwe bougies, multiriem vervangen, filters en nog allerlei zaken: +800€.
Dan kunnen we er weer tegen! (dachten we)
Bleek dat hij toch wel koelvloeistof verbruikt en olie ook (maar dat lijkt normaal tegenwoordig)
Ook begon hij uit 5e versnelling te springen.
Dan 2 weken geleden plots lek van de koelvloeistof. Nieuwe radiator en thermostaathuis, 750€
Na 4 dagen rijden loopt de auto weer warm. Weggesleept naar garage: nieuwe waterpomp nodig, men zei dat het 690€ zou gaan kosten.
Nu is men bezig en blijkt dat er nog wat zaken fout zitten, waardoor het subframe er uit zou moeten om er aan te kunnen. Maar het subframe is ook verroest...
Mijn auto van 3.750€ kost me ondertussen dus 3.750€ + 800€ + 750€ + misschien 690€ = bijna 6.000€, en hij kon nog niet rijden.
Zoals hij nu is mag ik blij zijn als ik er een paar honderd euro voor krijg. Frustrerend.

Nu niet bepaald dat Duitse wagens gemiddeld gezien zo betrouwbaar zijn, maar PSA/Stellantis is van de grote Europese wagenbouwers om een of andere reden toch al jaar en dag buitencategorie wat betreft het gebrek aan betrouwbaarheid.

Afgelopen weekend klein onderhoud aan de Skoda gedaan.

* Mannol 5W30 LL 10L: €51,49
* Koperen oliestop dichting: €1,10
* Mann-filter FP 26 009: €19,06
* Bosch P7143 Oliefilter: €7,24
* FEBI 104798 Luchtfilter: €8,70

Totaalprijs: €87,59

Gekocht op Amazon.

Half uurtje werk.

Ook nog 6 liter olie over voor volgend onderhoud.

Gekocht op Amazon.

Half uurtje werk.

Is die Mannol olie aan te bevelen? Nog nooit van gehoord.
Wist zelf niet dat je deze soort specifieke zaken ook via Amazon kon bestellen voor Belgie.

Gekocht op Amazon.

Half uurtje werk.

welke skoda precies? moet je de computer resetten?

Man, ik heb me toch een rommel auto gekocht.
Mijn zoon heeft onze Honda Civic 2009 in januari total loss gereden.
Had in november nog serieus grote beurt gehad van 1.500€, maar reed nog perfect goed.

Snel snel een andere auto moeten zoeken omdat hij een nodig had. Peugeot 308 gevonden uit 2008, 1.6 benzine met 120 pk, 110.000km.
Tot 3-4 jaar geleden van dezelfde eigenaar geweest, altijd goed onderhouden bij Peugeot garage.
Daarna nog 2x bij een andere garage.
Was niet perfect, maar zag er nog best goed uit voor zijn leeftijd en prijs (3.750€).
Proefrit was ok , blanco gekeurd. Dus volgens de tips eigenlijk DE auto om te kopen.

Bij garagist in de buurt direct goede beurt laten geven, 4 nieuwe bougies, multiriem vervangen, filters en nog allerlei zaken: +800€.
Dan kunnen we er weer tegen! (dachten we)
Bleek dat hij toch wel koelvloeistof verbruikt en olie ook (maar dat lijkt normaal tegenwoordig)
Ook begon hij uit 5e versnelling te springen.
Dan 2 weken geleden plots lek van de koelvloeistof. Nieuwe radiator en thermostaathuis, 750€
Na 4 dagen rijden loopt de auto weer warm. Weggesleept naar garage: nieuwe waterpomp nodig, men zei dat het 690€ zou gaan kosten.
Nu is men bezig en blijkt dat er nog wat zaken fout zitten, waardoor het subframe er uit zou moeten om er aan te kunnen. Maar het subframe is ook verroest...
Mijn auto van 3.750€ kost me ondertussen dus 3.750€ + 800€ + 750€ + misschien 690€ = bijna 6.000€, en hij kon nog niet rijden.
Zoals hij nu is mag ik blij zijn als ik er een paar honderd euro voor krijg. Frustrerend.
het lastige is dat je zo'n zaken ook met een auto van 6000€ zou kunnen voorhebben, maar de kans is misschien kleiner.

