Als ik dat lees zie ik maar 2 volwaardige maaltijden en een snack voor het eten. Als je al met een maaltijd minder zit wordt het inderdaad moeilijk om al je eiwitten binnen te krijgen natuurlijk.

Een standaard dag hier is:

Overnight oats met 40gr whey
Rijst met 200gr kipfilet
Maaltijd met het gezin die variëert.
500gr platte kaas voor bed

Vlotjes 185gr eiwitten

Haltersets of eerder extra vaste dumbbells kopen (Voor thuis)
Wat zouden jullie kiezen?

Haltersets of eerder extra vaste dumbbells kopen (Voor thuis)
Wat zouden jullie kiezen?
Als je plaats hebt (en geld) zijn vaste veel aangenamer, maar dan ga je er veel nodig hebben want schouders vs rug = relatief weinig vs veel gewicht.

Als je plaats hebt (en geld) zijn vaste veel aangenamer, maar dan ga je er veel nodig hebben want schouders vs rug = relatief weinig vs veel gewicht.
Heb er nu van 2 x 4 kg, maar wil iets zwaarder gaan voor sommige oefeningen

Heb er nu van 2 x 4 kg, maar wil iets zwaarder gaan voor sommige oefeningen
Als geld en plaats geen bezwaar zijn zou ik eerder voor een barbell en rack gaan.

Indien dat een probleem is, is het zoals hier al gezegd: vaste dumbbells zijn een plezier maar daar heb een meteen een hele set van nodig om elke soort oefening te doen. Van die aanpasbare zijn dan vaak een betere investering denk ik. Goedkoop wordt het volgens mij wel nooit.

Weinig compassie mee. Als je u zo volsteekt met die rommel weet je dat daar risico’s aan verbonden zijn.

Als ik dat lees zie ik maar 2 volwaardige maaltijden en een snack voor het eten. Als je al met een maaltijd minder zit wordt het inderdaad moeilijk om al je eiwitten binnen te krijgen natuurlijk.

Een standaard dag hier is:

Overnight oats met 40gr whey
Rijst met 200gr kipfilet
Maaltijd met het gezin die variëert.
500gr platte kaas voor bed

Vlotjes 185gr eiwitten
Als ik moet beginnen om 6u ist gewoon moeilijk.
Dan sta ik op om 4u30 en dan krijg ik zeker geen oats of dergelijke binnen, ben zowiezo al geen ontbijt mens laat staan op dat uur.

Dan werk ik tot s'middags en pauze op het werk is 10 min, beste wat ik rond 8u30 kan doen is een shake en een protein bar of 150g kwark.
Dan s'middags, namiddag, avond en late night snack kan ik wel.
Andersom hetzelfde als ik de late heb maar dan is het probleem van het ontbijt gewoon het probleem van het avondeten geworden, zeker als ik na 20u nog ga trainen als ik van het werk kom, dan ben ik pas tussen 22 en 22u30 thuis.

Voor die avonden ga ik wel eens meal preppen, kan ik dat tenminste nog ingooien als ik thuis kom, maar voor het ontbijt zal ik nooit een grote eter worden.

Ik wil niet grof klinken maar eigenlijk geef je zelf al excuses waarom je niets kan veranderen.

Als je dat niet wil, is dat geen probleem maar het kan wel.

Voor ontbijt kan je proberen om een shake te maken met havermeel en whey. Dat gaat makkelijker binnen dan vaste voeding. Gewoon beginnen met een klein beetje en opbouwen naar grotere hoeveelheden.

Ieder zijn ding , excuses vind ik het niet.
Als ik niets binnen krijg als ik moet opstaan om half 5 dan krijg ik niets binnen.

Uiteindelijk kom ik er wel met 2 maaltijden en tussendoortjes + shake en late night een pot kwark, uiteindelijk gaat het over calorieën en macro's.

Overdaad schaadt, ik heb het nog eens gedemonstreerd. Met een van de laatste wedstrijden waar ik waarschijnlijk aan ga deelnemen in het verschiet (kind op weg), was het eens tijd om de deadlift te testen. 4 weken terug 285 kg met relatief gemak, 3 weken terug 290 kg met verbazend gemak. Dus de trainer vond dat de 300 kg binnen bereik was. 2 weken terug dan slecht geslapen maar toch een poging gedaan, gefaald. Op dat moment had ik gewoon rustiger aan moeten doen, want de veer was duidelijk gebroken.

Maar hey, misschien zou vorige week dan 297.5 kg lukken, zo wat beter uitgeslapen. Nee, toch net niet. En dan de training erop nog als allerlaatste beweging 275 kg getrokken, vlot omhoog maar halverwege voel ik links een rugspier verkrampen. En hier zit ik nu, geblesseerd.

