Ben jij een rollercoasterfan?

• Totaal aantal stemmers
    175
We zijn naar Toverland gegaan. Mooi park, een aantal attracties die we hier in België niet hebben (zoals met die bikes of bobslee), maar buiten de Fenix niet echt een topper voor de achtbaanliefhebber.

Ej, gaan we hier Troy een beetje uit het oog verliezen of wat???😅

Troy? Serieus?

Ik vond die de hel...

Je wordt helemaal door elkaar geschut en stapt er net niet uit met een paar gebroken ribben.

Leuk? Nee
Pijnlijk? Ooh ja!

Wij gaan in Juli naar Europapark.

Rijden we het best via Luxemburg - Metz - Straatsburg - Rust of direct via Duitsland om zo tolwegen te vermijden?

I.v.m. die tolwegen, moet je vooraf al je tolweg betalen of kan dit nog steeds op de autostrade?

Wij gaan in Juli naar Europapark.

Rijden we het best via Luxemburg - Metz - Straatsburg - Rust of direct via Duitsland om zo tolwegen te vermijden?

I.v.m. die tolwegen, moet je vooraf al je tolweg betalen of kan dit nog steeds op de autostrade?
Wij gaan iets zuidelijker op vakantie. Ik heb ook al gekeken hoe ik er naartoe zou rijden. Via Frankrijk is er peage te betalen en Straatsburg is nu ook een milieu vignet nodig. Ik heb al gezegd dat we gewoon via Duitsland gaan rijden. Is een half uurtje langer maar hoef ik niet in te zitten met peages en Franse vignetten. Een Duits heb ik wel dus dat is geen probleem.

Troy? Serieus?

Ik vond die de hel...

Je wordt helemaal door elkaar geschut en stapt er net niet uit met een paar gebroken ribben.

Leuk? Nee
Pijnlijk? Ooh ja!
Als ge gebroken ribben wilt hebben, moet ge die in Movie Park doen. Die is verschrikkelijk.
En de Weerwolf in Walibi trekt ook op niks meer. Die 2 rijden precies op vierkante wielen.

De Troy was 2 jaar geleden nochtans héél soepel.

We kijken om in najaar eens naar disneyland te gaan met de kinderen (3 kinderen). Bedoeling is 1 overnachting mee te pikken. Voorlopig aan het kijken voor Hotel New York (marveltoestanden) al is me dat toch allemaal zeer kostelijk. Soit, op zich wel bereid om wat ducaten neer te leggen aangezien het nu ook niet iets is dat we ieder jaar willen doen.

Andere optie is een hotel los van disney in de buurt. Iemand suggesties of do's en dont's? Gemak primeert wel dus geen goesting om daar dan nog een half uur in de auto te moeten rondcrossen.

We kijken om in najaar eens naar disneyland te gaan met de kinderen (3 kinderen). Bedoeling is 1 overnachting mee te pikken. Voorlopig aan het kijken voor Hotel New York (marveltoestanden) al is me dat toch allemaal zeer kostelijk. Soit, op zich wel bereid om wat ducaten neer te leggen aangezien het nu ook niet iets is dat we ieder jaar willen doen.

Andere optie is een hotel los van disney in de buurt. Iemand suggesties of do's en dont's? Gemak primeert wel dus geen goesting om daar dan nog een half uur in de auto te moeten rondcrossen.
Handig om mee te nemen in de "berekeningen": parkeren bij Disney (als je niet in een Disney-hotel) zit, kost 30euro/dag.

Je hebt hotels buiten Disney die even goed wel gelinkt zijn aan Disney. Daar is dan, voor zover ik me herinner, ook een shuttle voor. Dat zijn uiteraard ook niet de goedkoopste.
Met 3 kinderen zou ik persoonlijk wel een Disney hotel pakken. Je hebt dan idd wel het comfort dat je gewoon vanuit het park richting u hotel kan wandelen, of 10 minuutjes op een shuttle zitten als het Santa Fe oid is. En vooral: als je wat uitkijkt gaan die kinderen gewoon gratis mee als er een actie is.

Ik ben in maart met de vriendin geweest. Ons hotel lag buiten het park. Parkeren kon in de ondergrondse garage van het hotel (gratis).
Hôtel Mercure Marne-la-Vallée Bussy-Saint-Georges

Plein schuin over steken en daar de trein nemen. 2 haltes verder uitstappen en je bent aan Disneyland.

Wij zouden zouden naar Plopsaqua gaan in Hannuit. Nog nooit een Plopsaqua bezocht.

Daarom 2 vraagjes

Kan je daar binnen ook eten en /of picknicken ? Ik vermoed van wel....

De parking is zoals gewoonlijk vrij duur , maar ik klein beetje verderop een carpoolparking staan. Vermoedelijk wordt dat nog veel gedaan ?

Wij zouden zouden naar Plopsaqua gaan in Hannuit. Nog nooit een Plopsaqua bezocht.

Daarom 2 vraagjes

De parking is zoals gewoonlijk vrij duur , maar ik klein beetje verderop een carpoolparking staan. Vermoedelijk wordt dat nog veel gedaan ?
Wij zijn al een aantal keren geweest in de Panne en daar heb je in Plopsa aqua een frituur met de basic stuff friet Hamburger curryworst.

Picknicken kan wel in Plopsaland nog niet iemand dit zien doen in Plopsa aqua.

Hopelijk ben je hier toch een beetje mee geholpen.

