Prijsschatting dell workstation

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wojak

Well-known member
Crowdfunder FE
iTrader: 100% (2/2)
Graag een prijsschatting voor het volgende:

Betreft een dell precision tower 7910, met volgende voornaamste specs:

-2 CPU's: 2 keer Intel XEON E5-2643 v3
-In totaal 128 GB RAM DDR4 ( 64 GB per CPU) van het type SK Hynix HMA42GR7MFR4N-TF (16GB per lat)
-8 TB harde schijf in RAID 0 configuratie (hardware raid controller aanwezig) (2 keer 4TB Seagate ST4000DM000)
-500 GB SSD Hynix SH920 2.5 7 MM
-2 GPU's: Nvidia Tesla K20C en Nvidia Quadro K2200
-2 netwerkkaarten Intel I210 (gigabit netwerk kaart) en Intel I217-LM
-Windows 10 pro clean install.

Vind het moeilijk hier een correct getal op te plakken.
 
Is inderdaad een hele moeilijke hé.
Is een workstation voor heel specifieke doeleinden, zou niet direct een toepassing weten voor die k20c, is eigenlijk enkel een rekenunit waar je zelfs geen scherm kan aanhangen (vandaar die K2200 die er bij steekt). Kaart koste een stevige 3000€ toen die uitkwam dik 11 jaar geleden!
Computer zelf zal een jaar of 8 zijn.
Dit is een heel specifieke computer voor heel specifieke doeleinden (CUDA/OpenCL computations, vermoedelijk dus allerhande simulaties).

M.a.w. moeilijk een bedrag op te kleven.
Refurbishers verkopen hem nog steeds en als je hem volgens jouw specificaties zet kom je zonder die Tesla kaart al aan pakweg 1100€, maar eerlijk, ik zie niemand dat soort geld er aan geven, en als iemand zo een heel speciefiek toestel willen kopen gaan ze het nooit op 2dehands, BG of tweakers gaan zoeken vrees ik, daar zo een toestel misschien maar eens per x aantal maanden tevoorschijn zou komen.

Hier of op 2de hands sites zie ik je er niet meer dan 500 à 600€ voor krijgen van iemand die met zoiets is zou willen spelen.

Let op, je kan het ding wel nog spectaculair upgraden, wanneer je de laatste bios (A34) erin steekt neemt dat ding dacht ik twee stuks E5-2699 V4 (kan je met wat geluk vinden voor dik 200€/stuk), en dan heb je wel een stevig rekenbeest!
 
Let op, je kan het ding wel nog spectaculair upgraden, wanneer je de laatste bios (A34) erin steekt neemt dat ding dacht ik twee stuks E5-2699 V4 (kan je met wat geluk vinden voor dik 200€/stuk), en dan heb je wel een stevig rekenbeest!

Akkoord het is een moeilijke zoals ik zelf zei. Maar neemt niet weg dat het nog steeds een rekenbeest is en blaaste meeste high end gamingpc's omver die sommigen vooral gebruiken voor solidworks en dergelijke. Je kan altijd blijven upgraden natuurlijk. Maar mijns inziens heeft die de upgrade niet perse nodig.

Zal vooral ideaal zijn die simulaties, CAD programma's modelling en dergelijke doet.


Ik hoef er zeker niet de hoofdprijs voor te hebben maar nu ook niet voor zeg maar een 300€.
 
Je kan eens door de inventory van Gekko Computer gaan. Die verkopen veel refurbished stuff, waaronder workstations.

Voorbeeldje met dezelfde CPU setup, maar minder RAM/Storage/GPU: https://www.gekko-computer.de/en/30174.html. Maar moet in principe toch gemakkelijk > €1000 kunnen opleveren voor de juiste koper.

Vraag misschien eens of ze een quote maken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan