Ben jij een rollercoasterfan?

• Totaal aantal stemmers
    175
Ben vergevorderde planning aan het maken met mijn broer voor de combo Energylandia en Legendia te doen begin juli!

We zouden 's middags toekomen om 12u in Krakow, dus in de namiddag zouden we eerst Auschwitz bezoeken, das daar vlakbij dus waarom niet?
Dan 2 dagen Energylandia, 1 dag Legendia en weer een dag Energylandia.
Op dag 2 van Energylandia gaan we wrs focussen op hun waterpark.

En eind mei begin juni gaan we waarschijnlijk Thorpe, Alton Towers en Blackpool Pleasure Beach doen!
Wow jaloers :)

Heeft er iemand ervaring met Parc Asterix en of het de moeite is om het te doen met een overnachting? Beetje aan het twijfelen tussen La cité suspendu of Quay du lutèce. Beide zien er leuk gethematiseerd uit.

Heeft er iemand ervaring met Parc Asterix en of het de moeite is om het te doen met een overnachting? Beetje aan het twijfelen tussen La cité suspendu of Quay du lutèce. Beide zien er leuk gethematiseerd uit.

Zie vorige pagina :)

Vind van wel. Al was het wel immens druk toen ik ging een paar maand geleden. Maar wel genoeg leuke attracties om u 2 dagen bezig te houden vind ik.

Wij zijn geweest in een weekdag eens , maar Disney was net in staking en niet open , dus ik vermoed dat er veel mensen dus naar Asterix zijn geweest in de plaats want het was wel vrij druk.

Hebben toen ook niet alles kunnen doen , maar wel al de belangrijkste (thrills).
Dus Geen shows of kleinere attracties die je bvb in Plopsaland ofzo ook hebt staan.

Zou dus opteren voor 2 dagen of zo een fast pass.

Ik zie dat Plopsaland in maart open is, terwijl de andere parken nog gesloten zijn.

Ben nu benieuwd of alle rollercoasters wel zullen werken en of het over de koppen lopen zal zijn.

Wij zijn vorig jaar rond deze tijd in de krokusvakantie geweest.

Het weer was iets minder toen maar amper volk.

Aan de klap geraakt met iemand dat een rollercoaster stond te bedienen en zei in krokus meestal heel rustig.

De Noord-Fransen hebben week vroeger verlof dus beduidend minder volk dan.

Gisteren gelezen dat er mensen geëvacueerd moesten worden uit de Ride to happiness.

Lijkt me echt een trauma voor het leven.

Tickets voor Energylandia zijn geboekt se! Ideale timing, want ze geven tot en met 21/03 50% koirting op elk 2e ticket!
Tickets zijn geldig voor heel het hoogseizoen, dus niet eens op datum. Toch eenbesparing van 67 euro voor ons in totaal, das al de moeite.

Binnenkort een trip naar Europa-Park. Eerst een dag naar Rulantica en dan 2 dagen Europa-Park. Qua hotel voor B&B Hotel Rust-Ettenheim gekozen. Ligt op ongeveer 10min rijden van het pretpark.

Stond al lang op de planning om eens te doen en binnenkort is het zover. Kijk er echt naar uit!

Al even geleden maar nog even mijn ervaring in Alton Towers. Ondanks openingsweekend dacht ik wel alles eens te kunnen doen omdat het park tot 8u open was maar was te weinig te tijd om alles te doen jammer genoeg. Overal zeer lang aanschuiven maar dat kwam volgens mij ook door het feit dat er enorm veel pannes waren. Galactica, Rita, 13 zo goed als ganse dag buiten dienst en Oblivion de helft van de tijd.
Nemesis, leuk maar ik vond hem iets te snel, ik zie toch graag iets tijdens de rit, alles vloog voorbij in een waas.
The Smiler, volledig mijn ding, echt heerlijk, nog voor je het beseft heb je al een koprol gedaan :biglaugh: Heeft zijn naam niet gestolen.
Wickerman en Oblivion gedaan toen het al donker was, beiden zeer goed geschikt daarvoor. Wickerman lijkt er wat voor gemaakt zelfs met die vlammen en lichten. Dan nog enkele kleine attracties, waren ook in orde allemaal.
Zeer mooi pretpark eigenlijk, duidelijk veel herschilderd ook voor de opening, geen enkele attractie of decoratie die er oud uit zag. De roetsbanen zeer soepel. En er is ook nog redelijk wat ruimte voor nieuwe attracties eigenlijk. Grootste probleem lijkt me de betrouwbaarheid van sommige attracties.
En dit staat los van het park maar UK is toch zeer gastvriendelijk imo.