Daarom 2 vraagjes

Ik wil je niet ontmoedigen, maar toch 1 tip: gewoon niet gaan.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar toch 1 tip: gewoon niet gaan.

Ok bedankt, ik had ook niet gekeken naar de reviews (die zijn ook niet denderend).
Daarom ook mijn budget vriendelijke vragen (want ik weet dat Plopsa zo is).

Zochten eigenlijk gewoon een leuk subtropisch zwembad tussen Brussen en Spa ergens (en deze lag op de weg).
Er zijn ook niet echt leuke Lago's (die altijd wel leuk zijn) in de buurt.

Veel alternatieven zijn er niet, :)

Laatst bewerkt:
Ok bedankt, ik had ook niet gekeken naar de reviews (die zijn ook niet denderend).

Zochten eigenlijk gewoon een leuk subtropisch zwembad tussen Brussen en Spa ergens (en deze lag op de weg).

Dit zijn de eetgelegenheden daar.

Plopsa is inderdaad duur wij hebben een gold abonnement dus gratis naar alle parken en gratis parking 200 euro maar wij wonen op 30 min van de Panne.

Laatst bewerkt:
Zouden morgen naar een pretpark gaan met de gastjes, vorig jaar Walibi en het jaar ervoor Efteling gedaan, twijfel nu tss Bobbejaanland en Bellewaerde (Toverland toch iets te ver voor 1 dag van bij ons).

Ik heb de indruk dat Bobbejaanland minder uitgestrekt is en qua park mss wat minder mooi, maar ze hebben op het eerste zicht wel meer en leukere attracties en vooral coasters?

Daarom 2 vraagjes

In het zwembad zelf kunt ge enkel frietjes en Co kopen. Ze hebben een Panos aan de inkom maar het is eigenlijk niet de bedoeling dat ge eten meeneemt. Moogt volgens mij ook geen eigen eten nuttigen in het zwembad.
Het wildwaterbad moogt ge pas in vanaf 1m30 of 1m40 en ze controleren (hoewel dat volgens mij allemaal zo wild niet is). Buizen weet ik niet meer maar dat hebben die van mij ook niet direct gemist.
Uw zwemkledij niet op voorhand aandoen want ze vragen aan de ingang al wel eens naar uw zwemkledij (om te controleren dat het de juiste is - geen zwemshorts- en misschien ook wel dat ge het al niet aanhebt voor de hygiene).

Als ge tickets met korting kunt scoren is dat wel eens plezant. In de buurt is er ook wel een binnenspeeltuin met resto moest ge een alternatief willen.

Een paar jaar terug 2 nachten doorgebracht in B&B Hotel in Magny-le-Hongre. Gratis shuttle service van en naar het park, uitgebreid ontbijt en propere kamers... Het hotel ligt in een soort enclave van verschillende hotels (Campanile, Explorers, Dream Castle,...).

Gisteren Bobbejaanland gedaan.

Best leuk omdat er toch voor een vrij klein park, net zoals in Walibi, veel coasters zijn, wat toch het leukste blijft aan zo een park.

De aankleding van het park zelf mist toch wel iets. Veel oudere attracties die echt weinig uitstralen, maar ook sommige nieuwe zoals Terra Magma die echt wat flauw en amateuristisch ogen.

Ik snap natuurlijk wel dat ze het met minder middelen moeten doen dan sommige andere parken, maar de details zijn vaak gewoon minder afgewerkt. Terwijl sommige van die details ook geen arm en een been kosten. Een lelijk onverzorgd plat dak dat je ziet wanneer je in de wachtrij staat, planchetten die compleet verkleurd of versleten zijn, een lelijke zwarte doek die ergens gewoon ophangt, de parking of een werkplaats die je ziet door een open poort, lelijke bakstenen muren die een lik verf kunnen gebruiken,... Zulke zaken zijn toch details die het algehele imago en de sfeer van een park bepalen. Ook al zijn dat zaken waar mijn gastjes uiteraard niet op letten.

Het was wel heel rustig, quasi geen wachtrijen, langste was eens 15min, op het einde van de dag konden we zelfs 2x gewoon blijven zitten in 2 attracties. Ironisch genoeg het langste staan wachten op onze hamburgers, +- 25min, dat was echt niet goed geregeld, al waren ze wel lekker en betere kwaliteit dan ik pakweg Plopsaland.

Vorig jaar de Kondaa in Walibi gedaan, die blijft voor mij toch de betere tov de Fury. In die laatste toch last gehad van mijn nek en hoofd, iets wat ik eigenlijk zelden of nooit heb gehad.

Ergernissen die je overal wel kan hebben, en vooral afhankelijk van het werkvolk en de andere bezoekers. Neemt niet weg dat Plopsaqua Landen een heel mooi (en groot) zwembad is.

Vorige maand geweest, net toen de zon goed uit zat en was heerlijk in het buitenbad. Ligstoelen, buitenbar, etc. De wildwaterbaan is heel leuk, het slagbad zoals elders (groot genoeg) en paar glijbanen, groot peuterbad en een gigantisch normaal zwembad om baantjes te zwemmen.

Parking kan je idd omzeilen door op 10min wandelafstand je auto te zetten op de carpoolparking. Het eten is er niet duurder dan elders, dat weet je als je naar 'pretparken' gaat.

De munt voor de lockers moet je gewoon kopen en bijhouden, is een leuk souvenir en kan je gewoon de volgende keren hergebruiken voor je locker (ook in De Panne). Dan verlies je ook geen geld erop als je het terug omwisselt voor cash.

Terug
Bovenaan