Ben jij een rollercoasterfan?

• Totaal aantal stemmers
    175
Morgen naar Bellewaerde met mn zussen en hun kinders en we zitten al te balen dat Amezonia gesloten is, maar ja tickets zijn al betaald. :(

En het weerbericht voor vrijdag is al heel de week om het uur te wisselen tussen "goed, bewolkt weer" en "buien". :angry:

EDIT: Prima meegevallen! Toffe dag, enkel jammer van dat nieuw themagebied...

Laatst bewerkt:
We kijken om in najaar eens naar disneyland te gaan met de kinderen (3 kinderen). Bedoeling is 1 overnachting mee te pikken. Voorlopig aan het kijken voor Hotel New York (marveltoestanden) al is me dat toch allemaal zeer kostelijk. Soit, op zich wel bereid om wat ducaten neer te leggen aangezien het nu ook niet iets is dat we ieder jaar willen doen.

Andere optie is een hotel los van disney in de buurt. Iemand suggesties of do's en dont's? Gemak primeert wel dus geen goesting om daar dan nog een half uur in de auto te moeten rondcrossen.
Vriendin en ik hebben enkele jaren geleden een jaar abbonmennt gehad waar we 10+ x op dat jaar geweest zijn, we gaan nu nog minstens 1x op een jaar. We hebben al ongeveer alles gedaan wat er is;
* op en af rijden op 1 dag
* in de buurt een hotel nemen (non-disney)
* Een partner hotel nemen (geen disney hotel, maar wel enkele voordelen)
* Center parcs village nature paris
* Disney hotels.

Uiteindelijk gaan we tegenwoordig altijd een een disneyhotel + half pension. (== ontbijt + middag/avond maal).
Met een Disney hotel kan je ontbijten, en wandelen naarste park, uurtje eerder gaan. We zoeken een all-you-can-eat restaurant uit en dan hoef je in het park eigenlijk weinig uit te geven aan eten. Dat bied het grootste gemak. (Er zit wel een groot verschil tussen goedkoopste en duurste Disney Hotels)
Partner Hotel is ook wel een goede keuze, vanwege de shuttle, alleen ben ik niet zo snel terug in het hotel, en weet ik niet of ze die half pension optie aanbieden.
Die Center Parcs is wel leuk voor met kinderen als je bv een weekje daar wilt verblijven en dan 2-3 dagen Disney combineren. Heeft een groot zwembad complex en alles wat je van een Center Parcs zou verwachten.

Hotels in de buurt, zou ik afraden als het je gaat om gemak. (Je moet dan morgens naar Disney rijden of openbaar vervoer, parking nemen etc).
--
Wij gaan in september nu naar het Marvel hotel. (Alle andere buiten DisneyLand Hotel hebben we al gedaan).

Een paar jaar terug 2 nachten doorgebracht in B&B Hotel in Magny-le-Hongre. Gratis shuttle service van en naar het park, uitgebreid ontbijt en propere kamers... Het hotel ligt in een soort enclave van verschillende hotels (Campanile, Explorers, Dream Castle,...).
Dit zijn inderdaad de partner hotels, geen Disney hotels, naar wel mét shuttle dienst inderdaad.

https://www.hln.be/binnenland/mijn-...arbij-man-in-het-water-terecht-kwam~a00b599a/

Alstublieft zeg :rofl: Overdrijf anders.

Bootjes staan stil en dan beslist men maar om van de ene boot naar de andere te stappen, wat niet toegelaten is. Vervolgens breekt er paniek uit omdat die mensen zich niet rustig kunnen houden en valt er logischerwijs iemand in het water.

Die uitleg dat de boot begon te zinken en kantelen kan normaal gezien ook niet als je daar gewoon rustig in blijft zitten. Wss beetje water ingekomen al direct liggen catalogeren als "zinken" :unsure:

Die mensen hier hebben toch echt zelf de boter op het hoofd als ik dat allemaal lees.

https://www.hln.be/binnenland/mijn-...arbij-man-in-het-water-terecht-kwam~a00b599a/

Alstublieft zeg :rofl: Overdrijf anders.

