We kijken om in najaar eens naar disneyland te gaan met de kinderen (3 kinderen). Bedoeling is 1 overnachting mee te pikken. Voorlopig aan het kijken voor Hotel New York (marveltoestanden) al is me dat toch allemaal zeer kostelijk. Soit, op zich wel bereid om wat ducaten neer te leggen aangezien het nu ook niet iets is dat we ieder jaar willen doen.
Andere optie is een hotel los van disney in de buurt. Iemand suggesties of do's en dont's? Gemak primeert wel dus geen goesting om daar dan nog een half uur in de auto te moeten rondcrossen.
Vriendin en ik hebben enkele jaren geleden een jaar abbonmennt gehad waar we 10+ x op dat jaar geweest zijn, we gaan nu nog minstens 1x op een jaar. We hebben al ongeveer alles gedaan wat er is;
* op en af rijden op 1 dag
* in de buurt een hotel nemen (non-disney)
* Een partner hotel nemen (geen disney hotel, maar wel enkele voordelen)
* Center parcs village nature paris
* Disney hotels.
Uiteindelijk gaan we tegenwoordig
altijd een een disneyhotel + half pension. (== ontbijt + middag/avond maal).
Met een Disney hotel kan je ontbijten, en wandelen naarste park, uurtje eerder gaan. We zoeken een all-you-can-eat restaurant uit en dan hoef je in het park eigenlijk weinig uit te geven aan eten. Dat bied het grootste gemak. (Er zit wel een groot verschil tussen goedkoopste en duurste Disney Hotels)
Partner Hotel is ook wel een goede keuze, vanwege de shuttle, alleen ben ik niet zo snel terug in het hotel, en weet ik niet of ze die half pension optie aanbieden.
Die Center Parcs is wel leuk voor met kinderen als je bv een weekje daar wilt verblijven en dan 2-3 dagen Disney combineren. Heeft een groot zwembad complex en alles wat je van een Center Parcs zou verwachten.
Hotels in de buurt, zou ik afraden als het je gaat om gemak. (Je moet dan morgens naar Disney rijden of openbaar vervoer, parking nemen etc).
--
Wij gaan in september nu naar het Marvel hotel. (Alle andere buiten DisneyLand Hotel hebben we al gedaan).
Een paar jaar terug 2 nachten doorgebracht in
B&B Hotel in Magny-le-Hongre. Gratis shuttle service van en naar het park, uitgebreid ontbijt en propere kamers... Het hotel ligt in een soort enclave van verschillende hotels (Campanile, Explorers, Dream Castle,...).
Dit zijn inderdaad de partner hotels, geen Disney hotels, naar wel mét shuttle dienst inderdaad.