Goh ja, dat is het he, een rustigere gym, maar mijn lokale gym hier (heb er meer dan een jaar getraind) kampt eigenlijk gewoon met hetzelfde probleem, een beetje te veel volk voor het aanwezige materiaal. De BF in Herentals is niet al te groot, maar meestal krijg ik daar wel mijn routine rond, tenzij er 2 powerlifters zijn, die zowel het squat rack als het DL platform bezet houden voor ongeveer een uur. Een fucking uur en ze hebben meer tegen elkaar staan lullen dan iets anders.
Miss naa Geel gaan? Is toch te doen als je ff de e313 opgaat op den industrie? Dien is wel groot en hebben paar squatracks en platformen

Allee vooruit, ik ben er ook weer eens mee begonnen. Vooral om in eerste instantie wat gewicht te verliezen. Op twee maanden tijd van 97 naar 94 kg gegaan en volgens de lichaamsanalyse zijn er ook een 200gr aan spieren bij. Ik amuseer mij wel. Meestal ga ik toch al een 3 tot 4 dagen per week.

In eerste instantie was ik naar de Basic Fit gegaan, maar ik heb echt wel behoefte aan begeleiding en het is minder druk in de lokale gym. Bovendien zit ik met een paar "ankers" die mij tegen houden : hernia, kapotte schouder na verkeersongeval, 1/2 dagen slaap ik slecht, ... Pro-tip : don't get old :)

Intussen heb ik een paar zaken gekocht op Body & Fit (https://www.bodyandfit.com/nl-nl?gc...nuSfcJF2p80jn6RFzCUaAiBCEALw_wcB&gclsrc=aw.ds), maar heb hier maar weinig kaas van gegeten. Tips zijn welkom.

Miss naa Geel gaan? Is toch te doen als je ff de e313 opgaat op den industrie? Dien is wel groot en hebben paar squatracks en platformen
Gisteren toevallig naar daar geweest en ook al was daar heel veel volk, was het nooit te druk, juist omdat daar zoveel ruimte is denk ik. En inderdaad 2 DL platformen, 4 squat racks, ...
Ik woon in Olen, dus het is ongeveer even ver denk ik, maar ik ga wat afwisselen tussen de 2 misschien.

Ben ook wel eens benieuwd naar wie hier pas op latere leeftijd (30+) is begonnen met powertraining. En ook: waarom?

Ben deze week gestart met Stronglifts en ik schaam mij kapot om met die lage gewichten te starten, maar begrijp waarom het zo moet.

Gewoon een tijdje volhouden en na een paar maanden ben je met meer gewicht bezig dan 50% van de personen die in een fitness rondlopen.

Ben ook wel eens benieuwd naar wie hier pas op latere leeftijd (30+) is begonnen met powertraining. En ook: waarom?

Ben deze week gestart met Stronglifts en ik schaam mij kapot om met die lage gewichten te starten, maar begrijp waarom het zo moet.
Aanwezig. Gestart op 29 met afvallen (veel cardio). En pas een jaartje later echt beginnen liften. En dan op 32 anderhalf jaar niks door Covid, ben nu in augustus terug gestart en wordt binnenkort 34.

Ik ben nu aan het "herstarten" op 44. Ik heb 20 jaar geleden wel enkele jaren getraind, dus ik heb wel een basis om van te starten.

In de tussenjaren een beetje van alles gedaan, dus gelukkig niet al mijn kracht kwijt, maar het verschil tegen vroeger is huge. Nuja, ik train in een lokale fitness met veel oudjes, dus ik ben daar wel één van de sterkste :p

Wordt er 40 dit jaar en vanaf mijn 16de af en aan bezig met powertraining. Dit altijd ter ondersteuning van gevechtssporten.

Door de kinderen is het dan gestopt. Maar in mijn hoofd ga ik elke dag opnieuw beginnen...

Herkenbaar. Waar ik ga is het meestal wel rustig genoeg (of dat zo goed is voor de zaakvoerder is iets anders), maar af en toe trainen daar ook zo twee gevallen die gewoon gigantisch lang wachten tussen de beurten en daar dan gewoon wat rondhangen en praten. Bonuspunten als ze beiden iets anders willen doen.