Bootjes staan stil en dan beslist men maar om van de ene boot naar de andere te stappen, wat niet toegelaten is. Vervolgens breekt er paniek uit omdat die mensen zich niet rustig kunnen houden en valt er logischerwijs iemand in het water.

Die uitleg dat de boot begon te zinken en kantelen kan normaal gezien ook niet als je daar gewoon rustig in blijft zitten. Wss beetje water ingekomen al direct liggen catalogeren als "zinken" :unsure:

Die mensen hier hebben toch echt zelf de boter op het hoofd als ik dat allemaal lees.
Amai zeg, die ene die daar in volle paniek in het Frans zit te commanderen dat ze er langs die ene kant uit moeten klimmen. Dat is het soort mensen dat er net voor zorgt dat er ongevallen gebeuren. Als volwassen man met tig kinderen rondom jou zou je toch echt beter moeten weten.

De persoon die je rustig hoort zeggen dat ze gewoon moeten blijven zitten, die mogen ze gerust opzoeken en een medaille geven.

Morgen naar Bellewaerde met mn zussen en hun kinders en we zitten al te balen dat Amezonia gesloten is, maar ja tickets zijn al betaald. :(

En het weerbericht voor vrijdag is al heel de week om het uur te wisselen tussen "goed, bewolkt weer" en "buien". :angry:

EDIT: Prima meegevallen! Toffe dag, enkel jammer van dat nieuw themagebied...
Wij zijn vorige donderdag geweest.
El volador was ook gesloten.
We gaan al sinds 4 j elk jaar naar bellewaerde. T blijft leuk
Deze week gaan we naar toverland. Leuk dat t open is tot 21 u. Eerste keer, ben echt wel benieuwd

Deze week gaan we naar toverland. Leuk dat t open is tot 21 u. Eerste keer, ben echt wel benieuwd
El Volador is die ene naast Huracan he? Die omhoog gaat en kantelt. Was ook gesloten toen we daar waren.

Was wel content dat we aan parking Mexico konden parkeren, bomen boden veel schaduw aan, toen we terug naar de auto gingen was het niet ondraaglijk warm en de airco kon zachtjes draaien.

Toverland is de max. Ben er nog geweest toen het nog maar net open was, die scooters waren toen het hoogtepunt van het park :).

Onlangs naar Europapark geweest. Aanrader, al moet je wel voor minstens 2 dagen gaan vind ik.

Toverland is de max. Ben er nog geweest toen het nog maar net open was, die scooters waren toen het hoogtepunt van het park :).
Juist terug van een dagje toverland. Was toch ongeveer 1.40u heen en 1.20u terug rijden (terug was korter omdat we 120 km mochten rijden)

Was toch verrast dat er zoweinig volk is.
Op de meeste attracties een 5 tal min moeten wachten.

De beste (in willekeurige volgorde)
-troy (echt goed, zeer snel, leuk!)
-fénix (was goed, maar niet super)
-dwervelwind
-booster bike
etc..

Over
-Picarus: zeer mooie attractie mar vond het niet veel voorstellen
-djengu river: niet de moeite
-maximus Blitz bahn. De voorbije weken zag ik altijd 40 min pauze dus ik dacht dat het wel een goede attractie zou zijn. Bij ons eveneens 40 min wachtrij en is niet de moeite om hiervoor 40 min in de wachtrij te staan
Etc..

Ze hebben echt wel een mooi en zeer ruime binnenspeeltuin.

meerdere molens hebben we meerdere keren kunnen doen
Voor herhaling vatbaar: jazeker
Aanrader: zeker

Deze maandag en dinsdag 2 dagen Efteling achter de rug met een overnachting in het Efteling Hotel. Wat een fantastisch park en hotel - ik kan het alleen maar aanraden. Jammer genoeg wel veel regen gehad vanaf dinsdag in de namiddag, maar er zijn gelukkig veel binnen attracties.

