Q: powerline adapter telenet

Remi

Active member
Mijn neefje en nichtje zitten dankzij corona thuisles te volgen. Jammer genoeg is het wifi-signaal niet sterk genoeg, dus kwam ik (dacht ik toch) met een oplossing af.
Ik ben klant bij Telenet en heb destijds een powerline adapter (PG-9073-TN) "gekregen". Aangezien ik die hier bij mij thuis toch niet gebruik, ben ik die maar gaan plaatsen bij mijn zus in de hoop om het wifi-signaal bij de kindjes te boosten. Hoewel die adapters van Telenet zijn, leek het me vrij onwaarschijnlijk dat het een probleem zou geven met haar Orange-netwerk.
Ik heb de normale stappen gevolgd (niet dat die moeilijk zijn) en de adapter ingestoken op het elektriciteitsnet, de kabel van de router aangesloten en de tweede wifi-adapter in het stopcontact gestoken. Na enkele seconden werd het slechte wifi-signaal een uitstekend signaal en dacht ik dat het probleem opgelost was.
Alleen bleek mijn zus op haar GSM nog steeds een slecht signaal te hebben. Toen ik naar mijn wifi-instellingen op mijn GSM keek, bleek ik ingelogd te zijn op het wifi-netwerk van bij mij thuis, mijn Telenet netwerk. Het Orange-wifi signaal was dus helemaal niet versterkt tot boven, maar om de één of de andere reden was mijn thuisnetwerk wel beschikbaar op een totaal andere locatie en via een totaal andere provider.
Ik heb getracht ze te resetten via het resetknopje in de adapter zelf, maar het bleef op mijn Telenet werken.
Voorlopig kunnen de kindjes dus wel thuis les volgen via mijn telenet-account, maar 't is toch iets dat opgelost moet geraken.

mijn vragen:
1) he reset ik die dekselse adapters dat ze toch het Orange-netwerk van mijn zus gebruiken?

2) Hoe kan het dat ik mijn thuisnetwerk kan gebruiken op een andere locatie en een andere provider, met simpelweg twee adapters?
 

Eerste hit op google.
 

Eerste hit op google.
ach.. zo zie je maar. ik heb enkel op telenet adapter resetten gezocht en de stappen ondernomen die daar stonden.

Als ik door die treads lees, merk ik toch dat het geen simpel klusje is voor iemand die er niets van kent.
Mar goed, bedankt voor me de juiste richting te wijzen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Avi
Terug
Bovenaan