Prijsdaling net na aankoop: terug bestellen en retourneren?

Ik heb het zelf ook aan de hand bij Levi's.
Kleren gekocht toen sale begon.
Bij een jas stond expliciet vermeld 'Uitgesloten van acties'.

Ik koop hem samen met nog andere zaken die wel in sale waren.
1 dag na mijn bestelling stond die jas dan ineens toch in actie, mijn bestelling kwam 3 dagen later toe.
Ik mail de klantendienst dat er bij de jas vermeld stond dat deze uitgesloten is van acties en ik, indien mogelijk, graag vouchers voor het verschil zou krijgen.
Ik vermeld ook dat ik het onnuttig zou vinden om deze terug te sturen om dan gewoon opnieuw te kopen.

Antwoord klantendienst; We kunnen geen vouchers geven, dan raad ik U aan om het terug te sturen en opnieuw te kopen.
Kost hun meer geld op deze manier en ik was met vouchers tevreden geweest.
Dan had ik dat geld ook weer opnieuw gespendeerd in hun shop.

Jas is vandaag uit principe dan ook teruggestuurd en vanaf dat ik bericht heb dat het in orde is, bestel ik die waarschijnlijk opnieuw.
Tenzij ik me bedenk en dan hebben ze helemaal niks gehad.

In mijn ogen als zaakvoerder is dat toch slechte zaken doen op deze manier.
Zij hebben retourkosten, verwerking van die retour, verwerking terugbetaling,...
En dan nog eventueel verwerken van nieuwe bestelling + betaling.
Of zelfs kans dat ik niks nieuw koop en zij op die manier ook verlies maken.
Maar ja ook hun beleid zeker.
Je weet niet aan welke prijs zij hebben moeten inkopen. Misschien doen ze wel verlies als ze jou die vouchers geven.
Ze kunnen het teruggestuurde item misschien terug aan de normale prijs verkopen als de actie voorbij is.

Voor multinationals is dat peanuts op het totaal zakencijfer, een klant meer of minder maakt hen echt niet uit... Voor kleinere webshops is het natuurlijk vervelender.
Dat maakt dan nog een groter verschil in principe op een grote hoop.
Veel meer klanten dan een kleine webshop, dus 2 x zo een verlies maken of 50 x dat verlies maken.

Zal zeker peanuts zijn, maar ik veronderstel dat ze toch graag zoveel mogelijk klanten hebben of verkopen.

Ma eigenlijk boeit het mij niet echt.
Ik ben helemaal niet kwaad of vervelend, maar vond het gewoon wel raar zaken doen.
Dit kost hen op elk vlak meer dan vouchers geven.
Mja het zal wat eigen zijn bij de meeste zeker, het merk waar ik voor uitbaat doet ook rare dingen van tijd.

Je weet niet aan welke prijs zij hebben moeten inkopen. Misschien doen ze wel verlies als ze jou die vouchers geven.
Ze kunnen het teruggestuurde item misschien terug aan de normale prijs verkopen als de actie voorbij is.
Ze verkopen het nu toch ook gewoon aan die prijs.
Dus ze doen hetzelfde verlies als ik het opnieuw koop aan de actieprijs zoals ze voorstellen?
Blijft toch hetzelfde...
Alleen heb ik nu nog de vrije keuze om het niet meer te kopen of elders of iets anders te kopen.
Met vouchers was ik sowieso gebonden aan hun.

En daarbij ben ik vrij zeker dat het niet onder de inkoopprijs verkocht is.
En het gaat hier over de officiële store van Levi's zelf hé.

Maakt ook niet uit in dit geval.
Als ze mij vouchers hadden gegeven hadden ze enkel het verschil in opbrengst van de volledige prijs of de actieprijs.
Nu hebben ze dat verschil + daarbovenop nog retourkost, verwerkingskosten,...

Laatst bewerkt:
Mogelijks hebben ze ook gewoon een stuk meer informatie. Het is niet omdat jij dat zo doet, dat anderen dat ook doen.
Daarmee wil ik zeggen :
Mogelijks is het voor hun onder de streep voordelig om het systematisch te weigeren, doordat er misschien een significant aandeel personen het de moeite niet waard vindt om dingen terug te sturen. Ergo, ze moeten geen prijsverschil terugbetalen en hebben er helemaal geen kosten aan.

Mogelijks hebben ze ook gewoon een stuk meer informatie. Het is niet omdat jij dat zo doet, dat anderen dat ook doen.
Daarmee wil ik zeggen :
Mogelijks is het voor hun onder de streep voordelig om het systematisch te weigeren, doordat er misschien een significant aandeel personen het de moeite niet waard vindt om dingen terug te sturen. Ergo, ze moeten geen prijsverschil terugbetalen en hebben er helemaal geen kosten aan.
Ja, dat kan wel een verklaring zijn.
Er zal zeker een deel zijn dat denkt fuck it.
Ik zou zelf meestal ook fuck it denken als het verschil € 20 ofzo was, maar voor € 60 doe ik het wel even.

In mijn geval nam ik dus de moeite om hun te contacteren en had ik in mijn eerst contact al aangegeven dat ik het anders terugstuur.
Dus ja dan is dat in dit geval al minder aannemelijk dat ik het dan toch niet zou doen.
Maar ja als ze om die reden inderdaad helemaal de mogelijkheid niet geven van vouchers dan stopt het daar natuurlijk.

Terug
Bovenaan