Prehistoric Planet

Apple TV Prehistoric Planet

Merci om me aan deze serie te laten denken, dat is nu eens het eerste van AppleTV dat ik écht graag zou willen zien. Misschien toch ook maar eens een maandje aanschaffen in de zomer dan ofzo.
 
Merci om me aan deze serie te laten denken, dat is nu eens het eerste van AppleTV dat ik écht graag zou willen zien. Misschien toch ook maar eens een maandje aanschaffen in de zomer dan ofzo.
Normaal kan je Apple TV+ ook 1 week gratis testen. Dus als je enkel deze serie wil zien kan je dat op deze manier doen.
 
De eerste aflevering kon mij eigenlijk maar matig boeien.
Uiteraard wel geweldige herinneringen aan Walking with Dinosaurs.

'k Heb het meer voor de landmastodonten denk ik.
 
Ben een grote dino fan maar deze serie doet het toch niet echt voor mij.
Ik stoor mij iets te fel aan de overdreven dramatische verhaaltjes er rond(
Bijv de moeder die traag bleek te zwemmen omdat ze zwanger is, het jong die dan lokaas speelt om tijd te rekken zodat de rest kan komen helpen"
Maar blijkbaar is dit voor vele net de aantrekkingskracht van deze serie.
 
Vermakelijk meer niet, het is altijd leuk om dinosaurussen aan het werk te zien in goede CGI. Helaas is dit alles wat het is, een tech-demo die zich voordoet als een wildlife documentaire. Erg mooie visuals en 'the voice' van sir David, zonder zou ik eigenlijk de serie niet uitkijken.

Bij veel van de dinosaurusontwerpen wordt veel gebruik gemaakt van 'creatieve vrijheid' en worden nogal grote veronderstellingen gemaakt, sommige gebaseerd op losse bewijzen, andere op pure speculatie.

De bonus content is interresanter dan de documentaire zelf (bijvoorbeeld er wordt uitgelegd waarom men nu weet dat Velociraptor veren hadden en de voordelen hiervan, etc. maar ook nog veel speculatie).
 
Vermakelijk meer niet, het is altijd leuk om dinosaurussen aan het werk te zien in goede CGI. Helaas is dit alles wat het is, een tech-demo die zich voordoet als een wildlife documentaire. Erg mooie visuals en 'the voice' van sir David, zonder zou ik eigenlijk de serie niet uitkijken.

Bij veel van de dinosaurusontwerpen wordt veel gebruik gemaakt van 'creatieve vrijheid' en worden nogal grote veronderstellingen gemaakt, sommige gebaseerd op losse bewijzen, andere op pure speculatie.

De bonus content is interresanter dan de documentaire zelf (bijvoorbeeld er wordt uitgelegd waarom men nu weet dat Velociraptor veren hadden en de voordelen hiervan, etc. maar ook nog veel speculatie).
Een deel uit paleontologie is natuurlijk ook wel speculatie. Men kan wel onderzoek verrichten, maar uiteindelijk bots je op dat vlak op je limieten, en hoe verder je teruggaat in de tijd, hoe minder er gekend is. Dat is nu éénmaal zo, je kan blijven onderzoek doen, maar uiteindelijk wist de Aarde zijn verleden beetje per beetje ook.

Hoe dinosaurussen eruit zien, men zal wel de grote lijnen kennen maar de precieze invulling en vooral de zachte onderdelen is lastiger. Kleur, waarvoor dit "onderdeel" diende, enzo, zijn allemaal topics van debat. Al kan je met een goede fantasy en logisch redeneren al heel ver geraken.

En speculeren, hypotheses stellen en debatteren maakt wel onderdeel uit van meer wetenschappen en al zeker de sociale wetenschappen. Maar het is wel een essentieel onderdeel.

Wildlife documentaires zijn trouwens ook een beetje in scène gezet, algemeen geweten.
 
Ik ben beginnen kijken, maar het heeft niet de magie van Walking with Dinosaurs. Ongelofelijk dat 25 jaar geleden zo een serie gemaakt is. Nog altijd top.
 
Terug
Bovenaan