Overdaad schaadt, ik heb het nog eens gedemonstreerd. Met een van de laatste wedstrijden waar ik waarschijnlijk aan ga deelnemen in het verschiet (kind op weg), was het eens tijd om de deadlift te testen. 4 weken terug 285 kg met relatief gemak, 3 weken terug 290 kg met verbazend gemak. Dus de trainer vond dat de 300 kg binnen bereik was. 2 weken terug dan slecht geslapen maar toch een poging gedaan, gefaald. Op dat moment had ik gewoon rustiger aan moeten doen, want de veer was duidelijk gebroken.

Maar hey, misschien zou vorige week dan 297.5 kg lukken, zo wat beter uitgeslapen. Nee, toch net niet. En dan de training erop nog als allerlaatste beweging 275 kg getrokken, vlot omhoog maar halverwege voel ik links een rugspier verkrampen. En hier zit ik nu, geblesseerd.
Damn, veel beterschap!

Damn, veel beterschap!
Thanks. Het is ook een combinatie van ouder worden, en dus trager herstellen, en zwaardere gewichten denk ik. Die blessure is op zaterdag gebeurd, eigenlijk voelde ik maandag al niets meer, en dan gisteren eens gaan trainen. Bij squats voelde ik het wat "trekken", maar min of meer ok. Maar de deadlift heb ik zo gelaten aangezien ik daar toch de indruk had dat het te vroeg was.

Thanks. Het is ook een combinatie van ouder worden, en dus trager herstellen, en zwaardere gewichten denk ik. Die blessure is op zaterdag gebeurd, eigenlijk voelde ik maandag al niets meer, en dan gisteren eens gaan trainen. Bij squats voelde ik het wat "trekken", maar min of meer ok. Maar de deadlift heb ik zo gelaten aangezien ik daar toch de indruk had dat het te vroeg was.
Ja het is toch zuur he. Zo dichtbij die 300, dan is het gemakkelijk te zeggen (naar mijn ervaring) dat het in het koppeke zit en ge ffkes moet doorzetten om die te halen, maar dat is waarschijnlijk de foute ingesteldheid haha. Maar wel ideaal dat ge nog squats kunt doen zonder al teveel last en dus niet teveel tijd verliest in uw voorbereiding?

Ja het is toch zuur he. Zo dichtbij die 300, dan is het gemakkelijk te zeggen (naar mijn ervaring) dat het in het koppeke zit en ge ffkes moet doorzetten om die te halen, maar dat is waarschijnlijk de foute ingesteldheid haha. Maar wel ideaal dat ge nog squats kunt doen zonder al teveel last en dus niet teveel tijd verliest in uw voorbereiding?
Goh, die squats waren ook eerder licht, echt naar zwaardere belasting gaan lijkt me ook niet ideaal. Wedstrijd is trouwens binnen 2 weken, dus de voorbereiding is vooral achter de rug, maar op de limiet trekken zonder 100% te zijn is wat anders.

Goh, die squats waren ook eerder licht, echt naar zwaardere belasting gaan lijkt me ook niet ideaal. Wedstrijd is trouwens binnen 2 weken, dus de voorbereiding is vooral achter de rug, maar op de limiet trekken zonder 100% te zijn is wat anders.
Hoop dat ge er nog wat van kunt genieten als het zoals ge zegt al dan niet de laatste zal zijn voor een tijdje!
ik maar blij zijn met mijn nieuwe pr van 160x2, 170 geprobeerd maar zat er nog niet in.
300 is nog ver :D
Betekent niet dat ge niet content kunt zijn met uw eigen pr he ;) Sylverscythe zal zichzelf misschien ook vergelijken met andere powerlifters en denken "maar 300", er zullen altijd mensen beter zijn in iets dan u. Betekent niet dat we zelf niet trots mogen zijn op onze verwezenlijkingen, congrats in ieder geval :D !

Betekent niet dat ge niet content kunt zijn met uw eigen pr he ;) Sylverscythe zal zichzelf misschien ook vergelijken met andere powerlifters en denken "maar 300", er zullen altijd mensen beter zijn in iets dan u. Betekent niet dat we zelf niet trots mogen zijn op onze verwezenlijkingen, congrats in ieder geval :D !
Dit hoor @maccie , uiteindelijk is er altijd "a bigger fish" en moet je vooral zien dat je jezelf verbetert, met je eigen randvoorwaarden (tijd die je erin steekt, aanleg, leeftijd, ...). Op het vorige WK deed volgens mij de top 6 of meer van de -83 kg bodyweight 300+ kg deadlift, daar zit ik dan met mijn 115 kg lichaamsgewicht :unsure:

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
2K
Terug
Bovenaan