Na 5 Efteling-bezoekjes ook eens in de Baron geraakt - vroeger nooit echt tijd voor gehad of genomen. :) Leuke coaster, maar Joris en de Draak blijft toch mijn persoonlijke favoriet.

Een voordeel van een verblijf in het Efteling Hotel is dat je een half uur vroeger in het park binnen mag. Dus dat geeft je de kans om sommige attracties binnen te kunnen quasi zonder wachtrij (de attracties zijn wel beperkt, maar Baron bijv. is zo wel vroeger open waar je typisch toch lange wachtrijen hebt).

Ook de theatershow "Caro" gedaan en kan ik ook alleen maar aanraden. Ook de show van Raveleijn eindelijk eens gezien. Daarvoor hebben wij die nooit gedaan, maar kan ik ook echt aanraden.

Nu ook eens deftig tijd genomen voor het Sprookjesbos (toch 3 uur over gedaan inclusief ons middageten) en het "Land van Laaf" bezocht. Vond ik persoonlijk wel wat boring, maar onze zoon van 3,5 jaar vond het geweldig. :) Ik kijk al uit naar ons volgend bezoek in de winter (waarschijnlijk dan wel een daguitstapje).

Laatst bewerkt:
Indien t hier telt, begin deze week naar Aqualibi geweest. Ze hebben daar sinds vorig jaar weer 4 nieuwe glijbanen bij gezet en ik moet zeggen, ik was best aangenaam verrast. Mss kwam het doordat we maar 14€ p ticket moesten betalen 😅

Fijne glijbanen, zeker de nieuwste. Lange wildwaterbaan ook. Qua drukte viel het wel mee, gok dat we max 30min gewacht hebben bij de nieuwste banen. T centrale zwembad is wel vrij klein vergeleken met een deftige center parcs maar daar hebben we amper in gezeten.

Twee minpuntjes
- 1 horeca punt waar je veel te lang moest wachten
- strakke zwembroek dragen. Werd wel deftig op gecontroleerd want niemand met short kwam erdoor. Uiteindelijk is t 15min ongemakkelijk en erna let je er ni meer op

Juist terug van een dagje toverland. Was toch ongeveer 1.40u heen en 1.20u terug rijden (terug was korter omdat we 120 km mochten rijden)

Was toch verrast dat er zoweinig volk is.
Op de meeste attracties een 5 tal min moeten wachten.

De beste (in willekeurige volgorde)
-troy (echt goed, zeer snel, leuk!)
-fénix (was goed, maar niet super)
-dwervelwind
-booster bike
etc..

Over
-Picarus: zeer mooie attractie mar vond het niet veel voorstellen
-djengu river: niet de moeite
-maximus Blitz bahn. De voorbije weken zag ik altijd 40 min pauze dus ik dacht dat het wel een goede attractie zou zijn. Bij ons eveneens 40 min wachtrij en is niet de moeite om hiervoor 40 min in de wachtrij te staan
Etc..

Ze hebben echt wel een mooi en zeer ruime binnenspeeltuin.

meerdere molens hebben we meerdere keren kunnen doen
Voor herhaling vatbaar: jazeker
Aanrader: zeker
Staat hier al even op de bucketlist, maar zal voor volgend jaar zijn. :) Lijkt mij wel een leuk park, maar niet supergroot?

Staat hier al even op de bucketlist, maar zal voor volgend jaar zijn. :) Lijkt mij wel een leuk park, maar niet supergroot?
Nee is niet bijzonder groot. Denk dat het een beetje te vergelijken valt met Belgische pretparken qua grootte. Maar ik ga veel liever naar Toverland dan naar eender welk Belgisch pretpark.

Nee is niet bijzonder groot. Denk dat het een beetje te vergelijken valt met Belgische pretparken qua grootte. Maar ik ga veel liever naar Toverland dan naar eender welk Belgisch pretpark.
Ja, wij zijn de laatste jaren ook verder dan België aan 't kijken. Elk jaar ga ik en mijn vriendin naar Phantasialand (op mijn verjaardag - vroeger mocht je dan gratis binnen, maar ondertussen doen ze dat niet meer) en meestal 2 keer Efteling per jaar.

