Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Ik doe elk jaar olie, oliefilter, interieur filter en luchtfilter. Die interieur filter was al goe smerig en hing vol met van die schilfers van de berken hier in de buurt. Normaal is groot ook nog bougies.
Heb 2 diesels, dus bougies zijn bij mij niet van toepassing. :p
Die andere filters zijn maar tweejaarlijks nodig normaal, maar als je zelf weet dat ze door bepaalde zaken sneller aan vervanging toe zijn kan je dat uiteraard doen. Hier gelukkig geen bomen in de buurt van de auto's die vuiligheid afgeven.

Ook nog geen last gehad van stinkende airco door de pollenfilter maar tweejaarlijks te vervangen, maar pak uiteraard wel een pollenfilter met actieve koolstof.

Heb 2 diesels, dus bougies zijn bij mij niet van toepassing. :p
Die andere filters zijn maar tweejaarlijks nodig normaal, maar als je zelf weet dat ze door bepaalde zaken sneller aan vervanging toe zijn kan je dat uiteraard doen. Hier gelukkig geen bomen in de buurt van de auto's die vuiligheid afgeven.

Ook nog geen last gehad van stinkende airco door de pollenfilter maar tweejaarlijks te vervangen, maar pak uiteraard wel een pollenfilter met actieve koolstof.
Bougies moet dan inderdaad niet. Doe dat meestal ook niet direct. Tenzij ik weet dat ze niet recent zijn vervangen geweest (heb heel de onderhoudshistoriek meegekregen).

Achter onze tuin hebben wij een klein bos, dus alles blaast sowieso overal naar toe met wat wind. Koop tegenwoordig, sinds ik die pollen allergie heb opgelopen, alleen maar anti-pollen filters.

Waar gaan jullie (mag online) voor OEM onderdelen? Zit nog met een voertuig (Volkswagen) met garantie die interval van 2 jaar of 50000km. Veel te veel uiteraard dus ik ga tussendoor zelf onderhoud doen maar wil wel OEM zodat dit niet opvalt en ik geen garantie verlies.

Waar gaan jullie (mag online) voor OEM onderdelen? Zit nog met een voertuig (Volkswagen) met garantie die interval van 2 jaar of 50000km. Veel te veel uiteraard dus ik ga tussendoor zelf onderhoud doen maar wil wel OEM zodat dit niet opvalt en ik geen garantie verlies.
Ben al een paar keer vagshop.nl tegengekomen bij uitzoeken van filter type nummers. Reviews zijn wel goed zo te zien.

Daar hebben ze wel OEM filters e.d. maar nooit iets besteld omdat die vrij duur zijn in vgl m aftermarket. Mann-filters zijn gewoon de OEM leveranciers van VAG. Gebruiken dan enkel geen VAG type-nummer, maar hun eigen in de aftermarket branche.

50.000 km intervallen? 30.000 wist ik, en dat dat te lang zou zijn ook, maar van 50.000 heb ik nog nooit gehoord. Dat ik wel heel erg veel. Welk model specifiek, als ik vragen mag?

Terug
Bovenaan