Er kwam ook zo ooit eens iemand bij ons trainen, die ook aan een slakkengang aan het deadliften was. Ik vroeg dan gewoon "ah heb je nog lang werk?". Dat is een normale vraag bij ons, want ik wil ook wel eens deadliften. Antwoord: "ja, want ik ben een powerlifter". Ik denk dat mijn gezicht niet helemaal neutraal bleef toen ik zei "ik ook" en dan met de crappy gechromeerde bar naast de zijne maar ben gaan opwarmen met zijn gewicht. Soms kom je toch echt clowns tegen.
Is het dan not done dat je vraagt of jij je set niet kan doen tijdens zijn rest?

Of is dat teveel werk om alle schijven te hersteken?

Is het dan not done dat je vraagt of jij je set niet kan doen tijdens zijn rest?

Of is dat teveel werk om alle schijven te hersteken?
Ja dat is bij ons de normale gang van zaken, maar het was iemand die ik nog nooit had gezien en die andere gewoonten had.

Omdat sommigen (waaronder mezelf) starten met heel wat kilo’s teveel en complete noobs zijn.

Soit, trust the process.
Ik sluit mij aan bij @LSDsmurf , iedereen start als noob, en velen met extra kg's. Maar enkele maanden consistent trainen en die achterstand is praktisch weggewerkt, net omdat velen gewoon zo'n zaken niet volhouden. Je hoeft je daar dus echt niets van aan te trekken hoor. De meeste mensen in een gym die deftig trainen zijn vooral met zichzelf bezig, en niet met hoe een beginneling er uitziet of wat hij doet. Velen zullen trouwens met plezier enige kennis delen over hoe een oefening moet uitgevoerd worden.

Omdat sommigen (waaronder mezelf) starten met heel wat kilo’s teveel en complete noobs zijn.

Soit, trust the process.
Niks om u voor te schamen, ik was 15kg dikker toen ik begon te trainen en volgens mij is wat ik momenteel lift nog altijd "baby weight" vergeleken met sommigen hier, je moet het in eerste instantie leuk vinden en de juiste techniek gebruiken.

Zalig toch zon ochtendtrainingen. Weinig volk, kan alles vlot doen.. savonds is dat echt nietmeer te doen en moet je meer wachten dan dat ge traint.

Vandaag voor de eerste keer in maanden nog eens “getrained”. Het is te zeggen, lichte gewichtsoefeningen die ik van de kinesist moest doen. Pallof press met 3,5 kg, box squats met 8 kg, shoulderpresses met 6 kg, trx rows… allemaal rond de 15-20 reps. Het is langs de ene kant raar om die oefeningen met zo’n laag gewicht te doen, maar langs de andere kant ben ik blij dat ik terug iets van beweging kan/mag doen. :smile:

Vandaag voor de eerste keer in maanden nog eens “getrained”. Het is te zeggen, lichte gewichtsoefeningen die ik van de kinesist moest doen. Pallof press met 3,5 kg, box squats met 8 kg, shoulderpresses met 6 kg, trx rows… allemaal rond de 15-20 reps. Het is langs de ene kant raar om die oefeningen met zo’n laag gewicht te doen, maar langs de andere kant ben ik blij dat ik terug iets van beweging kan/mag doen. :smile:
Veel noodzakelijke versteviging waarschijnlijk, na de operatie en herstel ervan. Wat zeggen de dokters eigenlijk over sport in de toekomst? Ik vermoed dat zaken als deadlifts en (zware) squats uit den boze zijn, maar mag je verder opnieuw lopen, voetballen, ...?

Veel noodzakelijke versteviging waarschijnlijk, na de operatie en herstel ervan. Wat zeggen de dokters eigenlijk over sport in de toekomst? Ik vermoed dat zaken als deadlifts en (zware) squats uit den boze zijn, maar mag je verder opnieuw lopen, voetballen, ...?
Echt zwaar heffen of zware compounds zit er niet meer in en wil ik zelf ook niet meer doen. Barbell squats zullen plaats moeten ruimen voor goblet squats en ik blijf ver weg van alles wat ook maar op een deadlift lijkt.

Volgende maand moet ik terug op controle dus zien wat ze dan zegt. Ik hoop tegen juni-juli terug een klein stukje te mogen lopen, of alleszins proberen. Voetballen mag ik volgend seizoen eens een match proberen en dan moet ik zelf een beetje aanvoelen of dat gaat of niet. Er zijn op zich betere sporten voor de rug, vanwege de korte draaibewegingen, maar het kan normaal geen kwaad om sowieso eens 1 match te proberen.

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
2K
Terug
Bovenaan