Powerline adaptor of ?

In theorie kunnen die nieuwe chips een fase verspringen, de 1200+ kan dat al en de Magic 2 is nog nieuwer. Ik denk dat jij net pech hebt dan.

Ik heb geen UTP op de bovenverdieping, ik heb een UBNT AP ondersteboven naar het plafond gericht op 30cm onder mijn slaapkamervloer en ik haal daar zo ook 80mbps op 2.4gHz (5gHz gaat niet door de beton). Prima voor een slaapkamer, maar dat is voor mails en zo... Echt zware dingen moet ik daar gelukkig niet doen.
Ik kan dat van die fases bevestigen, de nieuwere kunnen er probleemloos mee om. Vroeger altijd met powerlines gewerkt, tijdens renovatie wel verstand gehad om overal FTP CAT6 te trekken. Always nice to have a cable at your disposal :)
 
Ik heb heel goeie ervaringen (na 2 huizen vol powerlines van Devolo) sinds vorig jaar met het Deco WiFi Mesh systeem van TP-Link. Ik heb er zo 3 strategisch in het huis geplaatst en overal prima dekking momenteel.
 
Ik heb ook geen geaarde stopcontacten werk al meer dan 10 jaar met Devolo powerline’s en het werkt nog steeds perfect. De afgelopen jaren ging er natuurlijk wel al eens een adapter stuk vooral die aan de router, maar dit is snel vervangen. Al gaat er niks boven een gewone kabel natuurlijk.
 
Ik heb die devolos en haal quasi de max snelheid. Maar ik zit dan ook in ne nieuwbouw. (kitje was 179eur, bouwheer vroeg 250 eur voor twee UTP kabeltjes van 5m).

Die van Telenet zijn zowiezo devolo of gelijkaardig. Reken eens wat zo een setje kost versus de huur bij Telenet. Zul je het vlug weten.
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met die van devolo is niet geheel positief. Is inmiddels wel al lang (+8 jaar) geleden dat ik die nog gebruikt heb , gezien ik nu overal gewoon UTP heb liggen. Als het werkte was het devolo setje top. Maar om de een of andere onbekende reden verdwenen er random, punten uit de opstelling, waardoor ik ze via mijn PC opnieuw mocht gaan installeren in het netwerk.
 
Terug
Bovenaan