Mijn Toyota van 2005, gekocht voor ook een dikke 3.000€ heeft ook al wat gekost, nieuwe batterij, remmen voor en achter, stabilisatorstangen, airco laten bijvullen, en nu is er een fuseekogel ook versleten (denk ik, het voelt zo). Als ik dat in garage had moeten laten vervangen was ik dat ook al wat geld kwijt geweest. Maar dat zijn relatief kleine dingen ten opzichte van een versnellingsbak die uit versnelling springt en koelproblemen.

het lastige is dat je zo'n zaken ook met een auto van 6000€ zou kunnen voorhebben, maar de kans is misschien kleiner.
Tja, ik weet het niet.

Eigenlijk voldeed die Peugeot aan alle dingen die men zegt dat je moet controleren als je een 2dehandse wagen koopt:
- volledig onderhoudsboekje (laatste 2 jaar wat meer kilometers en iets minder onderhoud, maar nog wel OK)
- 1 of 2 eigenaars (1e eigenaar was een oude man, geboortejaar 1937)
- blanco gekeurd
- zag er netjes uit, maar ook niet te netjes
- proefrit ok
Ook de rit van Sint-Niklaas naar Turnhout was alles perfect ok, in typisch Peugeot comfort.

Wat het meeste steekt is dat die Civic nog goed in orde was, in november nog groot onderhoud laten doen. Kon er weer jaren tegen.
Die heb ik in eind 2017 6.500€ betaald, bijna 9 jaar geleden!
En als ik nu kijk, kost exact dezelfde Civic uit 2009 met dezelfde kilometerstand nog altijd +6.000€.
Model er na (vanaf 2012) vind je niet onder de 8.000€.

Toch moeilijk om te wennen aan de inflatie, volgens deze website is 6.500€ in 2017 nu eigenlijk 8.500€.
Even slikken en voor dat budget gaan zien zeker?

Wist zelf niet dat je deze soort specifieke zaken ook via Amazon kon bestellen voor Belgie.

Blijkbaar wel. Heb er ook nog nooit van gehoord. Op Autodoc en Winparts verkopen ze die ook met goede reviews precies. Heb ook geen high performance wagen, dus olie zoals Castrol Edge Titanium is wat overkill.

Had eerst alles opgezocht via Autodoc en zo vergeleken met Amazon. Wel goed kijken naar type nummers. Maar hebben wel een heel uitgebreid assortiment. Was maar een paar Euro meer en was op 1 dag geleverd met Prime.

welke skoda precies? moet je de computer resetten?

Skoda Superb Kombi 3V5 1.4 TSI. Heb inderdaad de boordcomputer moeten resetten. Maar heb een VCDS en een Carly.

Laatst bewerkt:
Eerste onderhoud (klein) bij lexus: 460 ish euros.

Had wel zoiets verwacht met een hybride. Hij is trouwens op de kop 1 jaar oud. Een 3700 kilometers, eig nog niet zo veel. Ben geen frequent driver

Dit weekend hier ook een onderhoud gegeven aan onze 2 wagens en Mannol olie gebruikt. Vorig jaar ook Mannol olie gebruikt. Geen problemen mee gehad, maar dezelfde olie was dit jaar wel véél duurder. Zal wel door de oorlog komen veronderstel ik. De 4l bussen zijn per liter trouwens goedkoper dan de 5l bussen.

Was 175 euro kwijt bij Autodoc voor het materiaal voor beide wagens. De ene had een klein onderhoud nodig en de andere een groot onderhoud.

Terug
Bovenaan