Binnenkort een trip naar Europa-Park. Eerst een dag naar Rulantica en dan 2 dagen Europa-Park. Qua hotel voor B&B Hotel Rust-Ettenheim gekozen. Ligt op ongeveer 10min rijden van het pretpark.

Stond al lang op de planning om eens te doen en binnenkort is het zover. Kijk er echt naar uit!

En we zijn terug van Europa-Park. Net voor de Paasvakantie geweest dus qua drukte was dat ideaal. De eerste dag gekozen voor Rulantica. Ik ben absoluut geen waterrat maar dit kan ik iedereen aanraden. Prachtige aankleding, zeer leuke waterglijbanen en de cocktails zijn geweldig. Vinter Rytt met die halfpipe mag er wel zijn.

De tweede en derde dag Europa-Park zelf ontdekt. Maximum wachttijd was 20min voor Wodan en Eurosat Can Can coaster. Voor de rest niet meer dan 15min moeten wachten. Voltron is echt een beest van een rollercoaster. Blue Fire is al wat ouder maar absoluut de moeite. Met Silver Star eindelijk mijn eerste hypercoaster gedaan. Voor een baan uit 2002 rijdt die nog zeer soepel. Arthur is een zeer inventieve en prachtig aangeklede rollercoaster.

Een pluspunt vond ik de prijs van drank/eten. Dat vond ik allemaal nog vrij schappelijk naar pretparknormen. Gezien het 50 jarige bestaan was het park zeer mooi aangekleed en proper onderhouden.

En ook nog Roland Mack zien voorbijrijden in zijn golfkar :rofl:

Gisteren nog eens een dagje plopsaland met kindjes gedaan.
Dus geen zotte attracties maar wel enorm genoten van de dag.

Ik dacht Paasvakantie hele drukke wachtrijen , maar dit viel enorm goed
2x 20 minuten was het langste (bos van plop en die van bumba).
De rest zaten we er meteen de volgende rit op (draak, kevertjes, splash, kleinere dingen,...)

We hebben wel alle shows (Maya, Bumba en plop) gedaan op de middag, misschien hebben we op die manier de wachtrijen wat vermeden.
Voor het eerst ook de echte kabouter plop (en klus, kwebbel en smal) zien was wel een hoogte punt ook om je kind zo te zien meeleven.
Je merkt wel dat ze wel al een dagje ouder worden (als volwassene), maar dat stoort de show helemaal niet.

Klus moest bvb. vaak gaan zitten , maar de man is ook al 77 jaar, sjiek dat hij dit nog altijd doet !

Jaarlijkse familie uitstap naar de Efteling achter de rug. Dat blijft voor mij toch één van de leukste familiepretparken. Danse Macabre ook voor de eerste keer gedaan. Leuke attractie voor het gezin en zeer mooi aangekleed. Sinds kort een nieuw ritschema en volgens de vriendin was het een hele verbetering.

Twee dagen Asterix parc gedaan met overnachting in Quay du lutèce.

Zéér mooi aangekleed park & hotel, imo vergelijkbaar van aankleding met Efteling. Prijzen voor eten en drinken zijn wel ferm de moeite en de porties net niet.

Heel toffe coasters en ook genoeg voor de kleinere te doen. Nadeel vond ik dat er aan de ingang van de actracties zelf niets aangeduid stond van wachttijden. Via de app kon je dat wel zien, maar dan moet je die wel downloaden natuurlijk.

Buffet en ontbijt van het hotel waren ook zeker ok. Begin januari kunnen boeken met redelijk wat korting. Kwam op (ongeveer) 650EUR voor 1 overnachting met diner & ontbijt en 2 dagen park voor 5 personen.

Toutatis was wel de topper van het bezoek.

Terug
Bovenaan