Toverland, Europa-Park en Parc Asterix staan hier nog op de bucketlist voor de komende 5 jaar. :)

Walibi 4 jaar geleden nog eens gedaan en dat is ons toen niet bevallen (was er kei druk wegens Halloween - 2 uur wachten bij Loup-Garou en Tiki Waka van 't zelfde... :eek2:). Speedy passes waren allemaal uitverkocht, dus hadden geen andere keuze. Pulsar vind ik dan wel weer een machtige attractie in Walibi. :love2:

Vorig jaar Bobbejaanland gedaan... park is ook sterk achteruit gegaan vind ik... Jammer om te zien, want ben ermee opgegroeid (elke zomer gingen we naar Bobbejaanland als kind).

Plopsaland De Panne was dan wel weer verrassend goed 2 zomers geleden. :)

Vandaag dag phantasialand gepland.
Ben ondertussen al een uur aan het aanschuiven vanaf de afrit aan de autostrade naar de parking en nu in de wachtrij richting de ingang. Nog zeker 20min te gaan voor we binnen zijn. Mijn humeur is al deels om zeep.
Zo slecht geregeld hier, niet normaal.
Staat 2 man aan den ingang om ticketjes te scannen terwijl er paar duizend man binnen moet. Had wel wat anders verwacht van die duitse grundlichkeit.

Vandaag dag phantasialand gepland.
Ben ondertussen al een uur aan het aanschuiven vanaf de afrit aan de autostrade naar de parking en nu in de wachtrij richting de ingang. Nog zeker 20min te gaan voor we binnen zijn. Mijn humeur is al deels om zeep.
Zo slecht geregeld hier, niet normaal.
Staat 2 man aan den ingang om ticketjes te scannen terwijl er paar duizend man binnen moet. Had wel wat anders verwacht van die duitse grundlichkeit.
Eerste keer? :) Wij hadden dat toen ook aan de hand... de jaren daarna altijd goed op tijd naar daar gereden.

Ge gaat de miserie rap vergeten zijn na een ritje Taron. (y)

Gisteren naar de Efteling geweest, was meer dan 6 jaar geleden. Dat blijft toch echt een prachtig park, overal proper, om de zoveel meter vuilbakken enz.

Joris en de Draak blijft toch de favoriet, 2x ingeweest voor beide routes. Helaas waren er heel de dag problemen met de Baron, en met de Vliegende Hollander. De Hollander hebben we uiteindelijk nog wel kunnen doen, toen we daar aan het aanschuiven waren zag ik op de app dat de Baron open was, de eerste keer van heel de dag, maar toen was het al na 17u en je moest al 45 minuten aanschuiven.

Dan maar Piraña gedaan, 5 minuten aanschuiven voor toch wel ferm nat te
worden, en als afsluiter de Fata Morgana.

Dat blijft toch 1 van de sterktes van de Efteling vind ik, zelfs de trage rides zoals de Fata Morgana, of de Droomvlucht, zijn prachtig uitgewerkt. Bobbejaanland kan hier wel een puntje aan zuigen.

Gisteren voor het eerst in 20 jaar nog eens naar Walibi geweest. Ik was aangenaam verrast door de zone waar o.a. de Kondaa staat (wow wat een attractie trouwens :o ) Maar mijn favoriet van toen ik een tiener was, viel erg tegen, ik kwam er bijna slecht uit, namelijk de weerwolf. Zo een brak geval geworden.
En een plusje want onze dochter heeft haar 1ste coaster ooit gedaan, de Fun Pilot. Nu was ze (heel erg nipt) groot genoeg. Toen we in april naar Plopsaland waren was ze nog geen 90cm. Resultaat: ze wou nog :biglaugh: Hopelijk is de microbe voor pretparken ook bij haar aanwezig en blijvend. 🤞

Aan te raden kanaal voor wie geïnteresseerd is in de technische kant van achtbanen en pretparken.

Terug
Bovenaan